Installatie 2X Sapphire 2600XT in Crossfire

Pagina: 1
Acties:

• Bijltje666
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-08-2024
Beste Experts,

Na veel gezoek toch maar deze post geplaatst. Het verbaast me wel dat er zo weinig info te vinden is omtrend de installatie van twee videokaarten in Crossfire opstelling.

Is er iemand die me een abc-tje zou kunnen geven over de installatie van (voornamelijk de activatie van) een crossfire bridge?

Ik heb mijn eerste kaart geinstalleerd met de bijbehorende cd, vervolgens een update gedaan naar de nieuwste ATi catalyst. Werkt helemaal prima.
Afgelopen week een zelfde kaart bijgeprikt, bruggetje ertussen, software hoefde niet geinstalleerd te worden (was al aanwezig) en toen?

Ati catalyst doorgespit, maar weinig info zeg, ik kan eigenlijk nergens vinden dat deze twee kaarten samenwerken. In informationcentre krijg ik slechts één graphic adapter te zien. tewrijl in mijn apparaatbeheer wel twee kaarten te zien zijn, die beide probleemloos schijnen te lopen.

Ik heb nu niet echt het idee dat COD4 en Crysis hier nu zoveel beter lopen, dus ik vraag me af of ik niet iets vergeten ben..

Mijn eerste post (zeker niet het eerste bezoek aan tweakers/ Got ;-) dus als de informatie die ik gegeven heb onvolledig is, dan hoor ik het graag, en zal dan snel toevoegingen doen.

cpu: AMD X2 4400
MB: Asus M2R32-MVP
mem: 2 gig 667 mhz
2x 500 gb in raid
2 x Sapphire radeon 256 mb Gddr3 in touwbrug opstelling (4 now..:-()
Creative SB Live Drive 2
Windoze XP

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:48
Ik hoop dat je twee bruggetjes aangesloten heb?

Afbeeldingslocatie: http://images.tomshardware.com/2007/11/13/six_graphics_cards_with_luxury_trimmings/gfx_card_spotlight___msi_radeon_hd_2900_xt_crossfire.jpg

• Bijltje666
O-)

ROFL
Kijk dat is nu al een reactie waar ik wat mee kan...
Ik ga gelijk naar de winkel vanmiddag....
Blijft toch vreemd dat ik daar niets van kan vinden in de boekjes en de bijgeleverde software...
Daarin laten ze alleen zien hoe je een externe brug kunt maken... zucht.

Alvast bedankt!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:43

KneoK

Not in a million lightyears

Misschien ook een idee om gewoon je ATI drivers te deinstalleren met beide kaarten in je systeem en dan de drivers opnieuw te installeren.

• Bijltje666
Nou een tweede brugje geplaatst,
geen verandering... op aanraden van Kneok Catalyst gedeinstalleerd, en weer opnieuw geinstalleerd.. weinig verschil.
Wat me opviel is dat ik bij het tabblad instellingen wb kloksnelheid wel twee GPU's kan selecteren, maar dat kon ik met één crossfirebrug ook al...
Maar goed, na herinstallatie even gekeken hoe Crysis speelt, na twee minuten kapt mijn pc plotseling??? (blijft windoze, dus dan weet je nooit wat er aan de hand is...lol) opnieuw opstarten... Crysis..... en weer hetzelfde verhaal... raar.
Volgens mij is de installatie toch (bijna :P )idiotproof? twee kaarten erin, twee (!) bruggen er tussen, nieuwste Catalyst installeren, crossfire inschakelen en klaar lijkt mij?

Iemand nog een tipje?

• les_paulde
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 30-06-2024
Volgens mij heb je het dan idd goed aangesloten. Kijk anders 'ns in GPU-Z of daar Crossfire enabled staat. Het zou volgens mij namelijk best kunnen kloppen dat het verschil tussen 1 en 2 HD2600XTs niet enorm is omdat de kaart zowiezo niet echt snel is met de spellen van vandaag de dag. Om het misschien iets wetenschappelijker te maken wil ik aanraden een 3dmark06 of 05 te draaien, en dan 1 run met Crossfire aan in catalyst control center en 1 run met Crossfire uit in catalyst control center. Dan zou een eventueel verschil tussen je resultaten duidelijkheid moeten geven...

succes!

Q9550 @4250Mhz ---4Gb GSkill F2-8500CL5D@1000Mhz --- 2x HD4850 CF@800/1050 --- 1TB Samsung Spinpoint F1 + 2x 320Gb WD Caviar --- Gigabyte EP45-Extreme --- Custom watercooling (CPU+GPU) --- Seasonic M12 700W PSU --- T-balancer BigNG --- Antec P180b

Pagina: 1