Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop paintjob,laptop openmaken

Pagina: 1
Acties:

• thenapster
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13-06 17:36
hallo

ik wil graag mijn laptop spuiten.
Het is een hp pavilion zv6000.
Ik wil graag het zilvere deel van de laptop spuiten, dus de deksel en de zilvere rand.
Zie foto
Wie weet hoe ik deze rand eraf krijg. Ik krijg de bovenkant van het lcd er al wel af.

Afbeeldingslocatie: http://www.notebookreview.com/assets/4571.jpg

zie http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=2341 voor meer foto's

[ Voor 10% gewijzigd door thenapster op 02-03-2008 20:52 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als het ding hetzelfde is als de HP die ik laatst in m'n handen had dan is het een kwestie van de rand losklikken. Let wel op, dit breekt makkelijk.

• Fire69
  • Laatst online: 14:25
Je wilt alles wat zilver is spuiten? Dat ga je er niet zomaar afhalen, daarvoor moet je je volledige laptop 'ontmantelen'. :)
Als je niet zo handig bent, zou ik het je niet aanraden.
Plus dat je je garantie wel kan vergeten natuurlijk :)

@Terw_Dan: als het enkel het scherm is waarschijnlijk? Het zilver van de base zal er toch niet zomaar afgaan?

[ Voor 19% gewijzigd door Fire69 op 02-03-2008 20:58 ]

• thenapster
ik heb het scherm er al af alleen, waar het scherm vastzit aan de laptop krijg ik er niet af
is er een veilige manier om het eraf te klikken, zonder dat het breekt

• thenapster
Fire69 schreef op zondag 02 maart 2008 @ 20:57:
Je wilt alles wat zilver is spuiten? Dat ga je er niet zomaar afhalen, daarvoor moet je je volledige laptop 'ontmantelen'. :)
Als je niet zo handig bent, zou ik het je niet aanraden.
Plus dat je je garantie wel kan vergeten natuurlijk :)

@Terw_Dan: als het enkel het scherm is waarschijnlijk? Het zilver van de base zal er toch niet zomaar afgaan?
Ik heb allang geen garantie meer, en ik heb al meer laptops opgemaakt alleen deze wil niet zo goed lukken.

• Zjosh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20-11 12:58
Bij de meeste laptops moet je het stuk boven het toetsenbord er af klikken, dan kun het toetsenbord losschroeven, en de rest van de onderdelen er uit halen. Meestal vergt het er af klikken van het bovenste onderdeel wat kracht, maar natuurlijk niet te veel ;) Bij mij was het voldoende om een schroevendraaier onder het randje te zetten bij het toetsenbord, en een toets als wig te gebruiken. Er ging geen toets kapot gelukkig;)

[ Voor 24% gewijzigd door Zjosh op 02-03-2008 21:28 ]

• de_harde_kern
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-11 21:27
Ik weet natuurlijk niet welke kleur je het wilt spuiten, maar als het zwart is kun je beter de hele laptop spuiten want dezelfde kleur als dat je nu hebt ( dat zwart ) krijg je natuurlijk nooit.

Verwijderd

Op de HP website kun je de "Service & Maintenance guide" downloaden en daar staat helemaal beschreven hoe je het apparaat uit (en weer in) elkaar kan krijgen.

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
En ook niet zomaar lukraak met gamma-verf gaan beginnen.. Een goede paintjob vergt veel voorbereiding, en vooral geen gamma-verf ;)

Dus schuren, schuren, schuren, primer, primer, primer, verf, verf, verf, verf, lak, lak, lak... etc

Eventueel nog krassen en zo wegwerken met polyesterplamuur.

Vergeet namelijk niet dat een laptop nogal in aanraking komt met voorwerpen, en je dus een goede hechting wilt, en ook een mooie kleur.

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

• Stefferke
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-11 17:44
ik heb juist dezelfde laptop heb ook al geprobeert die oen te doen voor RAM upgrade maar tevergeefs hij blijft telkens bij het open maken open ergens hangen en suc6

• thenapster
hallo,
ik heb de laptop deels opgekregen, ik ga binnekort beginnen. Ik gebruik geen bouwmarkt verf, gewoon motip autolak. Ik wil hem glans zwart spuiten dus niet dezelfde kleur zwart als de rest van de laptop

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Fire69 schreef op zondag 02 maart 2008 @ 20:57:
Dat zit er ook weer onder vastgeklikt, althans, het ding dat ik in handen had (was een pavilion , weet alleen niet meer welke).
Het is niet makkelijk, maar is er wel af te krijgen.

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Als rand eraf niet lukt, kun je beter afplakken.

Sterker nog, als je rand weer terug wil zetten, kras kras.... oh nee, nieuwe lak is weer beschadigd.
Dus afplakken en spuiten die rand zal je veel moeite en schade besparen.

• Stefferke
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-11 17:44
wil je ons ook op de hoogte houden met fotos
kzou het ook wel is willen weten hoe mijn laptop er van binnen uit ziet

• thenapster
Stefferke schreef op maandag 03 maart 2008 @ 21:22:
wil je ons ook op de hoogte houden met fotos
kzou het ook wel is willen weten hoe mijn laptop er van binnen uit ziet
Ik zal binnen 2 dagen foto's posten