Toon posts:

Acer laptop probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Sinds een paar dagen is mijn laptop vaag aan het doen. En gister was het helemaal gebeurt. De eerste symtonen waren dat de laptop xp niet meer opstarte. ( na de laad balk kwam alleen een zwart scherm) Maar na een dag deed hij het wel weer. Hierna heb ik een systeem herstel gedaan. Dit is gelukt en de laptop deed het gewoon.
Tot gisteren, de laptop deed een schijfcontrole en er was van alles fout. Hierna reageerde de laptop overal erg traag. (muis bewegingen, typen en zelfs de aan/uit knop 10 sec inhouden deed hiet niet)
Hierna dus maar geporbeerd windows er opnieuw op tezetten. En zelfs hierbij liep de laptop vast. Nadat ik het toch voor mekaar heb gekregen windows er weer op te zetten werkte de USB poort niet. En de laptop loopt nog steeds zo maar vast.

Nu is mijn vraag, wat kan dit zijn? Ik heb het geheugen al getest, deze is helemaal in orde. Is het een HDD fout of toch het moederbord?

Het betreft een acer aspire 3005WLMi.

Ik hoop dat jullie mij hiermee verder kunnen helpen

PS, ik hoop dat ik het in het goede forum heb gepost

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:32

lasharor

7 december 2004

Heb je je hd geformatteerd?

Lijkt me anders toch een geheugen probleem.

• Blackeagle
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:59
Bij een herinstallatie van windows wordt de hdd automatisch geformatteerd.

Heb je je geheugen gecontroleerd met bijvoorbeeld Memtest?

Windows Vista Ultimate, AMD X2 3800+, 512MB, 128MB GeForce 6150, 250GB Barracuda, 19"w LCD

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 10:32

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

stofophoping in je laptop waardoor de cpu te heet wordt en dus fouten gaat vertonen?

En bdw, geheugen testen minimaal paar uur laten draaien en voor 100 uitsluitsel zo'n 12 tot 24 uur en dus geen 10 min of uurtje.

T60P Widescreen

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reactie. Ik heb met Memtest 86 getest. Een volledige test gedaan. Die duurde ongeveer een uur of 1 / 2.

Verders heb ik de hdd wel geformateerd.

• Blackeagle
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:59
Seesar schreef op maandag 03 maart 2008 @ 04:58:
.....

En bdw, geheugen testen minimaal paar uur laten draaien en voor 100 uitsluitsel zo'n 12 tot 24 uur en dus geen 10 min of uurtje.
dus geen 10 min of uurtje.

Windows Vista Ultimate, AMD X2 3800+, 512MB, 128MB GeForce 6150, 250GB Barracuda, 19"w LCD

Verwijderd

Topicstarter
Blackeagle schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 11:33:
[...]

dus geen 10 min of uurtje.
Ok, dus hij moet de test gewoon vaker afronden? Ik zal het vanavond direct proberen.

EDIT:

Inmiddels heb ik de laptop 14 uur aan laten staan. 13 keer is de test succesvol afgerond. Ik ben toch bang dat het niet aan het geheugen ligt.

Iemand nog andere ideeën?

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2008 07:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
Een update aan mijn probleem.

Inmiddels heb ik 14 uur aan laten staan om het geheugen te testen. Deze is helemaal ok.
Dus heb ik heb een andere harde schijf er in gezet. Op de een of andere manier loopt hij weer op het zelfde moment vast. En is de laptop niet meer uit te krijgen.

Ik ben er nu zelf bang voor dat het moederbord kapot is. Is er een manier om dit te testen? Of ben ik beter af met een nieuwe laptop?

Alvast bedankt
Pagina: 1