Toon posts:

Advies gevraagd - Laptop met redelijke videokaart voor games

Pagina: 1
Acties:
  • 743 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal.

Ik heb thuis een desktop computer prima ding en ik speel daar games op, nu wil m'n vrouw ook spelen en we hebben geen plek voor nog een desktop computer in de woonkamer. Vandaar dat ik nu een laptop zoek met een redelijke videokaart waar redelijk mee ge-gamed kan worden. Bijvoorbeeld World of Warcraft..

Probleem is alleen dat ik er eigenlijk MAX 800 euro aan wil besteden.... Is dit mogelijk?

Wie heeft er een of meerdere suggesties? Mijn voorkeur gaat uit naar een systeem met een NVIDIA kaartje, heb slechte ervaringen met ATI..

Bij voorbaat dank voor eventueele adviesen / suggesties!

Vriendelijke groet,
Solini

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:43
Eens kijken bij Dell? Met kortingen e.d. kun je misschien een mooie Inspiron vinden! Voor 800 euro kun je overigens wel wat leuks kopen hoor, wil je er ook een OS bij? Zo niet, kun je eens bij Friesland-Computers kijken!

http://www.friesland-comp..._lijst.php?subrubriek=232

En om precies te zijn iets als dit:
http://www.friesland-computers.nl/shop_detail.php?id=2003

Volgens mij best netjes voor die prijs, een 8600M GT (nVidia dus), wel zonder Vista, maar als je nog Vista of XP hebt liggen is dit geen probleem, toch?

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-01 15:04
www.tweakers.net heeft ook een pricewatch :) zoek daar wat je wilt :)

WoW heeft vrij lage systeemeisen, misschien is een grote resolutie wel lekker :)

een videokaart met 256 mb shared (of dedicated) van de 7xxx reeks van NVidia (of 8xxx tegenwoordig) voldoet, 2 gb RAM is lekker :) best te doen

en, mijn persoonlijke voorkeur; een goed merk (asus/dell/hp/compaq/lenovo)

[ Voor 11% gewijzigd door sjongenelen op 02-03-2008 19:21 ]

you had me at EHLO

Verwijderd

Advies? KOOP TOCH EEN DESKTOP. Voor 800 kan je nog een redelijk lijstje onderdelen vinden die wat games op redelijk goede reso's aankan, qua laptops zit je dan snel op laptops met kaarten die net net WoW beetje soepel kan laten lopen, maar zal na tijd redelijk waardeloos blijken. Laptop kopen is en blijft niet zo'n goede investering dan een desktop..
Maar aangezien WoW niet een zeer intensieve game is zal ik gaan zoeken naar een goede met de X3100-chip (Santa Rosa-platform). Mijn broer heeft een Sony Vaio CR21/S en bevalt hem prima gezien hij toch slechts af en toe een spelletje opstart maar voldoet ondanks dat prima.

Verwijderd

Topicstarter
Sp!tF!re schreef op zondag 02 maart 2008 @ 19:17:
Eens kijken bij Dell? Met kortingen e.d. kun je misschien een mooie Inspiron vinden! Voor 800 euro kun je overigens wel wat leuks kopen hoor, wil je er ook een OS bij? Zo niet, kun je eens bij Friesland-Computers kijken!

http://www.friesland-comp..._lijst.php?subrubriek=232

En om precies te zijn iets als dit:
http://www.friesland-computers.nl/shop_detail.php?id=2003

Volgens mij best netjes voor die prijs, een 8600M GT (nVidia dus), wel zonder Vista, maar als je nog Vista of XP hebt liggen is dit geen probleem, toch?
Thanks voor je advies, OS hoeft er inderdaad niet op te staan, dat regel ik wel ;)

• J_W
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-05-2025

J_W

Ik kan je een Asus F3SV-AP226C adviseren, die kost alleen wel 874 euro, maar dan heb je een 8600 GS, kan je prima COD 4 op medium 1280x800 en 2x aa op draaien. Er zit ook een veel betere processor in dan die pc van friesland computers. !! maar als je echt veel wil gamen kom je toch bij een desktop uit voor dat geld!

Fuji X-T2|18-55 2.8-4|23mm 1.4

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 02 maart 2008 @ 19:32:
Advies? KOOP TOCH EEN DESKTOP. Voor 800 kan je nog een redelijk lijstje onderdelen vinden die wat games op redelijk goede reso's aankan, qua laptops zit je dan snel op laptops met kaarten die net net WoW beetje soepel kan laten lopen, maar zal na tijd redelijk waardeloos blijken. Laptop kopen is en blijft niet zo'n goede investering dan een desktop..
Maar aangezien WoW niet een zeer intensieve game is zal ik gaan zoeken naar een goede met de X3100-chip (Santa Rosa-platform). Mijn broer heeft een Sony Vaio CR21/S en bevalt hem prima gezien hij toch slechts af en toe een spelletje opstart maar voldoet ondanks dat prima.
Bedankt voor je mening en advies. Het moet gewoon een laptop zijn vanwege ruimte gebrek in de woonkamer, en we willen niet apart (1 boven 1 beneden) zitten. Ik hoef echt geen super FPS, als het maar redelijk is. Eigenlijk spelen we niets anders dan WoW op het moment... :X

Verwijderd

Topicstarter
J_W schreef op zondag 02 maart 2008 @ 19:56:
Ik kan je een Asus F3SV-AP226C adviseren, die kost alleen wel 874 euro, maar dan heb je een 8600 GS, kan je prima COD 4 op medium 1280x800 en 2x aa op draaien. Er zit ook een veel betere processor in dan die pc van friesland computers. !! maar als je echt veel wil gamen kom je toch bij een desktop uit voor dat geld!
Thanks! Die spreekt me wel aan! En er worden lichtere games dan COD4 op gespeeld dus dat moet wel goed zitten dan!

Verwijderd

J_W schreef op zondag 02 maart 2008 @ 19:56:
GT is sneller dan de GS en daar heb je in gamen veel meer aan dan een snellere proc. In gamen zal die van friesland computer winnen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2008 20:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 02 maart 2008 @ 20:06:
[...]

GT is sneller dan de GS en daar heb je in gamen veel meer aan dan een snellere proc. In gamen zal die van friesland computer winnen.
Okeej dan ga ik toch voor de Compal, ik vroeg me alleen af, ik kan er optioneel Intel Turbo Memory bij doen voor 32 euro. Is dit het waard? Is die Turbo Memory veel sneller ofzow?

Verwijderd

Van de buren:
http://www.hardware.info/...I_Radeon_HD_2400_en_2600/

Je hebt er dacht ik wel VISTA voor nodig.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2008 20:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Okeej ik denk dat het dus wel die extra 32 euro waard is :)

Thanks again!

Verwijderd

Leuk promo filmpje voor dat Intel Turbo Memory, maar onafhankelijke reviews wijzen uit dat het in de praktijk geen verschil maakt en soms zelfs langzamer is. Zie bijvoorbeeld deze test van Anandtech:
http://www.anandtech.com/...l/showdoc.aspx?i=2985&p=4

Ik wil je trouwens wel een subtiele hint geven naar mijn signature ;-)

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:21

Thandor

SilverStreak

CSL Beleid
Dit soort 'welke moet ik nemen?'-topics zijn niet gewenst op GoT en gaan derhalve op slot :o. Zie CSL FAQ - Ik wil een nieuwe laptop kopen, welke? voor informatie :). Uiteindelijk komt het er op neer dat je het e.e.a. even na moet zoeken, dan wordt het allemaal snel duidelijk :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.