Probleem met de Logitech z-5500

Pagina: 1
Acties:

• Recoome
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-10-2024
Gisteren heb ik mij een nieuwe geluidsset gekocht. De Logitech z-5500. Aangezien ik mijn Playstation 3 op m'n Samsung SyncMaster 2032BW heb aangesloten moet het geluid via een optische kabel gaan. Deze optische kabel heb ik dan ook maar erbij gekocht. Ik heb alles aangesloten nu op het Soundtouch Controle Centrum. Playstation 3(via optische ingang) en PC via de 3 mini-jacks naar de geluidskaart. Het geluid doet het perfect als ik gewoon op de computer werk. Het enigste probleem dat ik heb is wanneer ik de Playstation 3 gebruik en dan bijvoorbeeld Guitar Hero III Legends of Rock ga doen dat het geluid gaat kraken. Dit gebeurt alleen met de volgende setting die op het LCD scherm van de Soundtouch Control Centre staat. "Input: Optical Effect: Digital" Ik heb voor een paar seconde gewoon goed surround geluid en dan gaat het kraken en wat andere vreemde geluiden. Het plopjesprobleem is niet van toepassing aangezien aan de onderkant van de speakers PID: R738 staat. Het probleem is ook dat ik niet het effect kan veranderen. Normaal kan je switchen tussen Stereo of Stereo x2 PLII Movie of PLII Music of DTS Digital(als dit wordt ondersteund). Dit gaat bij een spel als Guitar Hero III blijkbaar niet. Het geluid werkt bij bovengenoemde effecten gewoon perfect alleen bij effect Digital kraakt het naar een aantal seconden. Heeft iemand het zelfde probleem en zoja hoe kan ik dit oplossen?

Wat ik al geprobeerd heb is de kabels nogmaals opnieuw te verbinden naar de speakers en naar de subwoover. Als ik het Soundtouch Control Centre uitzet en weer aan heb ik geluid voor een paar seconde maar dan gaat het weer kraken op een gegeven moment daarna heb ik helemaal geen geluid meer.

Dit probleem heb ik dus alleen als ik met de Playstation III speel(optisch).

Tips of oplossingen zijn erg welkom ook als je zelf hetzelfde probleem hebt kun je hier ook reageren.

Recoome

• thommich
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-02 16:50

thommich

Belg

Het feit dat je niet kan kiezen voor een andere geluidsmodus (stereo, stereo x2, PLII, enz) is omdat je ps3 een DD (dolby digital) signaal doorstuurt. (aangezien je zegt dat er "digital" op je pod staat). Dus kun je geen andere modus selecteren.

ivm dat kraken: zit er toevallig een knik of scherpe bocht ofzo inje optische kabel?

Is het echt gekraak (kkrqdqgdqkkrrr) of is het stotteren? (geluid hapert)
In het laatste geval lijkt het me dat je ps3 om wat voor reden dan ook het geluid niet goed kan aanleveren.

[ Voor 21% gewijzigd door thommich op 02-03-2008 18:19 . Reden: vraagje toegevoegd ]

• Recoome
Het effect DTS Digital werkt wel normaal zoals Burnout Paradise ondersteund of standaard pakt volgens het Soundtouch control centre. Het is alleen idd het Effect Digital dat na enige tijd als er geluid is geweest begint te kraken. Optische kabel heeft geen haakse bochten dus dit zou gewoon moeten werken. Bij mijn pa z'n home entertainment system werkt het wel allemaal normaal en dat is een Philips Entertainment System. Dus aan de kabel kan het niet liggen. Wat ik wel nog kan proberen is het aansluiten van de stroom op een andere plek misschien dat ie problemen heeft met alle andere apparatuur die aangesloten is op een verdeelsnoer.

• Recoome
Ik heb nog wat lopen rommelen in de geluidsinstellingen van de Playstation 3 en het werkt nu wel normaal. Toch bedankt voor het reageren :)

• philotra
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-01-2022

philotra

Hier had uw tekst kunnen staan

Recoome schreef op zondag 02 maart 2008 @ 19:40:
Ik heb nog wat lopen rommelen in de geluidsinstellingen van de Playstation 3 en het werkt nu wel normaal. Toch bedankt voor het reageren :)
Wat was precies het probleem? (voor het geval dat meerdere mensen tegen dit probleem aanlopen)

• Recoome
Het lijkt erop dat wanneer je Dolby Digital 5.1 selecteerd in de geluidsinstellingen dat het systeem twee dolby signalen ontvangt. Als ik deze uitvink kan ik wel gewoon de effecten op het Soundtouch controle centrum instellen(ook sommige surround effects) Wanneer ik Dolby Digital 5.1 aanvink in de playstation 3 geluidsinstellingen kan ik niks instellen met het Soundtouch Control Centre wat heel vreemd is. Ook Surround kan ik kiezen als ik deze optie in de PS3 instellingen niet aanvink. Ik zal nog een aantal keren proberen vandaag of hij het wel nu doet als ik Dolby Digital 5.1 aanvink. Lijkt me toch stug dat deze set Dolby Digital 5.1 niet kan ondersteunen.

• thommich
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-02 16:50

thommich

Belg

Ah, maar dat zei ik toch in mijn eerste post?

Als je ps3 een Dolby Digital 5.1 signaal ontvangt moet hij het ook mooi decoderen en perfect geluid geven, maar kun jij geen ander effect kiezen. De set detecteert namelijk DD 5.1, en laat jou dat niet meer aanpassen. (zelfde verhaal met Dolby DTS 5.1)

Als je ps3 een stereo signaal uitstuurt, dan kun je wel kiezen welke geluidsinstelling je wilt, zoals Stereo, Stereo x2, en eventueel kan je je set opdracht geven om er zelf een "surround" geluid uit te maken, dat we dan Pro Logic 2 noemen (waarbij je kan kiezen tussen "Music" of "Movie").

Dus het is helemaal niet vreemd dat je niets kan kiezen als je ps3 een mooi 5.1 signaal uitstuurt.
Pagina: 1