Toon posts:

Computer samenstellen.

Pagina: 1
Acties:
  • 1.172 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om een nieuwe pc te kopen maar deze zelf samentestellen.
Mijn budget totaal is 1700 euro ( pc, monitor, boxen, toetsenbord, laserprinter)

Dit is hoe ik het momenteel zou samenstellen:

Kast: Coolermaster cm 690
voeding: Cooler Master Real Power M620
Cpu: Intel q9450 (4*2.66ghz) not box
cpu koeler: Scythe Mugen "Infinity" 5x Heatpipe for all Intel & AMD AM2
mobo: Gigabyte S775 X38-DS4 ATX FSB1600 4xDDR2 | GA-X38-DS4
hdd:Samsung 750GB Serial ATA II HDD | HD753LJ
videokaart: Asus EN8800GT/HTDP/1G | 90-C1CJTF-L0UAY00Z
ram: GEIL DDR2 4GB 800Mhz Value (2X2GB) PC2 6400 5-5-5-15 GX24GB6400DC
station: Samsung SH-S203P DVD Writer, Black | SH-S203P/BEBN

Bedrag computer: ongeveer 1200 euro

scherm: Samsung SyncMaster 2232BW | LS22PEBSFV
boxen: Trust 2.1 Speaker Set SP-3500 | 15385
Surge protector:Belkin 6-Socket SurgeMaster Superior Series | F9S623DU2M
Toetsenbord: Logitech Cordless Desktop EX 100 | 967499-0100
Monochroom all in laser printer: Samsung SCX 4200

In totaal is dat een kleine 1700 euro.

Iemand verbeteringen/suggesties?

m.v.g.

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-01 19:58
En wat is je vraag nou?
Waarom heb je voor deze opstelling gekozen?

FF onderbouwing erbij plaatsen waarom en met welk doel je een onderdeel heb gekozen?

Waarvoor ga je het gebruiken e.d..

Ik kan ook een PC in elkaarplemen voor 300 Euro... stuk goedkoper toch??

[ Voor 16% gewijzigd door To_Tall op 02-03-2008 17:32 ]

A Soldiers manual and a pair of boots.

• Bebob_NL
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-01 16:23
Waar wil je de pc voor gebruiken?
Games?
Videobewerking?
Word?
etc.
[edit]
wat To_tall zegt dus...

[ Voor 18% gewijzigd door Bebob_NL op 02-03-2008 17:32 ]

Specs: Antec Sonata III 500Watt, Asus P5k, C2D E6750 @ 400*8, 2GB DDR6400 OCZ 4-4-4-12, XFX GeForce 8800GTS/640MB (stock), 120GB WD PATA, 320GB Seagate PATA, 750GB WD SATA, IIyama Vision Master Pro 450.

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:09
Ik zou gaan voor een Logitech x-230 voor boxen als je 2.1 wilt. Veel beter dan trust (over het algemeen). Klinkt goed, lekkere bas erin en gewoon goed degelijk. Mag ik vragen waarom je een laser printer zou willen? Ik persoonlijk vind een full colour foto printer velen malen handiger maar dit kan natuurlijk anders liggen. Verder als je een beetje fanatieke gamer bent.. Misschien een Logitech g15 icm een G5/9 ofzo? Of je moet echt draadloos willen. Het is wel handig als je even verteld wat je met de pc wilt gaan doen en wat je eisen zijn.

één is geen, twee is één

Verwijderd

Topicstarter
Ja sorry had dat inderdaad vergeten.
Ik ga het gebruiken om de allernieuwste en zwaarste games te runnen. Tekenprogrammas en andere zwaardere programmas. Ik wil ook het systeem overclocken.

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-01 19:58
Verwijderd schreef op zondag 02 maart 2008 @ 17:39:
Ja sorry had dat inderdaad vergeten.
Ik ga het gebruiken om de allernieuwste en zwaarste games te runnen. Tekenprogrammas en andere zwaardere programmas. Ik wil ook het systeem overclocken.
Dan heb je me vraag ook nog niet beantwoord..

Geef per onderdeel een onderbouwing waarvoor je dat stukje hardware heb gekozen?
Uit elk onderdeel weet ik zelf waarvoor ik het heb gekocht.
Waarvoor een CPU C2D Q9450??? terwijl er maar enkele game een multicore Proc kan gebruiken??
Waarom kies je voor 4Gig geheugen? waarom 8800GT terwijl dit niet meer de laatste nieuwe kaart is???

kop op.. beetje meer inspanning tonen?

A Soldiers manual and a pair of boots.

Verwijderd

Topicstarter
Wackoz schreef op zondag 02 maart 2008 @ 17:31:
Ik zou gaan voor een Logitech x-230 voor boxen als je 2.1 wilt. Veel beter dan trust (over het algemeen). Klinkt goed, lekkere bas erin en gewoon goed degelijk. Mag ik vragen waarom je een laser printer zou willen? Ik persoonlijk vind een full colour foto printer velen malen handiger maar dit kan natuurlijk anders liggen. Verder als je een beetje fanatieke gamer bent.. Misschien een Logitech g15 icm een G5/9 ofzo? Of je moet echt draadloos willen. Het is wel handig als je even verteld wat je met de pc wilt gaan doen en wat je eisen zijn.
Een full colour foto printer is dit dan een inktjet kleurenprinter?
Wel ik heb ooit eens met een laserprinter gewerkt en sindsdien wil ik alleen maar een laser meer. Ik gebruik zelden kleur het is meestal voor gewone zwarte teksten. En in computermuizen zit daar eigenlijk zoveel verschil in?

Verwijderd

Topicstarter
Excuseer mij :p

Kast: Coolermaster cm 690 ----> mooie deftige kast met mooie airflow en goede reviews.

voeding: Cooler Master Real Power M620---> zeer goed rendement, stil en mooie prijs.

Cpu: Intel q9450 (4*2.66ghz) not box ----> 4 cores om bijvoorbeeld te backuppen, pc te scannen, te gamen tegelijkertijd + het is meer futur proof en er wordt over het algemeen meer quad aangeraden heb ik de indruk. Het is ook 45nm minder verbruik minder warmte meer overclock mogelijkheid.

cpu koeler: Scythe Mugen "Infinity" 5x Heatpipe for all Intel & AMD AM2 ---> Omdat ik wil overclocken wil ik mijn processor mooi koel houden.

os: Windows home premium 64 bit oem nl ---> 64 bit is de toekomst.

mobo: Gigabyte S775 X38-DS4 ATX FSB1600 4xDDR2 | GA-X38-DS4--> niet te duur mobo met de x38 chipset (goed overclockmogelijkheid) + goed kwalitatief merk

hdd:Samsung 750GB Serial ATA II HDD | HD753LJ ----> 1 grote hdd die ik dan zal onderdelen in partities. Samsung is over het algemeen goed in hdd volgens de meeste reviews.

videokaart: Asus EN8800GT/HTDP/1G | 90-C1CJTF-L0UAY00Z ---> 8800gt is een zeer rappe kaart en schijnt beter te presteren dan de 9600. Het is een 1gb variant omdat hij niet meer kost dan de 512mb versie.

ram: GEIL DDR2 4GB 800Mhz Value (2X2GB) PC2 6400 5-5-5-15 GX24GB6400DC ---> redelijk goedkoop ram die op 800mhz draait en 4gb omdat ik 2gb te weinig vindt (in laptops steken ze nu al 3gb dusja) verder omdat dit ook de grens van 64bit os is.

station: Samsung SH-S203P DVD Writer, Black | SH-S203P/BEBN ---> gewoon een dvd station die alles kan.

scherm: Samsung SyncMaster 2232BW | LS22PEBSFV --> mooi scherm, goede respons tijd + mooi design (is subjectief natuurlijk)

boxen: Trust 2.1 Speaker Set SP-3500 | 15385 -----> kan ik evntueel veranderen naar de logitech x-230. Maar ik wil een kwalitatief geluid als ik game.

Surge protector:Belkin 6-Socket SurgeMaster Superior Series | F9S623DU2M -----> Ik wil mij nieuwe en duure pc beschermen tegen dips en spikes op het vervuilde net.

Toetsenbord: Logitech Cordless Desktop EX 100 | 967499-0100 ---> gewoon het goedkoopste draadloos toetsenbord van een goed merk.

Monochroom all in laser printer: Samsung SCX 4200 ----> omdat ik veel zwart/wit tekst print en ook kopies wil nemen en af en toe scannen.

Hopelijk heb ik hiermee de vorige vragen beantwoord.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 02 maart 2008 @ 17:56:
Excuseer mij :p
ram: GEIL DDR2 4GB 800Mhz Value (2X2GB) PC2 6400 5-5-5-15 GX24GB6400DC ---> redelijk goedkoop ram die op 800mhz draait en 4gb omdat ik 2gb te weinig vindt (in laptops steken ze nu al 3gb dusja) verder omdat dit ook de grens van 64bit os is.
Nee hoor de grens loopt bij x64 op van 8 gb voor Vista Basic tot 128 gb voor Vista Business/enterprise/ultimate!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 02 maart 2008 @ 18:00:
[...]

Nee hoor de grens loopt bij x64 op van 8 gb voor Vista Basic tot 128 gb voor Vista Business/enterprise/ultimate!
Ik bedoelde de ondergrens.:p

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-01 22:46
Waarom zouden de CSL FAQ en CSL Beleid voor jou niet van toepassing zijn?

Verwijderd

Gezien je maar 1 kaart gaat gebruiken en geen CF mogelijkheden neemt. Kan je net zo goed een P35 chipset nemen. Die kloken net zo goed over. Een P35-DS3R zou aan jouw eisen al ruim voldoen.

Is er geen goedkopere GT van een ander merk? Want aan 1GB video geheugen heb je toch (nog) niets.

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:09
Als je kwalitatief geluid wilt kun je dat bij trust redelijk ver zoeken. De laastste en nieuwste games.. Op niet de hoogste resoluties denk ik dat je het wel gaat redden met je kaartje maar crysis op lekkere hoge resolutie met een beetje AA enz ga je niet redden. Een echte gamer neemt geen (goedkope) draadloze muis en tobo. De g15 is gewoon nog steeds HET gamers toetsenbord. Misschien als je wat pics ervan ziet dat je het dan wel inziet;) Een G9 bijvoorbeeld is een laser muis met een zodanige preciesie dat gamen een stuk fijner gaat. Zeker met draadloos heb ik veel te kampen gehad met slechte frequenties en bibberige cursors NET wanneer je iemand door zijn kop schiet in crysis. Nee draadloos is no go voor mij althans. Als je toch bezig bent zou je eventuel (zeker voor overclocken) 1066 mhz geheugen kunnen nemen. En dan met goede lage timings.

één is geen, twee is één

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:50
zijn dit soort topics niet meer toegestaan gezien het CLS beleid?

...

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:21

Thandor

SilverStreak

Dit soort 'welke moet ik nemen?'-vragen of zgn. boodschappenlijstjes zijn niet toegestaan op GoT :o. Zie daarvoor het CSL Beleid waarin ook een link naar een howto staat die jou hulp kan bieden :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.