Toon posts:

Betaalbare 2.1 Cinema sets?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer al een hele poos een betaalbare 2.1 cinema set te vinden, maar ik word overstelpt met 5.1 sets.

Het budget ligt rond de 150 €, het moet niets fancy zijn, gewoon om naar gewone TV te kijken en af & toe een DVD...

Voorlopig gebruikte ik een Z-2300 Logitech Speaker set, die echt ongelofelijk goed z'n werk doet zolang het geluid via de PC wordt gestuurd (is ook een pc speakerset, logisch wsl), maar klinkt totaal ongebalanceerd als hij via de TV speelt.

Misschien is het omdat hij in de koptelefoon-uitgang aangesloten zit?

• VantageR
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Dit misschien iets?
Philips MCD139B

Verwijderd

Topicstarter
thx, ziet er goed uit, maar vindt er niet veel reviews over. Meeste mensen willen een 5.1 wsl..

Het gewone TV-geluid (digitale/analoge TV) loopt ook gewoon via de boxen dan? (niet enkel DVD's dus?)

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:47

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Verwijderd schreef op zondag 02 maart 2008 @ 18:30:
thx, ziet er goed uit, maar vindt er niet veel reviews over. Meeste mensen willen een 5.1 wsl..

Het gewone TV-geluid (digitale/analoge TV) loopt ook gewoon via de boxen dan? (niet enkel DVD's dus?)
Als je hem aansluit op de stereo zou het idd mogelijk kunnen zijn om het geluid over de boxen te gooien. Je moet alleen weten of je TV ook een audio out heeft.

Vermoedelijk heeft hij wel een tulpje in. Maar ik kan het niet terugvinden op de website

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:37
Voor die 150 euro zou ik echt niks nieuws kopen als ik jou was: koop via marktplaats een stereoversterker van een leuk merk en zoek er twee boxen bij, dan krijg je echt veel meer waar voor je geld:

Philips versterker, vraagprijs 30 euro

mooie studio De Schop luidsprekers, vraagprijs 100 euro

Dit is maar een klein voorbeeldje, ik zou met jou budget echt 2e hands gaan :Y

Oh ja, als je 2 'goede' speakers vindt, dan mis je de basbox van een 2.1 systeempje echt niet...

[ Voor 9% gewijzigd door vandermark op 02-03-2008 19:42 ]

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:47

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

vandermark schreef op zondag 02 maart 2008 @ 19:41:
Voor die 150 euro zou ik echt niks nieuws kopen als ik jou was: koop via marktplaats een stereoversterker van een leuk merk en zoek er twee boxen bij, dan krijg je echt veel meer waar voor je geld:

Philips versterker, vraagprijs 30 euro

mooie studio De Schop luidsprekers, vraagprijs 100 euro

Dit is maar een klein voorbeeldje, ik zou met jou budget echt 2e hands gaan :Y

Oh ja, als je 2 'goede' speakers vindt, dan mis je de basbox van een 2.1 systeempje echt niet...
Hoe mooi het ook mag lijken. Je hebt wel direct 2 van die zuilen in je kamer staan om ook maar een beetje bas te krijgen. Ikzelf bijvoorbeeld wil wel graag van die zuilen, maar het past er simpelweg gezien niet want ik heb alleen maar schuine daken :X Ikzelf vind als je af en toe een DVD opzet moet je niet van die grote torens hebben. Een subtiel setje met actieve sub is goed genoeg ;)

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:39
Moeten niet per se zuilen zijn hoor. Heb zelf twee bookshelves (Tannoy DC6 signature, waaaaaaay boven jou budget overigens) en me vorige zuilen klonken slechter. Aan de onderkant van het spectrum zul je idd een beetje bas missen maar een paar bookshelves kunnen best goed bas produceren. Al is muziek heel wat meer dan boem boem boem eej. Ga eens een paar fatsoenlijke bookshelves luisteren en kom dan eens terug :) En dan herzie je meteen je mening over subs. Een fatsoenlijke set heb imo geen sub nodig...

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:12
Goedkoop 5.1 setje en configureren als 2.1?

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:39
Denk dat ie met mijn en vandermark's tips heel wat verder gaat komen dan een brak 5.1 setje en dan 3 plastic boxjes uit het raam gooien...

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Mischien iets leuks om een versterker uit China te halen (speakers zijn te zwaar)?
Hi-fi uit China vs. de bekende commerciele Hi-fi. deel 6

Zaram module kopen voor je glasvezelaansluiting?

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-02 12:53
Is wel 2x zo duur als jij in gedachte had, maar bij MM Rotterdam hadden ze nog 1 model Denon S-81 voor iets over de 300. Heb je toch nog pseudo-surround (haalt het niet bij echt 5.1, maar beter dan niks) en een behoorlijke versterker.

http://www.kieskeurig.nl/...1E33AC125721F003E282A.htm

Ga je vooral voor muziek: koop inderdaad een tweedehands stereo-versterker met mooie speakers ;). Wint het altijd.
Pagina: 1