[Gutsy] Ralink RT73 drivers met Aircrack NG

Pagina: 1
Acties:

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 28-01 12:51
Ik ben al een tijdje aan het experimenteren met mijn Ralink RT73 wifi kaartje, om deze werkend te krijgen met Aircrack-ng.
Ik heb gevonden dat deze chipset prima zou moeten werken, maar bij mij heb ik een paar probleempjes.

Ik gebruik de reeds gepatchte drivers voor de RT73, maar airmon-ng zegt nog steeds dat ik de rt2500 chipset gebruik :?
Ik heb de rt2500usb al geblacklist, maar ik zou deze ook moeten verwijderen...

Iemand ervaring hiermee ?

Bedankt.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• Petervanakelyen
Alles werkt, nu ik de hele Ubuntu rt2x00 map heb verwijderd.
Het enigste probleem is dat er ongeveer 1 pakketje per 30sec. wordt opgelagen, en dat het dus, om 100,000 pakketjes te krijgen, heel lang moet op staan :)

Er is een client verbonden (mijn tweede pc) en alles zou moeten werken...

Iemand een idee ?

• Gurbe de n00b
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-02-2024
Het is al een tijdje geleden voor mij. Maar als ik me het goed herinder kunt je met aireplay-ng een pakket opvangen en deze steeds naar de accesspoint sturen. Zodoende genereer je zelf even wat traffic.

Persoonlijk vind ik 100 000 pakketjes wel wat weinig. Je kunt dan beter even wat langer doorgaan met het vinden van pakketjes. 400 000 vind ik zelf het minimium. Zelf ga ik altijd voor de 500 000 dan heb je binnen een paar seconden de sleutel.

Portfolio

• matinez
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Experimenteren met de veiligheid van je eigen netwerk met aircrack, kun je het beste doen door zelf flink draadloos verkeer te genereren op ander wireless device. met aircrack monitor je de ivs-packets.

• Petervanakelyen
Gurbe de n00b schreef op zondag 02 maart 2008 @ 18:48:
Het is al een tijdje geleden voor mij. Maar als ik me het goed herinder kunt je met aireplay-ng een pakket opvangen en deze steeds naar de accesspoint sturen. Zodoende genereer je zelf even wat traffic.

Persoonlijk vind ik 100 000 pakketjes wel wat weinig. Je kunt dan beter even wat langer doorgaan met het vinden van pakketjes. 400 000 vind ik zelf het minimium. Zelf ga ik altijd voor de 500 000 dan heb je binnen een paar seconden de sleutel.
Ja, ik ken het wel, maar bij mij is het niet normaal dat er maar 1 pakketje per 30sec. kan worden ontvangen, terwijl dit normaal veel meer is.