HP nx9030 installeren via usb cd-rom? of iets anders

Pagina: 1
Acties:

• Tuglio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 24-06-2025
Een kennis van mij heeft een NX9030 van hp die niet meer boot. We krijgen tijdens het opstarten een blauw scherm, met melding Unmountable_boot_volume.

De cd-rom speler is volgens mij stuk want zodra ik er een xp cd in zet, krijg ik niet de melding "druk een toets blablabla".
In de bios staat wel cd-rom als eerst.

Nu dit niet lukt dacht ik gewoon te installeren via een externe usb cd-rom.
Dit lukt echter ook niet.
Je hoort dat de cd gaat draaien, maar daarna krijg je in het beeldscherm van de laptop allemaal C-tjes. (CCCCCCCCCCCCCCCCCCCCenz.enz.enz) en reageert het niet op een toets, om alsnog installatie door te zetten.

Ik dacht nu misschien moet ik de bios flashen en dan met een externe floppy (usb) dit voor elkaar krijgen. Alleen vind ik daarover geen informatie op google.

Wat zijn nog de mogelijkheden om die computer te kunnen installeren.
In bios staat bij boot

Atapi cd-rom driver
floppy
hard drive
network.

Er staat niets over usb, maar je merkt wel dat wanneer er een xp cd in de externe usb cd-rom zit, de computer reageert met al die CCCCCCCCCCCCCCCCCc.

alvast erg bedankt voor een mogelijke oplossing

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Probeer eerst eens een paar andere boot CD's, zoals Knoppix of andere Linux live CDs. En andere Windows CD's. Kijk of je kunt booten van een USB stick.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Tuglio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 24-06-2025
Alles zonder resultaat.

2 live cd's doen reageert hij niet op.
Heb je alleen een cursor die boven blijft knipperen.

De usb stick negeert i gewoon.