tft als tv gebruiken voor spelcomputer

Pagina: 1
Acties:

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-05 15:11

DirtyBird

Praktiserend denker

Topicstarter
Heey

Ik wil graag mijn gamecube op mijn pc aansluiten en zo gebruik maken van zowel mn tft scherm, als mn speakerset.
Ik heb even rondgekeken en ik kom tot de conclusie dat ik dan voor veel geld een tv kaart moet aanschaffen. Dit vind ik wat overdreven en ik kan me ook niet voorstellen dat het niet makkelijker kan.
Ik heb ook op een of ander forum gelezen dat je je spelcomputer direct op je beeldscherm kunt aansluiten, maar dat vind ik ook niet handig, want dan heb ik geen geluid.

mijn vraag dus: weet iemand een manier om dit te bewerkstelligen. ik heb via pricewatch dit gevonden.
Volgens mij is dit een aanvulling voor 1 van de (dure) kaarten van hauppauge, maar dit is volgens mij wel wat ik nodig heb (tulpingangen).

ik hoor graag van jullie

alvast bedankt
Michiel

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Een ViVo videokaart zal ook al voldoen, check eens of je die niet toevallig al in je systeme hebt zitten.
En waarom niet direct op je monitor aansluiten (als je monitor dat kan) en het geluid naar je computer speakers laten gaan?

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:48
VGA box geen idee?

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 00:45

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Het makkelijkste is nog steeds een VGA kabel. Voor de Xbox 360 bijvoorbeeld heeft die kabel een VGA adapter voor in je TFT, en 2 plugjes voor je audio, zet hier een female<>female convertor tussen en je kan je boxen direct er aan hangen.

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• DirtyBird

DirtyBird

Praktiserend denker

Topicstarter
bedankt voor alle reacties

is zo'n vga box ook voor de gamecube te gebruiken?
en wat is vivo precies
ik heb een (klote) XFX 5700LE 256mb vga kaart.

zo'n vga kabel is per console verschillend begrijp ik? weet je misschien waar ik er een voor de gamecube kan vinden?

EDIT:

die vga kabel lost toch niks op :S ik moet natuurlijk ook gewoon mn pc nog kunnen gebruiken
en volgens mij levert een vga kabel ook geen oplossing voor het geluid

EDIT2:

ik heb bij mn vader de pinnacle Dazzle DVC 90 gevonden en het hiermee geprobeerd.
de computer loopt vast en het beeld is wazig. Eigenlijk is de meegeleverde software ook bedoeld om op te nemen. kan het het ding misschien wel gebruiken in combinatie met andere software?

[ Voor 48% gewijzigd door DirtyBird op 02-03-2008 17:39 ]

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

• DirtyBird

DirtyBird

Praktiserend denker

Topicstarter
Modbreak:Je topic schoppen binnen een uur is nogal overbodig.
Als je vind dat je topic een schop nodig heeft dan mag je die 24 uur na de laatste reply geven.

[ Voor 85% gewijzigd door Ultraman op 02-03-2008 17:46 ]

• thenapster
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13-06-2025
hallo,

is een x2vga box niks, google--> x2vga

• DirtyBird

DirtyBird

Praktiserend denker

Topicstarter
weetje man....

dat ziet er verdomd goed uit :D:D
dat ga ik zeker overwegen, maar los daarvan...
vroeg ik me dus af of het op een goedkopere manier kan, met simpele middelen
dit doet niks af aan het feit dat ik dit een goeie tip vind dus bedankt daarvoor, maar hoe goedkoper hoe beter :) en heb dus al zo'n dazzle ding thuis liggen en kan me niet voorstellen dat ik daar niks mee kan
aangezien dat ding gewoon de tulpingangen heeft voor video en audio net als een tv
mn vga heeft zelfs een s-video ingang(of uitgang? weet dat soort dingen nooit :P)
ik denk gewoon dat ik andere software ofzo nodig heb
iemand een idee?

nogmaals bedankt voor je tip :D

Verwijderd

Ik zou zeggen begin er niet aan. Als je een cube op je PC (lcd)monitor aan wil sluiten gaat het er slecht uitzien. Of je nou een vgabox gebruikt ofdat je door gaat lussen via je PC ofzo, gamecube games hebben lage resolutie en als je composiet ("tulp") gaat gebruiken ga je daar echt van huilen.

Wat die x2vga betreft, verwacht er geen wonderen van. Je LCD heeft een veel hogere resolutie dan de cube, dus het zal er rot uit blijven zien. Verder moet je dan nog met de volgende zaken rekening houden (ik heb zelf niet zo'n ding, maar als ik het goed lees komt het hier wel op neer. Corrigeer me maar iemand als ik het fout heb).

- Je moet in progressive (480p) draaien, en niet alle games ondersteunen die mode.
- Je hebt een component kabel nodig om voor je cube om uberhaupt 480p te kunnen gebruiken.
- Niet alle versies van de gamecube werken met de component kabel. Volgens mij de oudere modellen wel, nieuwere niet. Dit zou je nog ff moeten googlen.

Kortom, persoonlijk zou ik er niet aan beginnen...

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:48
Dan zou ik je zeggen om het gewoon eens te proberen. Heb zo'n VGA box tijdje gebruikt (ligt hier nog te liggen) omdat ik regelmatig eens een console (cube, duhu *points at nick*) meesleurde naar lans. En voor dergelijke grappen is zo'n ding best goed te doen. Heb tegenwoordig twee 215TW's dus prik ik me wii-componentkabel er zo in maar als je enkel VGA heb is een console op zoiets best te doen.

Overigens heb je wel een punt wat reso betreft, heb hetzelfde geintje met NES, SNES en N64 geflikt en daar kreeg ik met dat ding strepen in beeld. Schakelaartje om gezet en weg maar dat ouwe spul zag er op TV beter uit. Met native input op scherm (zoals me TW's) is dat iig wel weg. Kan zijn dat die VGA box dingen tegenwoordig ook weer beter zijn, zit ook best verschil in :)

• DirtyBird

DirtyBird

Praktiserend denker

Topicstarter
ik krijg net ook van de helpdesk van komplett te horen dat het uberhaupt niet kan omdat de computer het signaal van consoles niet kan herkennen

het was een moeilijk nederlands-sprekend persoon en ik vond m niet echt professioneel klinken
iemand een idee of hij wel gelijk heeft? en is een vga box dan echt de enige manier, hoe kut dat ook mag zijn?

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-05 18:50

Zerora

Ik Henk 'm!

Michiel4life schreef op maandag 03 maart 2008 @ 17:12:
ik krijg net ook van de helpdesk van komplett te horen dat het uberhaupt niet kan omdat de computer het signaal van consoles niet kan herkennen
Tuurlijk niet. Zoals je al eerder zei, je hebt er de benodigde hardware er (nog) niet voor. Als je de hardware wel hebt dan zal het wel werken, maar dat heeft die medewerker van komplett vast niet gezegd tegen je ;)

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• DirtyBird

DirtyBird

Praktiserend denker

Topicstarter
nope :p hij was er heilig van overtuigd dat het onder geen enkele voorwaarde mogelijk was
de meest goedkope ideeen die ik kan verzinnen zijn deze en deze
bij die laatste weet ik alleen niet in welke openingen van mn geluidskaart die geluidsstekkertjes moeten
heb ook ergens gehoord dat dit alleen werkt als je het direct in je beeldscherm inplugt.

die eerste zou volgens mij ook moeten werken, hetzij met extra software ofzo

Verwijderd

Michiel4life schreef op maandag 03 maart 2008 @ 17:54:
nope :p hij was er heilig van overtuigd dat het onder geen enkele voorwaarde mogelijk was
de meest goedkope ideeen die ik kan verzinnen zijn deze en deze
bij die laatste weet ik alleen niet in welke openingen van mn geluidskaart die geluidsstekkertjes moeten
heb ook ergens gehoord dat dit alleen werkt als je het direct in je beeldscherm inplugt.

die eerste zou volgens mij ook moeten werken, hetzij met extra software ofzo
Heb je een WinTV PVR kaart? Zoniet, dan goede tip maar hou er gewoon mee op want volgens mij heb je eigenlijk nog steeds geen idee van hoe je het nou voor elkaar moet krijgen. Of lees de posts in dit topic nog eens door, alles staat er al in.

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Wel het meeste is gezegt, je zal iets moeten kopen dat de component aansluiting accepteerd en het signaal omzet voor gebruik op je monitor. Nu is 640x480 de max bij een gamecube en ugh! Dat is lelijk op een beetje monitor, een goede oplossing is een TV kaart waarmee je ook kan upscalen. 2x upscalen levert je 1280x960 op en ja nog steeds lelijk maar ietsje minder erg dan 480p. Hoe dan ook je zal IETS er tussen moeten doen voordat je monitor gebruikt kan worden voor je Gamecube.

There is no place like ::1

• DirtyBird

DirtyBird

Praktiserend denker

Topicstarter
ok bedankt allemaal voor de reacties en uitleg
ik ga wel even bedenken hoeveel het me waard is :P

bye
Michiel

Pagina: 1