Verwijderd schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 21:52:
[...]
In de reviews dat ik gelezen heb, maakt hij een geluid inderdaad. Er zit dan ook een disk in. Maar hij maakt kennelijk niet meer geluid dan eender welk extern storage device.
Wat belangrijker is, is om te weten of de disk uit gaat wanneer hij niet gebruikt wordt.
Het enige wat ik daarover lees is in de handleiding van Apple zelf. Daarin staat dat de TimeCapsule Disk gemount wordt, backup en dismount. Dat zou beteken dat deze weer in sleep modes gaat. Extern aangesloten disken daarentegen moeten zichtbaar blijven op het bureaublad... hier is het dus afwachten op feedback van een eigenaar.
Gisteren heb ik mijn Time Capsule (500GB) binnen gekregen. Er komt inderdaad alleen een "harddisk-zoem" geluid uit. Helemaal niet storend. En tot mijn verbazing was het geluid verdwenen toen mijn Mac een paar minuten uit stond. Als de schijf niet wordt benaderd gaat deze dus uit na een tijdje. Ik heb niet precies kunnen meten hoe lang, maar het zal een paar minuten zijn.
Installatie
Op de plastic beschermfolie zit een sticker die vertelt dat je eerst de Cd met bijgeleverde software moet installeren alvorens de Time Capsule aan te sluiten. De Cd installeert het nieuwe Airport hulpprogramma en eventueel de 802.11n update. Dat laatste staat nergens vermeld, maar bij controle bleek dit wel gebeurd te zijn.
Aansluiten
Dit is een
peace of cake. Gewoon je internet aasnluiting op de WAN poort, eventuele bedrade aansluitingen op de LAN poorten en de stroom er in. Geen knopjes of wat dan ook.
Configureren
De eerste keer dat je het Airport hulpprogramma opent krijg je meteen de Time Capsule te zien (mits je niet op een ander Wifi netwerk zit). Bij het selecteren van de Time Capsule krijg je een wizard waarmee je alles kan instellen. Dit is gewoon zoals bij andere Aiport Extreme stations, maar dan met extra opties voor de harddisk. Bijvoorbeeld of je wilt delen, wachtwoord beveiliging, een optie om te wissen enz.
Time Machine
Dan rest alleen nog Time Machine in te schakelen, de Time Capsule schijf te selecteren en te wachten tot de eerste backup klaar is.
Overig
De schijf is gewoon als netwerkschijf te benaderen vanuit de finder. Er komt een extra Time Capsule te staan bij je netwerk kopje. De backup van Time Machine wordt opgeslagen in een mapje.
Zie
hier een goede review op Zdnet.
edit:
Korte impressie toegevoegd
[
Voor 40% gewijzigd door
-Mous- op 06-03-2008 09:52
]
Als je iets doet, doe het dan goed.