Time Capsule: bruikbaar voor data en timemachine tegelijk?

Pagina: 1
Acties:
  • 6.042 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Igor4
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-08 20:52
Is timecapsule, ook bruikbaar als gewone netwerk harde schijf en voor timemachine backups tegelijk?
en geldt dat dan ook voor gewone externe harddisks?

alvast bedankt,

Igor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eunos
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07 07:43
Van de Time Capsule weet ik het zo niet, maar een losse externe harddisk (in gebruik voor Time Machine) is gewoon te benaderen als iedere andere externe harddisk. In de root van de harddisk vind je een mapje waar alle backups in terecht komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05 10:36
"Bonjour for Windows" icm met een NFS+ client voor Windows moet het werken.

Helaas kan ik het niet bevestigen.

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09-2021

Romke

Dieselhead

Zware Unit schreef op zondag 02 maart 2008 @ 17:29:
"Bonjour for Windows" icm met een NFS+ client voor Windows moet het werken.

Helaas kan ik het niet bevestigen.
Ik zie nergens de vraag staan of het voor windows kan?

Feit dat de TS om Time Machine backups vraagt geeft aan dat 'ie een Mac heeft.

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Time Capsule is gewoon bruikbaar als netwerk harde schijf, voor zowel Windows als Mac computers. Dit geldt ook voor harde schijven die via USB op de Time Capsule zijn aangesloten.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
8)7

Engadget is niet heel positief.

[ Voor 45% gewijzigd door Zware Unit op 03-03-2008 20:26 ]

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Igor4
Anti-XP schreef op maandag 03 maart 2008 @ 12:30:
[...]

Feit dat de TS om Time Machine backups vraagt geeft aan dat 'ie een Mac heeft.
Misschien verkeerd geformuleerd, Ik heb geen mac maar een windows pc, ik hoop komende zomer een Macbook Pro en een Time Capsule te kunnen kopen, dit was iets wat ik me afvroeg omdat ik dit belangrijk vind bij de overweging om een time capsule te kopen.
In ieder geval heel erg bedankt voor de antwoorden! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met diezelfde vraag zat ik vandaag ook. Maar eigenlijk gaat die nog verder:

Stel ik heb een Time Capsule met 3 disken eraan via een USB hub.
Interne disk en externe HD 1 is voor Time Capsule, de 2 andere externe disken zijn voor NAS. Kan dat denken jullie?

Daarnaast vraag ik me af of die disken persistent op je bureaublad aanwezig zijn, of dat je die elke keer met 'connect to server' in OSX moet toevoegen?

EDIT: ik lees net het artikel van Engedadget. Daar wordt je niet vrolijk van. Maar ik snap niet het verschil tussen een NAS en een disk die beschikbaar is voor alle pc's op je netwerk.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2008 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-08 14:09
Gaat via bonjour dus ze worden automatisch gevonden. Autoconnect kan je voor elkaar krijgen door de disken in je login items te zetten bij accounts pref panel. Ook kan je ze nog naar de linke rkolom van finder slepen.

[ Voor 22% gewijzigd door lowfi op 04-03-2008 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lowfi schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 11:53:
Gaat via bonjour dus ze worden automatisch gevonden. Autoconnect kan je voor elkaar krijgen door de disken in je login items te zetten bij accounts pref panel. Ook kan je ze nog naar de linke rkolom van finder slepen.
Oke.. maar als je ze naar je finder sleept, dan komen ze niet automatisch op je desktop niet? Je andere suggestie werkt wel perfect lijkt me. Goeie tip !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Laatst online: 22:36

zAo

GPLv2 Fanboy

Maar maakt Time Machine per client dan een file aan? Of kun je hem in een directory laten backuppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Time Machine maakt per client een folder aan met de naam van de client. Elke client heeft dus een folder in de root van de drive. Time Machine zal backups maken totdat het device vol zit. Je kunt dus kiezen om naast de folders van Time Machine andere data te zetten. Al weet ik niet of dit voor problemen zorgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

Timemachine maakt voor elke user een directory aan. Dat gaat elkaar dus niet bijten, alleen: vol is vol ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Digistorm op 04-03-2008 16:04 . Reden: grum, te laat :/ ]

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Verwijderd schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 16:01:
Time Machine maakt per client een folder aan met de naam van de client. Elke client heeft dus een folder in de root van de drive. Time Machine zal backups maken totdat het device vol zit. Je kunt dus kiezen om naast de folders van Time Machine andere data te zetten. Al weet ik niet of dit voor problemen zorgt.
DiGiSTORM_ schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 16:03:
Timemachine maakt voor elke user een directory aan. Dat gaat elkaar dus niet bijten, alleen: vol is vol ;)
Kijk, thanks :)

We gaan binnenkort UTP trekken en een 1TB TC halen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zAo schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 16:05:
[...]

[...]

Kijk, thanks :)

We gaan binnenkort UTP trekken en een 1TB TC halen ;)
Ik zit er ook aan te denken inderdaad. Daarnaast kun je aan die USB poort een huppie hangen en nog meer drives connecteren. Ben alleen benieuwd tot hoeveel, deze drives kun je afwisselend gebruiken voor drive en TC doel.

Eén puntje... als je aan je 1TB TC een 500GB disk hangt (via USB) en je maakt die ook TC doel, dan ziet Time Machine dat als 2 aparte schijven. Je hebt dus niet 1 drive van 1.5TB, maar als de 1TB disk vol zit gaat hij schrijven naar de 2e disk. Geen probleem dus, maar als 1 van de 2 disken kapot gaat is het volgens mij gedaan met de backup. Iemand een idee?

Ik zou ook graag willen weten hoeveel disken je zo kunt chainen.. dat maakt namelijk het 500GB model alleen maar interessanter qua prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
Ook de AppleInsider is niet echt positief.

"We will be testing the drive included with Time Capsule against USB drives attached to an AirPort Extreme in a more in depth look at Time Capsule, but the limitations of wireless networking will likely show no difference in performance throughput between the two. Readers who would like to make special request of the reviewer ahead of the formal review can email Prince with those requests."

Misschien handig als we wat vragen verzamelen en insturen. Denk toch dat ik een separate OSX Server ga draaien met externe disken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedankt voor de link. Op zich doet dat apparaat wat het moet doen. Snelheid is niet het belangrijkste voor mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmoothVision
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-03 13:40
Andere vraag wat een beetje in dit straatje past..

Hoe zit het met muziek (mp3's etc) die je op Time Capsule zet, ondersteund TC een soort van iTunes server, zodat je de muziek die op je TC staat vanuit iTunes kunt benaderen/afspelen, ik lees hier niets over, dit blijft een mysterie. Heb nu een windows bakje draaien met Firefly media server software, dit doet het trucje, als TC dit ondersteund kan de muziek daarop geplaatst worden en heb ik geen extra pc'tje nodig.

Dit is namelijk het enigste wat mij er nog van houd om een TC1TB versie te bestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

SmoothVision schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 21:16:
Andere vraag wat een beetje in dit straatje past..

Hoe zit het met muziek (mp3's etc) die je op Time Capsule zet, ondersteund TC een soort van iTunes server, zodat je de muziek die op je TC staat vanuit iTunes kunt benaderen/afspelen, ik lees hier niets over, dit blijft een mysterie. Heb nu een windows bakje draaien met Firefly media server software, dit doet het trucje, als TC dit ondersteund kan de muziek daarop geplaatst worden en heb ik geen extra pc'tje nodig.

Dit is namelijk het enigste wat mij er nog van houd om een TC1TB versie te bestellen
Je kan gewoon je MP3's op de TC zetten en dan in je eigen iTunes Lib laden, dat is geen enkel probleem. Een 'centrale' iTunes Lib is overigens niet aan de raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmoothVision
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-03 13:40
zAo schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 21:41:
[...]

Je kan gewoon je MP3's op de TC zetten en dan in je eigen iTunes Lib laden, dat is geen enkel probleem. Een 'centrale' iTunes Lib is overigens niet aan de raden.
Juist een centrale iTunes lib is wat ik zoek, en waarvan ik nu gebruik maak.
dmv Firefly icm met network beacon op mn mbp kan ik overal waar ik de beschikking heb over i-net mijn muziek benaderen :)
Ben helaas bang dat TC juist dit niet ondersteund, althans heb hier nog nergens iets over kunnen terug vinden..
Misschien dat er meer over gesproken gaat worden nu ze zo mondjesmaat worden uitgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik op dit moment ook al geruime tijd een centrale library. 1 lokatie waar meerdere users naar pointen. Nooit geen problemen mee gehad en werkt perfect. Probleem stelt zich wel van een manuele backup want een TM disk of TC disk kan zichzelf niet backuppen. Maar je zou deze library op een USB disk kunnen bewaren die aan de TC geconnecteerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

Misschien niet geheel de goede plek, maar ik wil nou ook weer niet gelijk een nieuw topic openen...

Weet iemand hoeveel geluid een Time Capsule maakt?
Een Airport Extreme maakt neem ik aan geen tot zeer weinig geluid, vanwege geen bewegende delen.
Maar een externe harde schrijf is soms nog wel eens lawaaiig, hoe zit dit met de Time Capsule?

Dit in verband met eventuele aankoop van een Time Capsule.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MP3-Junky
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ik lees in reviews dat hij niet echt stil is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MP3-Junky schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 20:16:
In de reviews dat ik gelezen heb, maakt hij een geluid inderdaad. Er zit dan ook een disk in. Maar hij maakt kennelijk niet meer geluid dan eender welk extern storage device.
Wat belangrijker is, is om te weten of de disk uit gaat wanneer hij niet gebruikt wordt.

Het enige wat ik daarover lees is in de handleiding van Apple zelf. Daarin staat dat de TimeCapsule Disk gemount wordt, backup en dismount. Dat zou beteken dat deze weer in sleep modes gaat. Extern aangesloten disken daarentegen moeten zichtbaar blijven op het bureaublad... hier is het dus afwachten op feedback van een eigenaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Igor4
Is het niet een idee om een discussie en ervaringen topic over de timecapsule te starten (of deze daartoe te transformeren)? Moet er daarvoor nog toestemming van een moderator komen?

Alvast bedankt,

Igor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Mous-
  • Laatst online: 04-08 12:44
Verwijderd schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 21:52:
[...]

In de reviews dat ik gelezen heb, maakt hij een geluid inderdaad. Er zit dan ook een disk in. Maar hij maakt kennelijk niet meer geluid dan eender welk extern storage device.
Wat belangrijker is, is om te weten of de disk uit gaat wanneer hij niet gebruikt wordt.

Het enige wat ik daarover lees is in de handleiding van Apple zelf. Daarin staat dat de TimeCapsule Disk gemount wordt, backup en dismount. Dat zou beteken dat deze weer in sleep modes gaat. Extern aangesloten disken daarentegen moeten zichtbaar blijven op het bureaublad... hier is het dus afwachten op feedback van een eigenaar.
Gisteren heb ik mijn Time Capsule (500GB) binnen gekregen. Er komt inderdaad alleen een "harddisk-zoem" geluid uit. Helemaal niet storend. En tot mijn verbazing was het geluid verdwenen toen mijn Mac een paar minuten uit stond. Als de schijf niet wordt benaderd gaat deze dus uit na een tijdje. Ik heb niet precies kunnen meten hoe lang, maar het zal een paar minuten zijn. :)

Installatie
Op de plastic beschermfolie zit een sticker die vertelt dat je eerst de Cd met bijgeleverde software moet installeren alvorens de Time Capsule aan te sluiten. De Cd installeert het nieuwe Airport hulpprogramma en eventueel de 802.11n update. Dat laatste staat nergens vermeld, maar bij controle bleek dit wel gebeurd te zijn.

Aansluiten
Dit is een peace of cake. Gewoon je internet aasnluiting op de WAN poort, eventuele bedrade aansluitingen op de LAN poorten en de stroom er in. Geen knopjes of wat dan ook.

Configureren
De eerste keer dat je het Airport hulpprogramma opent krijg je meteen de Time Capsule te zien (mits je niet op een ander Wifi netwerk zit). Bij het selecteren van de Time Capsule krijg je een wizard waarmee je alles kan instellen. Dit is gewoon zoals bij andere Aiport Extreme stations, maar dan met extra opties voor de harddisk. Bijvoorbeeld of je wilt delen, wachtwoord beveiliging, een optie om te wissen enz.

Time Machine
Dan rest alleen nog Time Machine in te schakelen, de Time Capsule schijf te selecteren en te wachten tot de eerste backup klaar is.

Overig
De schijf is gewoon als netwerkschijf te benaderen vanuit de finder. Er komt een extra Time Capsule te staan bij je netwerk kopje. De backup van Time Machine wordt opgeslagen in een mapje.

Zie hier een goede review op Zdnet.

edit:
Korte impressie toegevoegd

[ Voor 40% gewijzigd door -Mous- op 06-03-2008 09:52 ]

Als je iets doet, doe het dan goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberi
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-12-2024
gisteren ook mijn Time Capsule binnen gekregen, 500G.

Hoorde zo goed als geen geluid so far, maar heb nog geen tijd gehad om hem te laten zweten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Igor4 schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 22:34:
Is het niet een idee om een discussie en ervaringen topic over de timecapsule te starten (of deze daartoe te transformeren)? Moet er daarvoor nog toestemming van een moderator komen?

Alvast bedankt,

Igor
Jep, neem gerust even contact op met een MODje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Cure
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:27
Vraagje aan de eigenaren:

Is de harde schijf ook benaderbaar vanuit Windows?

Heb hier namelijk een Mac welke ik wil back-uppen via Timemachine en een Windows pc welke ik wil back-uppen door gewoon de bestanden op die netwerkschijf te zetten. Dus ziet Windows de Time Capsule schijf en is die ook beschrijfbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_Cure schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 23:41:
Vraagje aan de eigenaren:

Is de harde schijf ook benaderbaar vanuit Windows?

Heb hier namelijk een Mac welke ik wil back-uppen via Timemachine en een Windows pc welke ik wil back-uppen door gewoon de bestanden op die netwerkschijf te zetten. Dus ziet Windows de Time Capsule schijf en is die ook beschrijfbaar?
Dan zul je wel partities moeten maken lijkt me, aangezien Windows iig niet van zichzelf partities in HFS kan lezen. Een alternatief is MacDrive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MP3-Junky schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 20:16:
Er zit een server-grade hardeschijf in, die zijn niet bepaald stil. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
Nu wachten op de eerste mod. Lijkt me erg grappig om de Server-grade disk te vervangen voor een Mtron SSD... _/-\o_ WiFi blijft toch de beperking, maar stil is het wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Mous-
Verwijderd schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 00:36:
[...]

Er zit een server-grade hardeschijf in, die zijn niet bepaald stil. :)
Ik begrijp niet helemaal waarom iedereen zich zo druk maakt over het geluid. Allereerst is het geluid bijna niet merkbaar overdag. Het wordt snel overstemd door andere geluiden. Als het 's nachts stil is hoor je de Time Capsule wel, maar is het niet storend ofzo. Het is in ieder geval veel minder geluid dan een iMac geeft. Ten tweede is dit apparaatje veel stiller dan de concurrerende apparaten (bijvoorbeeld de Freecom Storage Gateway) waar vaak een ventilator in zit. Als laatste heb ik al gemeld dat de schijf na een tijdje uit gaat als deze niet wordt benaderd, dus dan hoor je helemaal niets meer.

Ik stoor me 's nachts meer aan het felle groene lampje. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MP3-Junky
  • Niet online
-Mous- schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 10:41:
[...]
.....Als laatste heb ik al gemeld dat de schijf na een tijdje uit gaat als deze niet wordt benaderd, dus dan hoor je helemaal niets meer.
Bij http://www.appleinsider.c...der_questions.html&page=3 zeggen ze:

Neither the Time Capsule nor the AirPort Extreme power down drives, but the unit has a 30 watt power supply; it is not a large consumer of power. Server applications don't typically power down drives because doing so would cause a major stall in performance every time you used the drive, and would interrupt network operations.

Tegenstrijdige berichten dus....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberi
Vraagje:

Ik heb mijn Time Capsule nu als wireless access point ingesteld, en het netwerk wordt prachtig draadloos voortgezet via mijn Capsule. Ik kan wel verbinding maken via de Finder, maar daar vervolgens de Time Capsule map weer niet in.

Als ik Time Machine wil aanzetten, en de switch simpelweg omzet, vraagt hij om de schijf waarop ik TM wil gebruiken, ik selecteer de Capsule en druk op Doorgaan. Hij vraagt vervolgens om een wachtwoord (niet om een gebruikersnaam) en ik voer deze correct in. Zonder melding zie ik hierna de schuifknop terugschieten naar 'uit'. Een tijdje later krijg ik de melding dat er geen schijf is geselecteerd voor Time machine.....

kan iemand iets met deze informatie?

EDIT al voor de post ;-). Het lijkt erop dat de naam van de TC kort en krachtig moet zijn, zo lees ik elders. ik zal dit eens proberen vanavond thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Mous-
MP3-Junky schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 10:46:
[...]

Bij http://www.appleinsider.c...der_questions.html&page=3 zeggen ze:

Neither the Time Capsule nor the AirPort Extreme power down drives, but the unit has a 30 watt power supply; it is not a large consumer of power. Server applications don't typically power down drives because doing so would cause a major stall in performance every time you used the drive, and would interrupt network operations.

Tegenstrijdige berichten dus....
Dit soort berichten kwam ik inderdaad ook tegen, dus ik heb even wat tests gedaan. Over externe USB schijven kan ik niet zo veel zeggen, maar de interne schijf van de Time Capsule gaat wel degelijk uit. Dat gebeurt echter alleen als je in de Finder de verbinding verbreekt. Zolang de Time Capsule daar verbonden blijft, blijft de schijf ook draaien, zelfs als je je Mac uitschakelt zonder te de verbinding handmatig te verbreken. Time Machine koppelt en ontkoppelt automatisch, dus dan hoor je de schijf opkomen en weer uit gaan als Time Machine klaar is.

Conclusie:
Als je alleen Time Machine gebruikt zonder verbinding te maken in de Finder (door de Time Capsule niet aan te klikken) gaat de schijf automatisch uit zodra Time Machine klaar is.
Als je ook de Finder gebruikt om de schijf te benaderen moet je handmatig op "verbreek" drukken voordat de schijf pas uit gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-06 00:59

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Is het mogelijk om bedraad met usb de Time capsule te bereiken?
Wat ik lees is dat het alleen draadloos bereikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

O.D.Smolik schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 08:33:
Is het mogelijk om bedraad met usb de Time capsule te bereiken?
Wat ik lees is dat het alleen draadloos bereikbaar is.
De switch kun je uiteraard ook gebruiken om je data te benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O.D.Smolik

O.D.Smolik

zAo schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 10:54:
[...]

De switch kun je uiteraard ook gebruiken om je data te benaderen.
Ik heb nog even verder rondgekeken, en dat is ook tevens de enige mogelijkheid om bedraad contact te maken met de TIme capsule. Wel beetje jammer, via het netwerk gaat het nog langzamer dan het brakke usb :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Igor4
Ik heb een Time Capsule discussie en ervaringen topic gemaakt, jullie kunnen daar als jullie dat willen verder discussieren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

O.D.Smolik schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 10:59:
[...]

Ik heb nog even verder rondgekeken, en dat is ook tevens de enige mogelijkheid om bedraad contact te maken met de TIme capsule. Wel beetje jammer, via het netwerk gaat het nog langzamer dan het brakke usb :P
Tijd voor gigabit aan je computer? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O.D.Smolik

O.D.Smolik

Verwijderd schreef op zondag 09 maart 2008 @ 16:31:
[...]

Tijd voor gigabit aan je computer? :)
Gbit ethernet moet geen probleem zijn met mijn nieuwe Macbook Pro O+
Ik zie dat er nu een TC topic is, dus ik ga daar verder. Ik lees verschillende gebruikservaringen en ben nu benieuwd wat mensen in APL ervan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 00:14:
[...]

Dan zul je wel partities moeten maken lijkt me, aangezien Windows iig niet van zichzelf partities in HFS kan lezen. Een alternatief is MacDrive.
Partities maken wordt door Apple niet aangeraden. De disk is ook vanuit Windows te benaderen dmv de bijgeleverde bonjour software

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn Time Capsule nu als wireless access point ingesteld, en het netwerk wordt prachtig draadloos voortgezet via mijn Capsule. Ik kan wel verbinding maken via de Finder, maar daar vervolgens de Time Capsule map weer niet in.

Als ik Time Machine wil aanzetten, en de switch simpelweg omzet, vraagt hij om de schijf waarop ik TM wil gebruiken, ik selecteer de Capsule en druk op Doorgaan. Hij vraagt vervolgens om een wachtwoord (niet om een gebruikersnaam) en ik voer deze correct in. Zonder melding zie ik hierna de schuifknop terugschieten naar 'uit'. Een tijdje later krijg ik de melding dat er geen schijf is geselecteerd voor Time machine.....

Heeft iemens al een oplossing vioor dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-08 10:57
Verander je computer naam naar iets korts. Dus niet "Computer van blablabla" maar gewoon Kees. Verander de Time Capsule naam ook naar iets korts. Bijvoorbeeld Capsule. Boel opnieuw opstarten en klaar.

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberi
Zoals Tank al zei, en ik al eerder aangaf, moet de naam inderdaad kort en krachtig zijn, voor mij werkte dat meteen en perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had hetzelfde probleem met Time Machine en Time Capsule.
Ik heb nu de naam voor de Time Capsule en van de schijf kleiner gemaakt en de spaties eruit gehaald
Dus niet "Time Capsule van deze gebruiker"
maar bijvoorbeeld
"TimeCapsuleVanMij"

en dan doet hij het ineens.

Tip maak de eerste backup via ethernet dat gaat sneller dan draadloos.
Cerberi schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 11:33:
Vraagje:

kan iemand iets met deze informatie?

EDIT al voor de post ;-). Het lijkt erop dat de naam van de TC kort en krachtig moet zijn, zo lees ik elders. ik zal dit eens proberen vanavond thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 09 maart 2008 @ 18:04:
[...]

Partities maken wordt door Apple niet aangeraden. De disk is ook vanuit Windows te benaderen dmv de bijgeleverde bonjour software
Nog wel even interessant om op in te haken. Dit is waarom Apple niet aanraadt te partitioneren:
Time Machine works best if you use your backup disk only for Time Machine backups. If you keep files on your backup disk, Time Machine won’t back up those files, and the space available for Time Machine backups will be reduced.
De enige reden die Apple aandraagt is dus precies de reden waarom een normaal mens ervoor kiest om partities te maken. Ik draai zelf twee partities op mijn Time Machine schijf en heb daar geen problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MP3-Junky
  • Niet online
en echte newbie vraag ( heb sinds 3 uur een MPB):

Hoe partioneer ik de Time capsule HDD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

MP3-Junky schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 21:48:
en echte newbie vraag ( heb sinds 3 uur een MPB):

Hoe partioneer ik de Time capsule HDD?
Die vraag kun je beter stellen in Time Capsule: Discussie en Ervaringen :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O.D.Smolik

O.D.Smolik

Kan je ook deze 2 topics even bijelkaar gooien.
Het is nu onoverzichtelijk met twee TC topics, dus bijelkaar doen graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Ik kan ze wel bij elkaar gooien, maar dan komen alle berichten van voor 9 maart 2008, 15:37 voor de topicstart te staan :)

Kan er natuurlijk ook een mooi hangslot op gooien :Y)

[ Voor 18% gewijzigd door Daedalus op 11-03-2008 23:30 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.