Toshiba a100-683 hitte problemen

Pagina: 1
Acties:

• Arrow1800
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-12-2025
Beste Mensen,

Na wat gegoogled en gezocht te hebben op dit forum kan ik hier nog geen topics over vinden.

ik heb de toshiba laptop a100-683 die inmiddels 1 tot 1.5 jaartjes oud is. als ik de laptop gebruik voor het spelen van games wordt mijn laptop echt warm.

als ik de laptop gewoon op een normale ondergrond zoals een tafel heb staan loopt hij uiteindelijk vast en krijg ik de laptop niet meer aan totdat hij afgekoeld is.

hebben meerdere mensen dit probleem met deze laptop? en wat zou de boosdoener zijn in de laptop? videokaart? processor?

ook las ik wat over dat iemand de processor had vervangen in deze laptop van een t2250 naar een t7250 cpu. zou dit veel in warme schelen?

Arrow

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:09
Als de processor tijdens het gamen maar net voldoet aan de eisen en dus de hele tijd full load is (wat niet echt fijn gamed) dan kan hij zo wel vastlopen door de wartme. Misschien moet je even kijken als je een game aan het draaien bent even naar je bureaublad switchen en everest draaien om te kijken hoe snel de fans draaien. Het kan best zijn dat de videokaart te warm wordt en daardoor de processor ook (zitten vrij dicht op elkaar meestal).

één is geen, twee is één

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

In de 1-1.5j dat ik de 683 (ook) heb welgeteld 4* gehad dat ie ineens froze. Vlak daarvoor was de koeler overigens wel flink (luidruchtiger) toeren aan het maken. Dus zal wel hitte issue zijn. Speel overigens alleen Worms3D en UTGOTY op die laptop. Na laptop uit en aanzetten doet ie gewoon normaal.

Besteed d'r verder geen aandacht aan...

[ Voor 20% gewijzigd door Raven op 02-03-2008 21:43 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Arrow1800
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-12-2025
Ok. net in everest gechecked. cpu load is niet 100% maar word toch te warm tijdens gamen.

temperatuur zit ook zo rond de 85 graden en waarschijnelijk nog hoger als ik dus een tijdje game.

iemand die me kan vertellen of het een groot verschil zal maken als ik de cpu verander naar een 7250 ?

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Al 'm eens schoongemaakt? Dat doet heel veel qua temperatuur!

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8