Grafische kaart met HDMI uitgang en audio passthrough

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robain
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-09 13:18
Hallo iedereen,

Ik ben op zoek naar een grafische kaart die een HDMI output heeft, die ook geluid mee verstuurt (liefst in 5.1 uiteraard) van mijn Soundblaster X-Fi extremeMusic kaart. Ik wil dus maar 1 kabel hoeven te leggen van mijn pc naar tv (pioneer pdp-508xd)

Is dit a priori mogelijk?
Kan ik dan nog, tegelijkertijd ook het geluid van die X-Fi uitsturen via de gewone analoge uitgangen op de kaart? Zodanig dat ik bvb zowel geluid uit mijn versterker als uit mijn tv tegelijkertijd kan hebben.

Ik vind veel kaarten die HDMI ondersteunen (meestal via DVI dongle), maar vind hier nooit bij of ze audio passthrough van een discrete geluidskaart ondersteunen...

Ik dacht aan deze :
http://www.komplett.be/k/ki.aspx?sku=346539

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alle ATI kaarten van de 2000 en 3000 serie hebben een ingebouwde audiochip die 5.1 Digitale audio mee stuurt via de DVI uitgang ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-09 18:40
Robain schreef op zondag 02 maart 2008 @ 15:34:
(...)
Kan ik dan nog, tegelijkertijd ook het geluid van die X-Fi uitsturen via de gewone analoge uitgangen op de kaart? Zodanig dat ik bvb zowel geluid uit mijn versterker als uit mijn tv tegelijkertijd kan hebben.

Ik vind veel kaarten die HDMI ondersteunen (meestal via DVI dongle), maar vind hier nooit bij of ze audio passthrough van een discrete geluidskaart ondersteunen...
(...)
Die HDMI passthrough wordt (op mijn M2A-VM HDMI, maar ik ga ervanuit dat die implementatie hetzelfde is op de AMD/ ATI videokaarten) gezien als een aparte geluidskaart en voor zover ik weet is het niet mogelijk om hetzelfde geluid naar twee geluidskaarten te sturen. :)

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robain
Het is dus niet mogelijk om het geluid dat uit mijn X-Fi komt naar de grafische kaart te sturen en vervolgens mee te sturen over de HDMI kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12:56

Twazerty

AVCHDCoder developer

Robain schreef op zondag 02 maart 2008 @ 18:40:
Het is dus niet mogelijk om het geluid dat uit mijn X-Fi komt naar de grafische kaart te sturen en vervolgens mee te sturen over de HDMI kabel?
volgens mij sla je de spijker helemaal op zijn kop.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:21
Dan is de naam 'passthrough' niet echt gunstig gekozen :)

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robain
Passthrough lijkt me juist wel de goeie term, het is immers gewoon het geluid doorgeven van een andere bron, in tegenstelling tot het zelf produceren van het geluid met de geintegreerde chip op de vga kaart.

Kan iemand bevestigen wat Twazerty zegt?

Lijkt mij echt gek dat dit niet mogelijk is. Dan is iedere cinefiel/audiofiel tegenwoordig verplicht om een crappy onboard oplossing te gaan gebruiken indien hij z'n pc aan tv wil hangen zonder dat daarbij telkens de versterker of receiver dient aangezet te worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12:56

Twazerty

AVCHDCoder developer

In windows vista moet ik kiezen tussen de digitale uitvoer via HDMI of mijn eigen creative kaart.

Mierenneuker mode:
Als er gezegt word het geluid wat uit mijn geluidskaart komt. Dan is het geluid al uit de geluidskart en kan het niet ergens anders heen.

5.1 is 5.1 hoeft verder niets meer aan gedaan te worden dus lijkt me passtrough ook het juiste woord.

[ Voor 63% gewijzigd door Twazerty op 02-03-2008 19:55 ]

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robain
Ik heb het antwoord op deze vraag gevonden, meerbepaald in dit artikel : http://www.guru3d.com/article/Videocards/440/8/

Zeker waard om eens te lezen! Blijkbaar neemt de ingebouwde audio oplossing in vga kaarten het geluid voer van je standaard geluidskaart, zonder dat deze alle resources inneemt. Ik kan dus perfect mij X-Fi blijven gebruiken terwijl er ook geluid van die kaart via de hdmi uitgang van mijn grafische komt. Als dat niet prachtig is :D
Pagina: 1