Toon posts:

Videokaart (Asus N6200) wordt te warm en slaat vast.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
Ik heb een videokaart , een Asus N6200 256MB.
Heb er nooit problemen mee gehad, totdat ik mijn trouwe P4 (Asus P4P800 , Northwood 2,4 GhZ) had vervangen door een Asrock AM2NF3 met een Athlon 64X2 4000+ , en OCZ geheugen.
Ik speel vaak Counterstrike: Source en dan gaat mijn kaart van 37 idle naar 63 en slaat de computer vast :( Er zit ook geen actieve koeling op en heb de airflow van mijn kast nooit veranderd, het heeft altijd goed gewerkt. Mijn cpu blijft 37 stressed met AS5 en stock koeler, en mijn harddisks worden maar 28.
Heb een report gemaakt met de nieuwe SiSoft Sandra, Bij deze:
http://cp999741-b.dbsch1.nb.home.nl/rep.txt Rechtermuisklik, en dan opslaan :*)

Zouden jullie mij kunnen helpen,
alvast bedankt, Eric

• Depep
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-07-2025
63 Graden is geen probleem voor een videokaart. Waarschijnlijk moet je het probleem ergens anders zoeken

edit @ hieronder:
Als ik dat wist had ik het er wel bij gezet ;)
Aangezien je je moederbord, processor en geheugen hebt vervangen, zou ik het probleem daar zoeken. Je temperaturen zien er allemaal goed uit. Probeer eerst eens of het in andere games, of bv. 3dmark ook gebeurt. Zo niet, kan je wat gerichter gaan zoeken naar Counterstrike Source problemen.

Probeer ook eens puur je CPU te belasten, draai eens memtest voor je geheugen, er zijn nog een heleboel dingen die je kunt proberen. Als je dit allemaal getest hebt en je bent er nog niet uit, kom dan nog eens terug, post je resultaten en dan zijn er misschien mensen die je verder kunnen helpen.

[ Voor 76% gewijzigd door Depep op 02-03-2008 15:38 ]

specs

Verwijderd

Topicstarter
Waar zou het dan aan kunnen liggen, ik heb de hardware ook al op mijn bench gehad en steeds als speedfan aangeeft dat mijn nvcore 63 graden is loopt mijn pc vast. Zou je wat pointers kunnen geven, dan duik ik zo mijn kast in.
Thnx, Eric

Verwijderd

zelfde probleem gehad
En nu is mijn nvidia 6200 16mb zo dood als een pier (passief )

Het kan zijn dat je met je upgrade de voeding niet toerijkent meer is
Waardoor het onstabiel word.
Kijk de voeding spannig na met een multimeter terwijl de pc echt bezig (zet 3dmark er even op)

Wat soms ook helpt is de pci-e spanning verhogen met 0,1volt

Verwijderd

Topicstarter
O shit, vergeten te zeggen, het is een AGP kaart *Shame mode enabled*
Thnx voor je reply, maar ik heb zo geen MM bij de hand maar ik kijk nu naar speedfan en die geeft aan:
Vcore 1,30 , +12V 8,61(bios geeft 11.98 aan) AVcc 3,28
alvast bedankt, Eric

• de_harde_kern
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-04 21:13
Ja, aan die metingen van speedfan of iets dergelijks heb je echt niets. Je kunt echt het beste gewoon een multimeter lenen/huren/kopen. Ik zou zou zeggen, als de temps van je CPU goed zijn, dat het dan het geheugen of heel misschien de voeding is.

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dan eerder de voeding, die heb ik niet vervangen sinds mijn P4,
als ik een andere voeding haal, moet ik dan op de amps letten ofzo?
Thnx, Eric

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 02 maart 2008 @ 16:06:
Ik denk dan eerder de voeding, die heb ik niet vervangen sinds mijn P4,
als ik een andere voeding haal, moet ik dan op de amps letten ofzo?
Thnx, Eric
ja kijken naar de 12volt lijn en de amps

coolermaster 430watt is meer dan voldoende voor je em kost niet te veel.
Zelf ook gebruikt met een amd x2 3800+@2500mhz en 2x7900gt in sli

• Depep
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-07-2025
Ik kan me niet voorstellen dat die Athlon veel meer van je voeding gaat vragen dan een stroomslurpende P4. Vooral met een GF6200 erbij, die bijna niets van je voeding vraagt. Maar je zou het voor de zekerheid eens met een andere voeding kunnen proberen.

Wat voor OCZ geheugen heb je? Sommige reepjes hebben namelijk op hun standaard timings een hoger voltage nodig. Als je dit niet goed in je bios instelt, kan het ervoor zorgen dat je systeem instabiel raakt.

specs

Verwijderd

Topicstarter
@ Depep:

Heb het ook bij Deus Ex 1, Audiosurf, RCT 3, HL1, Quake 2,3,4 enz.enz.
Heb nu een 400 watt Xgear voeding , zal ff de specs opzoeken....
Thnx, Eric

Verwijderd

Topicstarter
Heey,
Aan de CPU kan het niet liggen, heb Prime95 gebruikt en hij zegt dat alles goed is.
Ik ga nu Video Card Stability v1.0.0.3 draaien.....
Pagina: 1