Toon posts:

Harddisk en CD-Romspeler werken niet samen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na wat harde waren overgezet te hebben naar een andere pc heb ik nu een probleem met m'n eigen pc waar ik Windows 98 SE opnieuw op wil installeren.

Ik wil gewoon m'n harddisk aansluiten op primary master en cd-romspeler op primary slave, maar dat lukt niet. Zolang de harddisk in de pc zit, lukt het niet om tijdens de installatie van Win 98 SE met opstartdiskette een tijdelijke driver voor de cd-romspeler te installeren. De cd-romspeler wordt dan gewoon niet herkend.

Haal ik de harddisk eruit, dan werkt de cd-romspeler perfect. Maar dan gaat het installeren van Windows weer niet zo makkelijk... ;(

Ik heb een andere cd-romspeler gebruikt, maar daarmee heb ik precies hetzelfde probleem. Daar kan het dus niet aan liggen. Verder heb ik alle mogelijk jumpercombinaties geprobeerd, ook dat gaf (natuurlijk) geen oplossing. Ook een andere IDE-kabel leidde niet naar een soepeldraaiend pc-tje.

Mijn vraag, waar zou het wél aan kunnen liggen?

Verwijderd

Probeer je cd-rom speler 's op secundary master te zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Ook geprobeerd. Werkt helaas ook niet. ;(

Verwijderd

Met een opstart diskette van win 98Se hoef je geen cd rom drivers tw installeren als het goed is. Hou er echter wel rekening mee dat als je verwacht dat je cd rom de d: als schijfletter krijgt dat dit niet zo is het wordt e: De opstart diskette maakt een virtuele d: drive om de drivers (aansturings software) van de mogelijke cd rom drives in te laden dus je cd rom schuift een letterje op :). Overigens als je de OEM versie van 98se hebt kun je ook van cd opstarten alleen dan zul je de boot sequence in je Bios moeten aanpassen.

Verwijderd

Topicstarter
Al bij het aanmaken van die virtuele drivers loopt het boeltje vast..

Verwijderd

Topicstarter
nobody? :'(
Pagina: 1