dubbele VPN verbinding van huis naar werk

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rigger
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-11-2020
Hoi, heb een beetje lopen spitten maar kan niet echt een antwoord vinden.. ik wil graag met 2 of 3 laptops VPN verbindingen opzetten vanuit huis (Chello) naar het werk.

De SMC2804WBRP-G (Barricade) staat dit niet toe: de 2e VPN gooit meteen de eerste eruit.
Maar een of ander Sweexje geeft geen problemen hiermee, althans.. dat ding werkt eigenlijk met wifi zo beroerd dat de problemen anders lijken....

Nou lijkt het dat de dure "een aantal VPN connecties" toestaan (ik vond een Zyxel met 4 en een Rangemax (Chello!) met 2)
Meer VPN verbindingen toestaan is NIET hetzelfde als VPN pass-through zeker..? Dat leek namelijk even wel zo, omdat die Sweex aangeeft (in dat sorry-ass manual....) dat hij VPN pass-throuht heeft.

Ik las ergens dat je voor meer VPN verbindingen meer poorten, symmetrisch om de 500 open moet zetten, en routen naar de verschillende ip adressen.. klopt dat?

help is welkom zoals je begrijpt... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:40
Waarom zet je er niet een router achter die zelf een VPN opbouwt. Dan hoef je het niet meer afzonderlijk per laptop te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rigger
Ik begrijp ongeveer hoe dat zou moeten werken, heb je een type in je hoofd waar dat mee kan, steekwoorden waar ik op kan zoeken?

of nog antwoorden op mijn vragen, zodat ik het kan begrijpen?
Rigger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
Ik thuis heb een Vigor 2800, maar vigor heeft nog wel een aantal routers waar dat mee zou kunnen.
Ook Zyxel, Cisco en vele andere modellen kunnen dit. Bel je in op je werk of heb je daar ook een router of iets dergelijks staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rigger
Gaat gewoon via het web, geef een ipadres op en klaar, zal dus wel een router staan ook
Het is trouwens niet voor mezelf, maar voor een maat,
ik heb hier nog een Zyxel 2602H, daar kan ik het wel mee proberen, helaas heeft hij geen Wireless, wat wel nodig is.

Hoe noem je zo'n server<>server verbinding, en maken de clients thuis dan een verbinding met de router thuis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
Is gewoon een VPN verbinding. Je clients maken dan verbinding met je router en als je hem goed configureert heb je dan automatisch ook verbinding met je kantoor.
Maar als het niet voor jezelf is zou ik misschien eerst even wat info opvragen of het wel kan bij dat bedrijf. Misschien staan ze het wel helemaal niet toe. Je hebt namelijk wel wat info nodig om er een op te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Laatst online: 12:05
Rigger schreef op zondag 02 maart 2008 @ 15:35:
Hoe noem je zo'n server<>server verbinding, en maken de clients thuis dan een verbinding met de router thuis?
Ik zou het een site-to-site tunnel noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rigger
Ik ga het waarschijnlijk niet zelf doen, ze hebben namelijk een systeembeheerder, maar die kreeg het alleen voor elkaar met zo'n cheapo Sweex...
Maar ja, omdat daar het wifi bagger van is (trams in de buurt, gratis hotspot next-door.. enzo) en ik daar nog wel eens gezellig mee-eet, had ik in een vriendelijke bui een nieuwe spriet gekocht en een beetje verplaats om te kijken of het hielp. Toen kwam ik erachter dat die Sweex niet presteerd, bovendien lage snelheid, wat ook niet lekker is als je van alles open hebt staan via VPN. Tijd voor iets nieuws, maar eerst effe uitzoeken dus...

Maar nog even voor mijn begrip: pass-through is dus niet dar er meer dan 1 tegelijk kan.. je moet echt ondersteuning hebben voor meer vpn clients tegelijk..??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-05 22:42
Rigger schreef op zondag 02 maart 2008 @ 18:53:
Ik ga het waarschijnlijk niet zelf doen, ze hebben namelijk een systeembeheerder, maar die kreeg het alleen voor elkaar met zo'n cheapo Sweex...
Maar ja, omdat daar het wifi bagger van is (trams in de buurt, gratis hotspot next-door.. enzo) en ik daar nog wel eens gezellig mee-eet, had ik in een vriendelijke bui een nieuwe spriet gekocht en een beetje verplaats om te kijken of het hielp. Toen kwam ik erachter dat die Sweex niet presteerd, bovendien lage snelheid, wat ook niet lekker is als je van alles open hebt staan via VPN. Tijd voor iets nieuws, maar eerst effe uitzoeken dus...

Maar nog even voor mijn begrip: pass-through is dus niet dar er meer dan 1 tegelijk kan.. je moet echt ondersteuning hebben voor meer vpn clients tegelijk..??
Nee, pass through houdt alleen in dat het ding in staat is het VPN verkeer door te laten, zegt niets over het aantal sessies.

1 router die de tunnel bouwt, en deze vervolgens beschikbaar stelt voor 'alle' gebruikers lijkt de mest handige optie.

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rigger
Ja, inmiddels maak ik op uit een aantal specsheets dat "VPN passtrhough" geld voor 1 verbinding/client, en dat het niet betekend dat je er met veel meer doorheen kan. Jammer dat verschillende fabrikanten dat allemaal net iets anders opschrijven...

Bedankt voor de info, ik heb het doorgespeeld, eens kijken wat de hun ict-er er mee kan.
Groet
Pagina: 1