Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Arctic fan 12 als intake plaatsen, hoe?

Pagina: 1
Acties:

• jdm8
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-03-2024

jdm8

PSN-id: JDM8, origineel he?

Topicstarter
Nadat ik van verveling mijn pc kast gestript had leek het me wel eens tijd voor een leuke case mod. Niets spectaculairs, omdat het mijn eersta mod is. Als front intake wou ik eerst een 140 mm aerocool fan doen. Deze was echter niet meer verkrijgbaar. Daarom wil ik twee arctic fan 12 fans als intake. Ik weet dat ze alleen als outtake bevestigd kunnen worden, maar we zijn nu eenmaal tweakers >:) . Het lijkt me geen probleem om ze als intake te bevestigen, maar ik vraag me af hoe die dingen uberhaupt vastgeschroefd worden :? http://www.ixbt.com/cpu/fan-massive-shootout/ac12-side.jpg

Kan iemand mij uitleggen hoe die dingen vastgeschroefd zitten? en hoe hoog de kop van de schroef kan zijn?

[ Voor 13% gewijzigd door jdm8 op 02-03-2008 16:19 ]

Verwijderd

Dat kan niet met deze aangezien ze zo ontworpen zijn dat ze enkel als outake kunnen dienen. Die beugeltjes is tegen trillingen van het geluid. Of je zou ze aan de buitenzijde van ja kast moeten bevestigen en van binnenuit vastschroeven. Maar dan moet je je frontpanel modden.

Zoek eerst eens een ander aangezicht van die fans dan zul je begrijpen wat ik bedoel.

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Zo te zien zijn ze origineel bedoeld om op een heatsink geschroefd te worden, daarom hebben ze maar aan één kant bevestigingspunten. De behuizing stelt voor de rest ook weinig voor dus het lijkt me lastig om ze als intake te gaan gebruiken. Dan kun je beter een willekeurige andere 120mm fan gebruiken.

🖥️ | 🚗

• jdm8

jdm8

Topicstarter
Ik wil hem dus ongeveer hetzelfde plaatsen als hij ook bedoeld is. Dus een plaat achter het frontpanel waar hij opgeschroefd wordt waarbij de fans nog een beetje uitsteken uit het frontpanel. Ik zal zo mijn paint skillz wel ff aanroepen om het te verduidelijken. Mijn vraag is eigelijk dus watvoor schroefjes ik kan gebruiken aangezien ik andere schroefjes wil gebruiken (ze moeten niet uitsteken uit de plaat achter het frontpanel waar ik schroefdraad in ga tappen) en dus hoe hoog de kop kan zijn. En hoe die dingen vastgeschroefd worden, moer je dan eerst de fan er af halen ofso? want het lijkt dat de bevestiging er voor zit. Laat maar, ik snap het al :$ thanx chrisjw. Na een bakje koffie had ik het ineens door :D Dan nog één klein vraagje, zit er al schroefdraad in getapt? zo niet dan kan ik mooi inbussen gebruiken om het vast te maken.

Dit is het plan dus, een soort van doosje achter het frontpanel maken waar de fan in geschroefd wordt.
Afbeeldingslocatie: http://b.imagehost.org/t/0185/fan.jpg
MadMarky schreef op zondag 02 maart 2008 @ 15:17:
Zo te zien zijn ze origineel bedoeld om op een heatsink geschroefd te worden, daarom hebben ze maar aan één kant bevestigingspunten. De behuizing stelt voor de rest ook weinig voor dus het lijkt me lastig om ze als intake te gaan gebruiken. Dan kun je beter een willekeurige andere 120mm fan gebruiken.
Ik gebruik deze omdat het een beetje een uitdaging is, ik altijd tegen de stroming in wil en het redelijk origineel is om hem zo te gebruiken. Maar belangrijker, deze kan ik bij frieslandcomputers.nl krijgen, verder hebben ze geen leuke fans (atctic is ook hun enigste merk). Ik haal het hier weg omdat het enigste winkel in de buurt is waar ik het af kan halen ;)

[ Voor 56% gewijzigd door jdm8 op 02-03-2008 16:38 ]

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Oja, dingen gebruiken waarvoor ze niet bedoeld zijn omdat het een 'uitdaging' is en het 'origineel' is. Gewoon eigenwijs dus :P

🖥️ | 🚗

• jdm8

jdm8

Topicstarter
MadMarky schreef op zondag 02 maart 2008 @ 17:50:
Oja, dingen gebruiken waarvoor ze niet bedoeld zijn omdat het een 'uitdaging' is en het 'origineel' is. Gewoon eigenwijs dus :P
Tweaker zijn heet dat dus :*) om eerlijk te zijn, ik ben best wel eigenwijs ja :D

[ Voor 11% gewijzigd door jdm8 op 02-03-2008 17:58 ]

Verwijderd

Dat doosje is al een goede oplossing. Maar ik denk, ken de specifieke fan niet, dat er geen schroefdraad inzit. Het is redelijk zacht plastic en die fan schroefjes tappen zichzelf erin.
Kop van de schroef kun je laten wegvallen door een stukje uit te frezen:
http://b.imagehost.org/view/0186/fan.jpg

Anders neem je een kijkje bij die winkel.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2008 19:02 ]

• jdm8

jdm8

Topicstarter
Ik heb ze nu al besteld ;) Maar moet geen probleem vormen, als inbus niet werkt gebruik ik de bijgeleverde schroefjes wel en verzink die in de plaat aluminium traanplaat (3mm, wordt krap :| ) met een verzinkboortje. Gereedschap genoeg in elk geval want we hebben een metaalbewerkingsbedrijf. Ik zal de uiteindelijke oplossing hier wel posten, of ik begin een CIP

• Maurits27
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23-12-2015
Topic is al even niets meer in gezet, maar wat je ook zou kunnen doen is
even met 4 stukken schroefdraad en 16 boutjes iets fabriceren. 8)

• jdm8

jdm8

Topicstarter
Maurits27 schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 15:49:
Topic is al even niets meer in gezet, maar wat je ook zou kunnen doen is
even met 4 stukken schroefdraad en 16 boutjes iets fabriceren. 8)
Mag ik weten hoe je dat in gedachten had? :P Ik heb er overingens maar vanaf gezien omdat de winkel waar ik ze besteld heb niks meer van zich laat horen :| Maar misschien dat ik het over een tijdje wel ga doen, eerst een andere case mog afmaken.

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:54
Afbeeldingslocatie: http://carpento.net/boutjes.jpg

Zoiets ?

• jdm8

jdm8

Topicstarter
Ah, tuurlijk |:( Maar ik ga dan liever voor een wat strakkere oplossing, dit is meer functioneel dan mooi ;)

• Flythe
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
dan kan je ook nog mooie inbus boutjes nemen oid (eventueel oppoetsen), of bouten met een bolle kop die vallen net wat minder op. een paar busjes over het draad heen maken of een kripkous en dan zie je er verder niets meer van.

[ Voor 27% gewijzigd door Flythe op 12-04-2008 19:04 ]

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:54
Je kunt het idd net zo ver aankleden en mooi maken als je zelf wilt :)

• jdm8

jdm8

Topicstarter
Kut zeg, dankzij jullie krijg ik weer helemaal zin om die ouwe Aopen case te modden. Ook al doe ik niks meer met die case (ik ben nu een super kleine custom case aan het bouwen voor mijn hardware). Dan ga ik daarna wel met deze Aopen bezig (toch nog maar eens achter die fans aan gaan dan) en daarna ooit met een waterkoelende case. 8)7
Pagina: 1