Toon posts:

Tele2 Compleet 20 Mbit 2x snelheidsprobleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn ouders hebben sinds kort Tele2 Compleet 20 Mbit. Op zich een prima verbinding, al haal je die 20 Mbit niet met downloaden.
1) Zou dat wel moeten? Als je er vanuit gaat dat je nooit de maximale snelheid haalt, zou je hier toch een download snelheid van 2-2,2 MB moeten halen? We halen namelijk "maar" 1,3 MB. Tele2 beweert dat we "aan de hoge kant zitten". Maar is dat wel zo? Of bieden concurrenten als Orange, Telfort etc. wel een hoge downloadsnelheid?
2) We hebben thuis verschillende computers via een hub aan het modem hangen. Allemaal halen die 1,3 MB. Behalve mijn laptop. Hoe zou dit kunnen? Hij draait op WinXP Prof NL met (voor zover ik weet) alle laatste updates en heeft vooral basisinstellingen. Ik gebruik momenteel Avira Antivir als virusscanner, omdat die lichter is dan Norton. Ik hoopte hiermee het snelheidsprobleem op te lossen, maar dat is niet gelukt. Er zit overigens een Realtec Gigabit LAN verbinding in. Die op 1000Mb/Full Duplex staat ingesteld. Daar zou het dus niet aan moeten liggen?
Waar kan dit wel aan liggen? Moet ik iets anders instellen?
Alvast bedankt!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

1. Die abonnementen zijn altijd tot 20 mbit.
Lees de website en de voorwaarden er maar op na.
De snelheid is namelijk afhankelijk van de lengte van de telefoonkabel (vanaf jou huis, naar de centrale toe). Daar kan je niets aan veranderen. Overstappen naar bijvoorbeeld telfort geeft dezelfde snelheid.

2. Heb je daar echt een hub tussenzitten? Kijk dan eens of die hub niet maximaal 10mbit is.
Of heb je gewoon een switch. Daarnaast de netwerkkaart forceren op 1000mbit/full duplex is niet handig. Dat levert problemen op. Doe dat alleen als je die netwerkkaart aan een 1000mbit switch hebt hangen. Zet de boel op automatisch, dat werkt altijd het beste.

Verwijderd

ze cappen volgens mij op 15Mbit, ik zit 300m van de centrale af, sporadisch vliegt de download snelheid heel even naar ~2,2MB/s om dan terug te vallen naar ~1,5MB/s

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:05

DukeBox

loves wheat smoothies

Verwijderd schreef op zondag 02 maart 2008 @ 13:58:
...Die op 1000Mb/Full Duplex staat ingesteld..
Dat kan niet of is een fout in de driver. gigabit MOET altijd op auto.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• hapSnap
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-10 16:47
Verwijderd schreef op zondag 02 maart 2008 @ 14:09:
ze cappen volgens mij op 15Mbit, ik zit 300m van de centrale af, sporadisch vliegt de download snelheid heel even naar ~2,2MB/s om dan terug te vallen naar ~1,5MB/s
Tele2 capped inderdaad op 15mbit in de meeste gebieden, zogenaamd om de stabiliteit te garanderen. Zelf heb ik hier ook last van, terwijl ik maar op 149 meter van de centrale zit.

TS, je zegt 1,3mB/s te halen, hoe ver zit je van de centrale? Als de afstand te groot is, dan zul je niet veel verschil merken tussen verschillende aanbieders.

[ Voor 12% gewijzigd door hapSnap op 02-03-2008 16:19 ]

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-11 01:44
Al info die je gekregen hebt is correct.
D'r zit vaak een cap op van 15 Mbit. Plus de afstand tot de centrale en de lijnkwaliteit is van belang.
Je kan best op je maximale snelheid al zitten.

Voor de rest is er ook een Tele2 topic. Daar zou de vraag gesteld moeten worden.
Die info is ook daar gewoon te vinden via de 'search' functie. Als je de moeite doet tenminste.

Verwijderd

Topicstarter
Volgens metingen zit ik binnen 300 meter van de centrale. Maar ik weet voorlopig voldoende. Bedankt voor de reacties!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Nu online

HaterFrame

Well... Poo came out!

ik zit 1300M van de centrale en haal ook gem 1.4Mb/s, Aanzich prima dus :)

I am the great Cornholio!

Pagina: 1