[raid] + boot probleem

Pagina: 1
Acties:

• Meijuh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16-02 16:52
Hoi,

Het is als volgt: Ik heb 2x500 gb in raid0 en 1 losse 300gb maxtor. Toen ik windows VISTA heb geinstalleerd was de 300 gb hdd ook aangesloten.
Ik was dus van plan om de 300 gb hdd aan mn zus te doen, dus haal ik deze uit de pc. Zet weer de pc aan.. vista boot niet meer. Ik de 300 gb hdd weer terugzetten-->alles werkt weer prima.

Maar nu wil ik nog steeds mijn prut 300gb hdd weg hebben. Hoe kan ik dit realiseren, want blijkbaar staat er nog een of andere bootfile of mssn wel het MBR op die 300gb hdd? Ik heb al zonder de 300gb hdd een windows repair gedaan met de vista dvd.. had geen succes.

Asus EN8800GTS, Asus P5E, Intel E8400, 2x500gb Spinpoint (raid0), Zalman HP 600 watt, cnps 9500 led, creative xfi music, 4x1gb hyperX PC2 8500

• Zsub
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09:57
Zonder die 300 gig erin zou je met de Vista-dvd het geheel moeten kunnen repareren. Kijk eens of die raid-array wel bootable is?

• Moris
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01 10:26
De verborgen bootmap zal op die schijf staan.
Je kan inderdaad dit oplossen door de DVD van Vista tijdens het booten te plaatsen en een herstel te doen, veel succes :)

• Meijuh
Die raid array is wel bootable... ik zit er nu op namelijk. In vista repair heb ik dus al 2x gedaan.. werkte allebei de keren niet. Is het mssn mogelijk om die verborgen bootmap over te kopieren?

Afbeeldingslocatie: http://download.boshok.nl/Untitled.jpg

Deze bestanden staan wel op mn 300gb hdd kan ik hier iets mee?

[ Voor 23% gewijzigd door Meijuh op 02-03-2008 14:07 . Reden: afbeelding toe gevoegd ]

Asus EN8800GTS, Asus P5E, Intel E8400, 2x500gb Spinpoint (raid0), Zalman HP 600 watt, cnps 9500 led, creative xfi music, 4x1gb hyperX PC2 8500

Verwijderd

Het bestand bootmgr en de verborgen map Boot zijn weldegelijk de nodige bestanden om Vista te starten. Deze kopiëren en dan correct aanroepen zou "kunnen" werken.

Maar, de bootrepair van de Windows Vista DVD maakt deze normaal opnieuw aan indien nodig, bij herstel.

Als je alles al hebt gedaan, zoals in volgend artikel, dan zou het moeten lukken.
Microsoft heeft heel wat meer moeite gestoken in de recovery ten opzichte van vorige Windows edities.

http://www.thinktechno.co...ng-to-boot-windows-vista/

Je hebt toch enkel je RAID array aangesloten als je het bootrepair uitvoerd hé ?

Anders kan je verder proberen via het bootrec /... commando in de commandprompt.

How to use the Bootrec.exe tool in the Windows Recovery Environment to troubleshoot and repair startup issues in Windows Vista

Veel plezier ermee :) .

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:29

Ethirty

Who...me?

Zie ik het nou verkeerd of heb je Windows op D geïnstalleerd? Want als de schijf met Windows eruit trekt dan gaat een repair niet echt werken.

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin

• Meijuh
Ok mensen hier komt mijn supergeniale oplossing, wat ik zelf heb bedacht en werkt.
Ik heb bootmgr en de map Boot van de D schijf(mijn 300gb) gekopieerd naar de raid array. Daarna heb ik een windows repair gedaan. En wat blijkt? Hij boot? JA!

oh wat ben ik goed:D

me pwns microsoft

Pagina: 1