[XP] Schijf formatteren en opnieuw installeren*

Pagina: 1
Acties:

• Sanity11
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Om windows opnieuw te installeren wil ik graag een format uitvoeren. Dit doe ik normaal gesoproken door vanaf de win cd op te starten. Maar hier vormt een error waardoor dit niet gaat. Daarom heb ik een opstart diskette gedownload om vanaf daar de c: schijf te formatteren. Maar dan heb ik geen toegan tot de c schijf. Ik kan alleen maar op de A: maar daar heb ik natuurlijk niks aan :| . Hoe kan ik mijn C schijf nou formatteren?

www.diovisuals.co,

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Wat voor error precies?

Wat voor hardware heb je? Scheelt ook weer als we dat weten, glazenbollenwerk sucks :)

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Wat voor error vormt zich dan? JE zult het toch echt met de windows cd moeten doen, want hoe dacht je windows dan opnieuw te installeren als de cd niet goed werkt?

Vind dit een beetje hetzelfde idee als wanneer je auto een lekke band heeft en dan extra benzine erin doen in de hoop dat ie weer gaat rijden ;) Maw. je kunt beter de oorzaak oplossen.

[ Voor 36% gewijzigd door Palomar op 02-03-2008 13:20 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Een error is idd wel handig. Dat je geen C: krijgt als je boot met een floppy kan goed zijn omdat je werkt met een NTFS partitie, die worden niet gezien in DOS (er even vanuitgaande dat je met een dos floppy werkt).

• Theraven1982
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21-07-2011
Misschien een S-ATA schijf?

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-01 18:26
Wat zegt `fdisk` vanaf je bootflop?

• Sanity11
  • Niet online
Bedankt voor de snelle reacties. De cd opzich is niet beschadigd maar er mist een bestand waardoor de setup meteen niet verder gaat. arlcax17.sys

www.diovisuals.co,

• Sanity11
  • Niet online
RemcoDelft schreef op zondag 02 maart 2008 @ 13:24:
Wat zegt `fdisk` vanaf je bootflop?
Hmmm. dan is er wel een partitie zichtbaar volgens mij maar die geeft niet de volledige hoeveelheid mb's weer.

www.diovisuals.co,

• Sanity11
  • Niet online
Jejking schreef op zondag 02 maart 2008 @ 13:18:
Wat voor error precies?

Wat voor hardware heb je? Scheelt ook weer als we dat weten, glazenbollenwerk sucks :)
lol., yep. De hardware is als volgt:

P4 3.0 HT
1024 MB Ram
200 gb SATA 7200 RPM

Ik denk dat de rest niet zo belangrijk is om te weten? Wel?

www.diovisuals.co,

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:28

Cyphax

Moderator LNX
Palomar schreef op zondag 02 maart 2008 @ 13:19:
Wat voor error vormt zich dan? JE zult het toch echt met de windows cd moeten doen, want hoe dacht je windows dan opnieuw te installeren als de cd niet goed werkt?
Daarbij formatteert de setup van Windows die partitie ook wel.. dus als die CD gaat werken, hetgeen een vereiste is voor een herinstall, is je probleem ook opgelost.

En die partitie formatteren en dan vervolgens helemaal niets meer kunnen met je PC omdat je CD het niet doet lijkt me ook onverstandig.

Saved by the buoyancy of citrus

• Sanity11
  • Niet online
Terw_Dan schreef op zondag 02 maart 2008 @ 13:19:
Een error is idd wel handig. Dat je geen C: krijgt als je boot met een floppy kan goed zijn omdat je werkt met een NTFS partitie, die worden niet gezien in DOS (er even vanuitgaande dat je met een dos floppy werkt).
Ah, dat moet het zijn dan! Het is een NTFS partitie.
En ik werk idd met een DOS floppy :)

www.diovisuals.co,

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-02 14:35

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Sanity11 schreef op zondag 02 maart 2008 @ 13:28:
Bedankt voor de snelle reacties. De cd opzich is niet beschadigd maar er mist een bestand waardoor de setup meteen niet verder gaat. arlcax17.sys
Oftewel, dan gaat een "format C:" ook niet helpen hoor, je hebt dadelijk nog steeds dezelfde CD nodig. Je bent nu niet met symptoombestrijding bezig, maar je probeert om het probleem heen te werken, en dat is geen goede oplossing aangezien je vroeg of laat toch weer tegen hetzelfde probleem aan blijft lopen.

Controleer eerst eens of de CD/DVD-rom speler wel goed werkt, of dat je een andere kopie van de betreffende CD kunt bemachtigen.

Tesla Model Y RWD (2024)

• Sanity11
  • Niet online
Cyphax schreef op zondag 02 maart 2008 @ 13:32:
[...]

Daarbij formatteert de setup van Windows die partitie ook wel.. dus als die CD gaat werken, hetgeen een vereiste is voor een herinstall, is je probleem ook opgelost.

En die partitie formatteren en dan vervolgens helemaal niets meer kunnen met je PC omdat je CD het niet doet lijkt me ook onverstandig.
Klopt, maar ik denk niet dat het aan de CD ligt. Iemand heeft hier de computer proberen te "repareren" door gewoon nog een keer windows te installeren over de bestaande :? . Vandaar dat de computer nu hard aan een verse installatie toe is. Maar nu krijgen we dus dat missende bestand te zien als we via de WIN cd opstarten.

www.diovisuals.co,

• Sanity11
  • Niet online
--MeAngry-- schreef op zondag 02 maart 2008 @ 13:32:
[...]

Oftewel, dan gaat een "format C:" ook niet helpen hoor, je hebt dadelijk nog steeds dezelfde CD nodig. Je bent nu niet met symptoombestrijding bezig, maar je probeert om het probleem heen te werken, en dat is geen goede oplossing aangezien je vroeg of laat toch weer tegen hetzelfde probleem aan blijft lopen.

Controleer eerst eens of de CD/DVD-rom speler wel goed werkt, of dat je een andere kopie van de betreffende CD kunt bemachtigen.
Hmmm, dus de kans is groot dat het wel aan de cd ligt?

www.diovisuals.co,

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Psst... je kan ook je post editten hoor, in plaats van achter elkaar blijven replyen.

Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif

;)

• Sanity11
  • Niet online
Jejking schreef op zondag 02 maart 2008 @ 13:36:
Psst... je kan ook je post editten hoor, in plaats van achter elkaar blijven replyen.

[afbeelding]

;)
Joh!

www.diovisuals.co,

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Is het een originele cd of een kopie?

• Sanity11
  • Niet online
Palomar schreef op zondag 02 maart 2008 @ 13:37:
Is het een originele cd of een kopie?
Een orginele :)

www.diovisuals.co,

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Sanity11 schreef op zondag 02 maart 2008 @ 13:35:
[...]

Ja, probeer het eens met een andere cd. Je zult hoe dan ook in de setup moeten komen waar je ook gelijk de partitie kunt formatteren.

Verwijderd

Sanity11 schreef op zondag 02 maart 2008 @ 13:35:
[...]
Het lijkt me sterk als het niet aan de cd ligt.

edit:
Ik denk dat dat als stille hint bedoeld was.
Het is niet echt fatsoenlijk / toegestaan om je topic op die manier te bumpen.
In het vervolg is een edit toch een beter idee :)

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2008 13:41 ]

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Geeftie aan van dat je PC geen vaste schijfstations kan vinden?

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• Sanity11
  • Niet online
Terw_Dan schreef op zondag 02 maart 2008 @ 13:38:
[...]

Ja, probeer het eens met een andere cd. Je zult hoe dan ook in de setup moeten komen waar je ook gelijk de partitie kunt formatteren.
De Cd ziet er helemaal onbeschadigd uit. Hij is nog nooit gebruikt behalve door de vorige wonderdokter. En ik heb geen beschikking over een andere cd met Win. Het lijkt me ook heel onwaarschijnlijk dat er iets mis is met de cd-rom speler. Deze heeft het namelijk altijd goed gedaan. Ik denk toch echt dat het probleem ergens anders ligt.

www.diovisuals.co,

• Sanity11
  • Niet online
GGS_206 schreef op zondag 02 maart 2008 @ 13:39:
Geeftie aan van dat je PC geen vaste schijfstations kan vinden?
Nee, dat niet.

www.diovisuals.co,

Verwijderd

Ik heb gehad dat ik met CD-ROM speler A wel kon booten, en met CD-ROM speler B niet. In Windows werken ze allebei, maar om van te booten maar 1. Dezelfde schijf. Dus als je nog een oude CD/DVD speler hebt liggen of een brander .. probeer die eens.

En gebruik editknop nou eens ..

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2008 13:42 ]

• Dutchmega
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Je hebt toch geen RAID hoop ik? In dat geval kan het voorkomen dat de Windows CD geen harde schijf kan vinden, je hebt dan de RAID-diskette nodig.

Zo niet, probeer het echt eens met een andere Windows-CD, desnoods pak je een Ubuntu liveCD

• Sanity11
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 02 maart 2008 @ 13:41:
Ik heb gehad dat ik met CD-ROM speler A wel kon booten, en met CD-ROM speler B niet. Dezelfde schijf. Dus als je nog een oude CD/DVD speler hebt liggen of een brander .. probeer die eens.

En gebruik editknop nou eens ..
Hmm, dat zou ik wel eens kunnen proberen ja! Dat ga ik meteen ff doen. Ik ben ^$^$^^%&*&* al een uur bezig om alleen maar de comp leeg proberen te krijgen.

EDIT: Als ik antwoord op een bericht kan ik toch niet heel de tijd mijn orginele post blijven editen......

[ Voor 10% gewijzigd door Sanity11 op 02-03-2008 13:44 ]

www.diovisuals.co,

Verwijderd

1.
Hou nou eens op met zelf te reageren als nog niemand anders gereageerd heeft.
Gebruik daarvoor de EDIT knop.

2.
Als je denkt dat het probleem ergens anders ligt denk ik dat je je vraag ook ergens anders zult moeten stellen want:

2a.
Ik geef je weinig kans dat mensen andere suggesties gaan geven wanneer je niet eerst een andere cd probeert.

2b.
Je cdrom is gewoon kapot. Dat jij denkt van niet veranderd daar niets aan.
Ik denk soms ook dat ik twee ton inkomen heb per maand maar de realiteit word daar niet anders van.

Verwijderd

Sanity11 schreef op zondag 02 maart 2008 @ 13:42:
EDIT: Als ik antwoord op een bericht kan ik toch niet heel de tijd mijn orginele post blijven editen......
Ja dat kun je wel als al die berichten voor je bericht vallen. Dat je reageert op iemand is prima, maar als je op 3 man reageert dan kun je dat best in 1 post doen :)

Met je DOS floppy kun je trouwens ook prima je schijf leegmaken. Gewoon met fdisk je onleesbare NTFS partitie wegmikken. Klaar. Leeg maken is niet hetzelfde als formatteren trouwens.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2008 13:55 ]

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:14

job

Sanity11 schreef op zondag 02 maart 2008 @ 13:34:
Klopt, maar ik denk niet dat het aan de CD ligt. Iemand heeft hier de computer proberen te "repareren" door gewoon nog een keer windows te installeren over de bestaande :? . Vandaar dat de computer nu hard aan een verse installatie toe is. Maar nu krijgen we dus dat missende bestand te zien als we via de WIN cd opstarten.
Ooh dat kan prima, op die wijze de computer installeren.
Als je voor een repair install kiest, wordt windows opnieuw geinstalleerd, maar blijven al je documenten behouden. Lijkt me niets verkeerds aan.

Dus denk daar aan als je straks een format en een herinstallatie doet. Dan raak je dus alle bestanden kwijt.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

WinCD?

if CD then OS < Vista dus zal het wel XP wezen, maar als je hier rondkijkt zie je iedereen de Windows versie al in de titel zetten.

Zou je daar in het vervolg ook aan mee willen werken, door zelf een betere titel te verzinnen dan de huidige ? :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Sanity11
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 02 maart 2008 @ 13:54:
[...]

Ja dat kun je wel als al die berichten voor je bericht vallen. Dat je reageert op iemand is prima, maar als je op 3 man reageert dan kun je dat best in 1 post doen :)

Met je DOS floppy kun je trouwens ook prima je schijf leegmaken. Gewoon met fdisk je onleesbare NTFS partitie wegmikken. Klaar. Leeg maken is niet hetzelfde als formatteren trouwens.
Ok, Zal ik doen :)

Het is gelukt!!! BEDANK ALLEMAAL _/-\o_ Ik heb het met ee andere cd-rom speler gedaan en toen werkte het wel. raar maar waar :)

www.diovisuals.co,

Pagina: 1