Wharfedale vs Kef

Pagina: 1
Acties:
  • 1.426 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rens
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07-06 13:42
Zeer binnenkort wil ik een nieuwe audio set gaan kopen.
Ik dacht aan 1 van de twee onderstaande luidsprekercombinaties, samen met een Onkyo tx-sr605.
Wharfedale Diamond: 2x 9.6 ; 2x 9.1 ; 9 cs
kef 2x Q-5 ; 2x Q-2DS ; Q-6c
(beide zonder sub want daar moet ik nog ff voor sparen)

Ik heb de q5 gehoord en deze was goed, maar niet super (ik miste een beetje de scherpte).
Luisteren doe ik vooral naar concert dvd's en af en toe cd's, bijna nooit kijk ik films in 5.1

Wie heeft ervaringen met deze speakers? Wat zouden jullie kiezen?

ps als iemand een andere versterker zou aanraden zijn suggesties welkom, ook moet er natuurlijk nog een dvd-speler bij maar daar heb ik niet veel eisen voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:05

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Stel een budget op, ga naar Hifi-winkels en ga luisteren. Grotere kans dat je vind wat je lekker vindt klinken dan wanneer we hier op GoT er een discussie over starten.

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85494

ja, het hangt echt van je eigen gehoor af en eigenlijk heb je je oordeel al gegeven.

mijn opinie, ik vind het allemaal niks dus daar heb je helemaal niets aan.

Maar waarom niet: de onkyo 605 heeft geen pre-outs, dus die valt voor mij af, maar voor de rest is dat een prima ding

De speakers, dat is gewoon niet mijn smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rens
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07-06 13:42
je hebt helemaal gelijk bartvl ....maar...

ik heb beide sets nu zien staan voor een hele lage prijs en heb misschien niet meer de tijd om ze te beide te gaan beluisteren, dus daaarom wil ik hier wat info inwinnen. Beide combinatie van speakers vallen nu binnen mijn budget: de wharfedale’s voor €590 en de KEF’s voor €650

Totale budget(inclusies AV) ongeveer 1200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:24

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dan nog heb je niets aan onze mening, Het is namelijk smaakgebonden.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddy Dean
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-06 19:16
Waarom wil je persé surround sound als je het toch bijna nooit gebruikt? Voor het luisteren van muziek vind ik stereo nog altijd het plezierigste.
Als je met het budget wat je nu hebt stereo gaat kopen dan heb je prachtig (relatief begrip, maar in vergelijking met de surround set) geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:01
Ik heb toevallig dit weekend twee wharfedale diamond 9.1 speakers beluisterd op een onkyo sr505 (iets met 505 iig) en op mijn eigen Marantz SR4001. Op mijn Marantz vond ik ze wel beter klinken naar mijn mening, maar dat zou je dus het beste zelf eens kunnen luisteren. In plaats van de SR4001 (of zijn vervanger SR4002) zou je ook kunnen kijken naar de SR3001. Deze heeft danwel heel wat minder aansluitingen (geen hdmi bijvoorbeeld) en geen pre-amp outs (als je die uberhuapt zal gaan gebruiken) die de SR4001 wel heeft en hij heeft minder vermogen, maar is wel een stuk goedkoper (wederom, luisteren dus of je het wat waard vind).

Natuurlijk zijn er legio betere speakers dan die wharfedales, maar gezien de uitstekende prijs/kwaliteitsverhouding en het feit dat ze er voor die prijs mooi afgewerkt uitzien (het oog wil ook wat) zeker geen slechte keus als je binnen je budget wilt blijven IMHO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-06 10:41
RensGresnigt schreef op zondag 02 maart 2008 @ 13:20:
je hebt helemaal gelijk bartvl ....maar...

ik heb beide sets nu zien staan voor een hele lage prijs en heb misschien niet meer de tijd om ze te beide te gaan beluisteren, dus daaarom wil ik hier wat info inwinnen. Beide combinatie van speakers vallen nu binnen mijn budget: de wharfedale’s voor €590 en de KEF’s voor €650

Totale budget(inclusies AV) ongeveer 1200.
Je zou ook eens kunnen kijken naar 2e hands materiaal in hifi winkels. Heb daar regelmatig leuke aanbiedingen zien staan. Verder heb je voor muziek meer aan stereo dan aan surround, dus kan je meer geld investeren in een paar goede stereo luidsprekers en een fatsoenlijke stereo versterker.
Kan je je budget per speaker een stuk rekken, bijv versterker van 300-400 en speakers van 400 per paar. Of zeg ik nu iets heel geks als het je om de muziek gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-06 19:25

voodooless

Sound is no voodoo!

Zoals eerder gezegd: de enig manier op erachter te komen of iets naar jou eigen smaak is, is door er naar te luisteren. Op naar de winkel dus! Zelfde geldt ook voor versterkers natuurlijk. Zoek de opties binnen je budget en eisen bij elkaar, en ga kijken waar je die kan beluisteren, en maak dan een keuze.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.