Toon posts:

opstarten compaq deskpro ex PIII 866

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een oude compaq gekregen, en wilde hier OS XP op zetten.
Harddisk seagate 10 Gig. als master geschakeld.
Op een andere comp PII, deze schijf geformateerd, hierop werkt deze schijf gewoon.

Op de compaq, kan ik de bios oproepen en instellen. Ik kom echter niet verder als het opstartscherm
waarin de keuzemogelijkheid is voor de veilige modus. Als ik een van de drie opties selecteer, kom ik elke keer weer terug in hetzelfde scherm.

Heeft iemand suggesties????????????? :?

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Instellen in de BIOS dat je vanaf CD moet booten?

Verwijderd

Topicstarter
In de Bios staat alleen de optie 3,5" diskette of harddisk. Ik heb een cd speler gemonteerd, echter dan krijg ik het bios geen melding dat de optie cd mogelijk is.
Ik heb geen opstart diskette 3,5".

Verwijderd

Volgens mij moet je met F2 of F10 in het bios komen waarop je je Eerste bootmedium in selecteerd. Ik heb dezelfde ES/EX hier liggen maar dan met een P3/550 en die laat het wel netjes zien gewoon :)

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:55

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Moederbord even resetten?
En is de hd master en de speler slave?

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Wordt de Cd speler wel herkend dan? Bij de IDE apparaten dus?

Verwijderd

Topicstarter
Zou het aan het type cd speler kunnen liggen?
zodat het mobo deze niet herkend?

Ik kan met F10 gewoon het eerste medium selecteren, echter hier staat de cd speler niet vermeld.

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

De Deskpro serie die jij hebt heeft een aantal nadelen maar werkt verder prima. Maximaal 512MB geheugen en maar één IDE controller.

Om van CD te kunnen opstarten dient de harddisk ingesteld staan op master. Let op, bij sommige harddisks kan je hem zetten op single device master wat inhoud dat een slave niet herkend wordt. Let dus goed op dat de disk als master staat. Daarnaast moet je de cdrom als slave instellen en via de zelfde flatcable aansluiten. Overigens ondersteunen deze systemen geen boot vanaf USB devices dus je zit beperkt met floppy, harddisk, cd of netwerk boot.

Tevens ervoor zorgen dat de laatste bios van compaq er op staat (heb je toch een diskette voor nodig).

Overigens zijn het leuke systemen alleen moet je wel de fan's een beetje schoon houden, na 5 jaar beginnen ze behoorlijk wat lawaai te maken. XP werkt trouwens zeer stabiel op dit type systeem. Heb er ééntje bij mijn moeder staan, met 1Ghz cpu en 512MB en die draait als een tierelier.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik de IDE besturing zien?

Ik had een cd speler aangesloten zonder master/slave optie, heb nu een eentje met deze mogelijkheid aangesloten en deze wordt wel herkend (oude zooi in de container).

Kan ik wel een tweede harddisk aansluiten, als ik die op slave zet (een flatcable met 2 aansluitingen) of moet ik dan ook iets wijzigen bij de cd speler.

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:55

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Je kan max twee devices op 1 ide poort hebben. IDE besturing zijn de pinnetjes achter op, meestal een stuk of 8 met een brugje ertussen.

Verwijderd

Topicstarter
Heren, vriendelijk bedankt voor de hulp.

Het systeem werkt met 2 harde schijven. en dvd speler..

Bedankt !!! 8)7

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:16
Wim-Bart schreef op zondag 02 maart 2008 @ 14:20:
De Deskpro serie die jij hebt heeft een aantal nadelen maar werkt verder prima. Maximaal 512MB geheugen en maar één IDE controller.

Om van CD te kunnen opstarten dient de harddisk ingesteld staan op master. Let op, bij sommige harddisks kan je hem zetten op single device master wat inhoud dat een slave niet herkend wordt. Let dus goed op dat de disk als master staat. Daarnaast moet je de cdrom als slave instellen en via de zelfde flatcable aansluiten. Overigens ondersteunen deze systemen geen boot vanaf USB devices dus je zit beperkt met floppy, harddisk, cd of netwerk boot.

Tevens ervoor zorgen dat de laatste bios van compaq er op staat (heb je toch een diskette voor nodig).

Overigens zijn het leuke systemen alleen moet je wel de fan's een beetje schoon houden, na 5 jaar beginnen ze behoorlijk wat lawaai te maken. XP werkt trouwens zeer stabiel op dit type systeem. Heb er ééntje bij mijn moeder staan, met 1Ghz cpu en 512MB en die draait als een tierelier.
Idd hele leuke stabiele kastjes. De 512Mb limiet is niet zozeer van die deskpro, maar van de gebruikte chipset. De 815 gaat simpelweg niet boven 512Mb... Vond ik toen al een rare lage limiet, de oudere BX gaat rustig 1Gb snappen... Maar goed. Een p3 met 512Mb draait ook als een zonnetje.

Mijn ouders hadden ook zo'n ding, is nu (met name dus wegens geheugengebrek, pa wil nog wel eens fototje bewerken enz) vervangen door een nieuwere deskpro, de evo-serie, P4.
Pagina: 1