extra speakers in renault twingo

Pagina: 1
Acties:

• Roland_EM25
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-02 10:23

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

Topicstarter
Hallo allemaal!

Ik zit met het volgende:

Ik heb een renault twingo uit 2003, een perfect wagentje maar de ingebouwde geluidsinstallatie laat wat te wensen over. Er zat een onbekend merk radio in, maar deze is inmiddels al vervangen door een pioneer DEH-3900MP.

Qua speakers zijn beide deuren voorzien van standaard speakers. Er zijn nog inbouwmogelijkheiden voor 2 speakers op het dashboard en eventueel 2 opbouwspeakers bij de hoedenplank.

Nou kan ik voor 80 euro het volgende krijgen:

- De huidige deurspeakers worden vervangen door woofers.
- Er worden in het dashboard tweeters geplaatst. (+ bekabeling wordt doorgetrokken)

Het lijkt mij zelf wel dat dit een goede vooruitgang is en dus het geld waard is, maar wat is jullie mening hierover??

Desktop: Intel I7 6700k, Corsair AX760, Gigabyte Designare Z170, 16gb DDR4

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:37

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Ja, dat is zeker een verbetering.

Maar, belangrijk is wel om te weten wélke speakers (merk, type) er geplaatst gaan worden. Verder kan een bitumen matje in je deur geen kwaad.

Wise enough to play the fool

• Roland_EM25

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

Topicstarter
Oké, bedankt voor de snelle reactie!

Over een bitumen matje in de deuren was ook al gesproken en zo gek veel kostte dat niet, dus dat doe ik er ook bij.

Welk type speakers het zijn met ik nog even navragen, want gezien de prijs denk ik dat het 4 standaard speakers zijn. (50 euro voor de speakers +-30 euro voor de inbouw)

Verwijderd

tja ik ben meer een liefhebber van mooi geluid, en ik ben van mening dat als je de moeite erin stopt om dingen te vervangen, dat je het beter in 1 keer goed kan doen. Deze speakers zullen een verbetering geven tov de originele speakers, maar veel zal het niet zijn. Je moet eens bij de dealer gaan luisteren naar speakers van rockford fosgate, dan gaat er een wereld voor je open. Deze kosten wat meer, maar die zul je met alle plezier meenemen naar de volgende auto, en zo maar door.

• BurnerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:17
en anders voor een setje van DLS heb je er zeker plezier van,

ga eerst eens kijken voor zon dls setje, en misschien een mooi versterkertje (4 kannaals waarvan 2 gebrugt voor een subje en 2 voor de speakers voor).

Dan zeg je maar mijn hoedeplank dan, geloof mij als jij een DLS compo setje neemt, met een mooi subje van rockfort (of ook van dls) en dit op een versterkertje zet, dan kan jij heel mooi geluid uit je wagentje krijgen

• Roland_EM25

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

Topicstarter
Het gaat mij er zeker ook om dat het gelijk goed gebeurt. ik ben sowieso van plan om zeker nog een jaar of 3 in deze auto te blijven rijden.

Ik ga maandag weer terug naar de dealer om het e.e.a. te beluisteren. Ze hebben in ieder geval een grote voorraad speakers dus ik ben benieuwd of er wat bij zit!

Mocht er niks bijzitten kan ik natuurlijk altijd de speakers elders kopen en dan door hun in laten bouwen. Ik zou het wel zelf kunnen, maar het nadeel is dat de bedrading voor de tweeters nog niet aanwezig is en om nou m'n dashboard eraf te halen gaat me iets te ver....

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:21
Weet niet wat voor kwaliteit je wil, de standaard speakers zijn best wel ok, echter kunnen ze niet zoveel vermogen hebben. Mijn eerste twingo had ik op de ingebouwde radio/cd op de LR en RR uitgang een boombox aangesloten. Dit maakte het geluid een stuk beter maar niet geweldig.
Later heb ik er een versterker tussen gehangen met een bass tube, daarbij merkte ik dat de voorspeakers niet echt hard konden (lees: dat je buiten de auto kan 'meegenieten') maar kwalitatief was het geluid best wel goed.
B.t.w. ik had een serie limité waar standaard carbasse speakers in zaten, ik weet niet of alle twingo's dezelfde speakers hebben. Bij de laguna is het wel zo, de standaard speakers zijn in alle modellen gelijk of je nu een normale of een carbasse radio hebt (of zelfs geen, maar sommige cheap-ass dealers willen de speakers er nog wel eens uithalen als je er standaard geen radio in hebt).

[ Voor 28% gewijzigd door DukeBox op 02-03-2008 12:45 ]

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:37

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Roland_EM25 schreef op zondag 02 maart 2008 @ 12:32:

Mocht er niks bijzitten kan ik natuurlijk altijd de speakers elders kopen en dan door hun in laten bouwen. Ik zou het wel zelf kunnen, maar het nadeel is dat de bedrading voor de tweeters nog niet aanwezig is en om nou m'n dashboard eraf te halen gaat me iets te ver....
Ik zou zeker ook naar een "car audio" shop gaan om te luisteren. Geen kwaad woord over de dealer natuurlijk, maar zeker in car audioland is er heel veel aanbod/keus en die kunnen je meteen vertellen over demping :)

Draden trekken gaat heel gemakkelijk met een stuk installatiedraad. Uitbesteden bij de dealer is nog makkelijker :D

Wise enough to play the fool

• fluppie007
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-02 13:22
Mijn favoriete merken ( SQ gericht uiteraard )

Pioneer, Alpine voor headunits
DLS, Dynaudio, Audio-system voor speakers.
RockfordFosgate voor subwoofers.
TangBand voor low-profile subwoofers 6"x9" & 10" en kleine subs 6,5" / 8"
Audison, Steg voor versterkers.

Verder een doosje Vibraflex 2.5mm ( www.akoestiekwinkel.nl )
Verder even kijken of je speaker luchtdicht in de deur zit. Daarmee bedoel ik of de achterkant van de conus de voorkant niet kan zien ( wiki: akoestische kortsluiting ), rubbertje tussen of MDF aanpasstukje maken. Ik kan je ook aanraden om zoveel mogelijk zelf te doen, als je een beetje handig bent is het goed te doen. Spaart geld uit en het is nog leuk ook ( vond ik zelf ). Succes !
Pagina: 1