Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fishtank
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-03-2024
Ik heb gisteren een linux gebaseerde NAS aangesloten (ICYBOX 4220). Aanvankelijk leek alles goed te werken, maar ik merkte dat nadat ik met de webbrowser naar de management interface van de NAS ben gebrowsed, ik geen websites meer kan benaderen.

Ik heb een vermoeden dar er ergens iets met DNS instellingen aan de hand is. Vreemde is wel dat email geen probleem is, dit werkt wel. Ook geeft Vista aan dat de netwerkverbindingen OK zijn. Als ik IPCONFIG run, zie ik ook gewoon mijn IP adressen.

Als ik internet explorer afsluit, crasht hij nu ook steeds. Is deze wellicht opnieuw te installeren?

Ik gebruik Vista Home Premium 64-bit

Iemand tips om dit probleem aan te pakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MachoM
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 28-08 13:07
Het lijkt me redelijk onwaarschijnlijk dat je NAS dit soort gedrag veroorzaakt, waarschijnlijker is toeval. Maar goed, heb je "the obvious" al geprobeerd? (Ik bedoel NAS er weer tussenuit gooien.) Wat gebeurd er als je een andere browser gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fishtank
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-03-2024
Firefox heeft hetzelfde. Er kan geen http pagine worden getoond en als ik firefox afsluit krijg ik dezelfde medling als bij internet explorer: programma werkt niet meer, er wordt naar een oplossong gezocht.

Erg vreemd allemaal. Het netwerkcentrum bv laat geen fouten zien en alle testprogramma's zeggen ook dat alles ok is.

Alle overige internet-activiteiten werken behalve web-browsen???????????????????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Titelfix, je zou onderhand wel denken dat je weet dat we hier het OS in de titel willen zien toch?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fishtank schreef op zondag 02 maart 2008 @ 12:32:
Firefox heeft hetzelfde. Er kan geen http pagine worden getoond en als ik firefox afsluit krijg ik dezelfde medling als bij internet explorer: programma werkt niet meer, er wordt naar een oplossong gezocht.

Erg vreemd allemaal. Het netwerkcentrum bv laat geen fouten zien en alle testprogramma's zeggen ook dat alles ok is.

Alle overige internet-activiteiten werken behalve web-browsen???????????????????
Als je mail nog werkt is het iig geen DNS probleem he, tenzij je in je mailprog de ip's van je mailservers hebt ingesteld maar dat lijkt me stug :P

Wat gebeurt er als je je ijsdoos er tussen uit haalt zoals de eerste reply al vroeg? Daarmee kun je op zn minst verifieren of het foutieve gedrag daardoor wordt veroorzaakt (hoogst onwaarschijnlijk maar goed :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helza
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 16:01
dns kan je ook controleren door even te pingen naar www.tweakers.net, als het adres omgezet kan worden naar een ip dan is dat het probleem niet.. en als je responses terug krijgt is het ook je internet verbinding niet.

Als alleen je browsers problemen hebben dan klikt het alsof je misschien een proxyserver actief is die niet werkt.. controleer eens of je dat aan hebt staan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diehard889
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-09 16:05
probeer dit eens

1- open command prompt en typ netsh winsock reset

In een pashokje gaan zitten en dan roepen dat het wc papier op is.

Pagina: 1