Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een javaprogramma voor op de mobiel waarbij je plattegronden kan bekijken zonder gebruik te maken van GPS, bluetooth, GPRS of internet.

Met gratis navitagieprogramma's zoals nav4all, earthbeta, j2me maps, navigon, mobile Gmaps, trekbuddy en wayfinder is het mij tot nu toe niet gelukt om kaarten op te slaan en zonder verbinding deze later weer te openen. Ook het laden van .png, .tar en .jpeg (van pc naar gsm) bestanden lukt niet met deze programma's (of het ligt aan mij kennis op dit punt?), ik kan ze niet openen.

Ik heb ook geprobeerd om via een pdf lezer (javaprogramma) plattegronden in .pfd-formaat te lezen, maar het duurt een eeuwigheid om deze te openen en mijn gsm blijft dan hangen.

Wie weet een javaprogrammaatje speciaal voor het inlezen van plattegronden? Ik las ergens dat zoiets zou bestaan. Het gaat mij dus niet om navigatiesoftware, want ik wil geen internetverbinding maken. Maar puur een digitale plattegrond in mijn mobiel zetten.
NB. ik heb een SE K800i.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik liep toevallig tegen deze site aan:
Navigami: Free Offline Vector Maps Software for Java J2ME Mobiles with Compass, Route Navigation, 2D/3D View, Rotation & Zoom Support

Navigami Beta is a free Vector Maps application that can be used in conjunction with a GPS receiver for offline navigation with landmarks and routes, geocaching, tracking & proximity alerts for Java J2ME capable mobile devices such as Nokia and Sony Ericsson.
Ik heb er verder niets mee gedaan, maar misschien dat je er iets aan hebt.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
pven schreef op zondag 02 maart 2008 @ 12:07:
Ik liep toevallig tegen deze site aan:

[...]

Ik heb er verder niets mee gedaan, maar misschien dat je er iets aan hebt.
Ook hier zie ik hetzelfde: kaarten downloaden gaat moeizaam of er komen allerlei errors, laat staan opslaan. Doe ik iets verkeerd? Ook zie ik niet de mogelijkheid hoe je kaarten kunt opslaan, of openen.

Inmiddels is het enige wat lukt, een paar straatje op jpg zetten en dit in de afbeeldingenmap op gsm bekijken :(

Iemand anders nog iedeen of tips?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2008 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inmiddels via een gedownloade .tar kaart ontdekt dat ik met trekdbuddy een plattegrond kan openen. Kennelijk is het maken van zo'n bestand voor mij nieuw en heb ik tot nu toe geen coordinaten etc. ingevoerd.
Ik zal proberen of ik hier iets in kan leren.
Maar ik weet niet hoe je met trekbuddy moet in- en uitzoomen: kan niets vinden in het menu. Iemand een idee?
Het lijkt erop dat trekbuddy offline gebruikt kan worden, maar ik ben nog voorzichtig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 03 maart 2008 @ 16:20:
Ik heb inmiddels via een gedownloade .tar kaart ontdekt dat ik met trekdbuddy een plattegrond kan openen. Kennelijk is het maken van zo'n bestand voor mij nieuw en heb ik tot nu toe geen coordinaten etc. ingevoerd.
Ik zal proberen of ik hier iets in kan leren.
Maar ik weet niet hoe je met trekbuddy moet in- en uitzoomen: kan niets vinden in het menu. Iemand een idee?
Het lijkt erop dat trekbuddy offline gebruikt kan worden, maar ik ben nog voorzichtig...
Ik heb besloten om met trekbuddy verder in zee te gaan. Met dit programma kan ik kaarten bekijken. Kaarten maken, daar ga ik nog mee oefenen.
Maar het inzoomen, dat lukt steeds niet. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Trekbuddy bevalt me prima!
Ik kan nu alles bekijken wat ik maar wil. Op internet een plattegrond downloaden van de omgeving en de zoom die ik wil, en dan naar telefoon doorsluizen. Grootste plattegrond was bij mij 8 MB en het downloaden duurde een tijd. Maar op mijn telefoon is het snel op te halen.
Een nadeel dat wanneer je een groot gebied download met groote zoom, dan moet je op de mobiel erg lange stukken navigeren met de joystick. Vervelend dat ik dan niet even kan uitzoomen.
Of wel??

Nu wil ik ook gaan uitzoeken hoe je een atlas kunt maken, dat schijnt dan ook nog te kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:14
Ik weet niet wat voor problemen je hebt met mobile gmaps.. Dat werkt hier namelijk perfect!
Heb heel nederland met behulp van hun tool van google maps gehaald en die staat nu op mijn memorystick (k800i).
Het kan zijn dat je de maps er niet goed op had staan. Ik kan iig zonder internet te gebruiken de maps bekijken, alleen is het niet mogelijk om straatnaam te zoeken, dat is het enigste nadeel.
Wat het ideaalste leek, dat je ook nog eens een route kan plannen, maar dan wel zonder gps..
Ik denk eerlijk gezegd niet dat er zo'n programma bestaat voor java..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kNarf_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-09-2024
Lieuwe15 schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 11:29:
Heb heel nederland met behulp van hun tool van google maps gehaald en die staat nu op mijn memorystick (k800i).
Welke tool, hoe doe je dit precies dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:14
Ik heb met de perl script heb ik alles binnen gehaald met multiple tiles per file, aangezien als je 1 tile per file hebt, dan worden het duizenden bestanden (nu nog maar 600 ong voor heel ned in verre zoom niveau).
http://www.mgmaps.com/cache/ hier staan de tools, je moet de perl script hebben: Map Tile Cacher, v1.31.
Daarbij moet je ook wget hebben en perl.
Dan moet je een .map file maken met behulp van http://www.mgmaps.com/create/
En dan kan je met die perl script alles binnen halen. Het duurt wel lang (lees ongeveer 1,5 week 24/7) voordat je nederland op het maximum zoom-limiet binnen hebt.
Je moet alleen nog wel even wat tweaken met het aantal tiles per file, dat heb ik allemaal thuis staan dus kan wel even voor je nakijken..

*edit* ik zie dat ze net een nieuwe windows gui hebben die ook multiple tiles per file support, dus die kan je ook gebruiken, dan heb je perl en wget niet meer nodig, alleen de map file en gmapmaker (is daar te downloaden.
Om multiple files per tile in te schakelen moet ja hash size op 1 zetten en dan multiple tiles per file op 1024 ofzo zetten (meervoud van 2 iig, 1,4,8,16,32,64,128,256, enz enz). Maar deze feature is nog in beta fase dus kan niet garandere dat het werkt ;)

[ Voor 24% gewijzigd door Lieuwe15 op 06-03-2008 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Lieuwe15 schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 11:29:
Ik weet niet wat voor problemen je hebt met mobile gmaps.. Dat werkt hier namelijk perfect!
Het kan zijn dat je de maps er niet goed op had staan. Ik kan iig zonder internet te gebruiken de maps bekijken, alleen is het niet mogelijk om straatnaam te zoeken, dat is het enigste nadeel.
Wat het ideaalste leek, dat je ook nog eens een route kan plannen, maar dan wel zonder gps..
Ik denk eerlijk gezegd niet dat er zo'n programma bestaat voor java..
Lieuwe, dat klinkt erg goed allemaal. Ik weet niet of het me allemaal gaat lukken, maar wil het wel proberen. Ik hoop er straks uitgebreid voor te kunnen zitten! Heel Nederland, dat is natuurlijk helemaal geweldig.
Ik hoop alleen dat ik geen meldingen krijg met errors, dat had ik met MGmaps. Maar ja had ik ook met trekbuddy eerst en nu weer niet.
Mocht ik er niet uitkomen, hoop ik je hier nog te kunnen treffen voor mijn vragen!
Bedankt voor de tip. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Lieuwe15 schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 13:06:
Ik heb met de perl script heb ik alles binnen gehaald met multiple tiles per file, aangezien als je 1 tile per file hebt, dan worden het duizenden bestanden (nu nog maar 600 ong voor heel ned in verre zoom niveau).
http://www.mgmaps.com/cache/ hier staan de tools, je moet de perl script hebben: Map Tile Cacher, v1.31.
Daarbij moet je ook wget hebben en perl.
Dan moet je een .map file maken met behulp van http://www.mgmaps.com/create/
En dan kan je met die perl script alles binnen halen. Het duurt wel lang (lees ongeveer 1,5 week 24/7) voordat je nederland op het maximum zoom-limiet binnen hebt.
Je moet alleen nog wel even wat tweaken met het aantal tiles per file, dat heb ik allemaal thuis staan dus kan wel even voor je nakijken..

*edit* ik zie dat ze net een nieuwe windows gui hebben die ook multiple tiles per file support, dus die kan je ook gebruiken, dan heb je perl en wget niet meer nodig, alleen de map file en gmapmaker (is daar te downloaden.
Om multiple files per tile in te schakelen moet ja hash size op 1 zetten en dan multiple tiles per file op 1024 ofzo zetten (meervoud van 2 iig, 1,4,8,16,32,64,128,256, enz enz). Maar deze feature is nog in beta fase dus kan niet garandere dat het werkt ;)
Lieuwe, ik heb het perl script gevonden, maar wat moet ik er mee doen? Het is een hele lap text met codes. Ik probeer nog wat te zoeken, maar als je het kunt uitleggen aan mij scheelt dat wel een hoop tijd. Ik heb al wel maps gemaakt met de tool en bij storage path heb ik E:/MGMapsCache aangevinkt en daarin heb ik een map gezet. maar misschien is dat niet de bedoeling?

of een iets andere vraag: waar moet je de mappen opslaan? En hoe kun je de mappen openen met GMaps (dus via welk menu)?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2008 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Is er iemand die mij kan vertellen hoe je tenminste één map kunt zetten op mobile GMaps en hoe je het progr. kunt instellen, zodat deze map automatisch verschijnt als je het programma opstart?

(edit) _/-\o_
Na heel wat uren zoeken is het me eindelijk gelukt! Althans, een begin. Ik weet nu waar het probleem zat. Er ging heel lang iets mis met gmapmaker. Ik kreeg een paar keer errors, of hij bleef hangen, paar keer opnieuw geinstalleerd en de adviezen van ch. streng opgevolgd. Het is me nu wel gelukt, maar ik moet ff kijken of het handig is. Soms krijg je toch een melding dat tiles niet zichtbaar zijn of zo, terwijl ik er ze ene keer wel staan, andere keer niet (of ligt het aan het zoomlevel?).
Nu nog uitvogelen of je meerdere plekken in Nederland kunt downloaden en tegelijk in de MG maps caches zetten, of moet je die map telkens leeghalen... of kun je in één keer heel Nederland erop zetten met alle straten? Dat zou heel mooi zijn, maar wellicht iets teveel gevraagd.

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2008 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Lieuwe15 schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 13:06:

Ik ben deze nieuwe versie op dit moment aan het proberen. Heb heel Nederland geselecteerd en tot zoom 17 probeer ik dit nu met hash size op 1 en multiple tiles per file op 1024. Hij is nu al uren bezig, en ik heb geen idee hoe lang het gaat duren, maar ik ben benieuwd! Als dit lukt, dan hoef ik me ook niet te storten op perl, ik heb me daar nog nooit in verdiept en het lijkt me vrij ingewikkeld (of iemand zou een duidelijke liefst nederlandstalige handleiding moeten hebben).
Ik hou jullie wel op de hoogte als het downloaden klaar is!

----

Ik ben al de hele dag bezig, volgens mij is hij nog lang niet klaar en ik zit al bijna aan de 1 GB aan mappen en bestanden. Maar het kan dus wel 1 1/5 week duren, las ik ....

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2008 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heel Nederland heb ik tot zoom 17 op PC staan, maar is totaal bijna 6 GB, zo'n grote kaart heb ik (nog) niet in telefoon. MEt MGMaps. Iemand een tip hoe je dit nog kleiner kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Niemand???
Pagina: 1