Oude PC als server

Pagina: 1
Acties:

• Lorduh
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07:11
Hallo,

Ik heb hier nog een oude PC staan met Windows 95. Nu die PC werkt nog naar behoren maar daar zit niet zo veel in. IK vraag me af of er programma's zijn die kunnen nakijken wat er precies insteekt. Want ik heb hier nog een module ram van 512mb en een netwerkkaart van 100mbps en daarbij nog een PATA harde schijf van 40GB.

Bijkomende informatie.
Ik weet nu ook wel dat dat nooit een topserver wordt maar dat is ook niet de bedoeling. Als het enegsins mogelijk is zou ik er proberen XP of Ubuntu er op te zetten. Nu jou de server zou dus vooral voor lokaal gebruik gaan dienen en eventueel als webserver. Als ik trouwens zie dat de webserver goed draait dan zou ik daar nog een shoutcast-servertje bij willen zetten.

Uiteraard ga ik deze PC geen 24/7 laten draaien.

De concrete vraag
Welk programma ondersteunt windows 95 zodanig ik de hardeware kan bekijken. Geef trouwens ook even je mening over de bijkomende informatie.

Mvg,
Lorduh. (Nu maar hopen dat dit de juiste categorie is.)

Verwijderd

Begin eens met te kijken wat er tijdens de POST op je scherm staat. Daar zie je meestal al merk en type moederbord staan (onderin) en processor met geheugen (bovenin).
Google vervolgens welk type ram er door het moederbord ondersteund wordt en voila, zonder schroevedraaier ben je al 3 stappen verder :) .
Verde wordt er op GoT verwacht dat je eerst zelf research doet voor je een post maakt, dit soort topics worden meestal vrij rap voorzien van slotjes ;)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Idd, zoek gewoon de specs op van het apparaat dat je daar hebt, dan weet je wat het is, en in hoeverre je het nog kunt upgraden. Een OS zegt 3x niets over het OS. In theorie krijg ik win95 nog wel op m'n Athlon 700 bakkie geinstalleerd en ik ken iemand die XP op een 83MHz systeempje heeft gezet.

• Lorduh
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07:11
Das mooi zo, ik zal straks eens de PC aankoppelen en kijken wat ik daarmee te weten kom. Maar is er voor win95 geen programma's zoals everest?

Deo maar een slotje vrees ik. IK heb even gezocht everest blijkt win95 te ondersteunen. Nu alleen hopen dat er nog plaats is ...

[ Voor 31% gewijzigd door Lorduh op 02-03-2008 10:50 ]