Toon posts:

Toestenbord en muis vallen uit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn nieuwe systeem vallen soms spontaan mijn toetsenbord en muis (beiden PS/2) uit, dwz ik kan dan geen letters meer typen (ook niet in de BIOS), alleen sommige functietoetsen. De muis doet dan ook rare dingen. Als ik in de BIOS een aantal keren op wat toetsen ram doet alles het weer en dan op een willekeurig moment houden ze er weer mee op. Nieuwste VGA,chipset,toetsenbord,muis drivers en bios geinstalleerd, helpt niet. Kent iemand een soortgelijk probleem, wat kan ik doen? Bedankt.

Systeem:
XP Home Edition op schone geformatteerde schijf.
Intel Core Duo E4600
Foxconn 945P7MD
Toetsenbord Sweex KB040US
Muis Sweex MI001

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:08

Onbekend

...

Als alles uitvalt, doet je muis niets meer en het num-lock lampje van het toetsenbord gaat ook niet meer aan en uit.
Maar bij jouw werkt het een en ander nog begrijp ik....

Heb je al eens getest met een ander toetsenbord en/of muis?

[ Voor 13% gewijzigd door Onbekend op 02-03-2008 10:31 ]

Speel ook Balls Connect en Repeat

Verwijderd

Topicstarter
Alles valt niet echt uit, alleen kan ik geen letters typen en niet rechts klikken met de muis, ze stoppen dus op een gegeven moment met correct fucntioneren. Ik heb het nog niet met een ander toetsenbord geprobeerd (heb ik niet), wel met een USB muis, zelfde verhaal

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:56

breinonline

Are you afraid to be known?

Test de muis en toetsenbord eens op een andere computer. Dan kan je in ieder geval zien of het aan de hardware zelf ligt (dan doen ze het ook niet correct op die pc) of aan je PS/2 moederbord aansluitingen (dan doen ze het wel op de andere pc).

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• Samson_1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-05-2025
Misschien komt het omdat je muis en toetsebord van het merk Sweex zijn?? Heb ook al wel iets van dat merk gehad wat voor geen zak werkte.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:00
Krijg eerder het idee dat je systeem hangt.

Verwijderd

Topicstarter
breinonline schreef op zondag 02 maart 2008 @ 10:59:
Test de muis en toetsenbord eens op een andere computer. Dan kan je in ieder geval zien of het aan de hardware zelf ligt (dan doen ze het ook niet correct op die pc) of aan je PS/2 moederbord aansluitingen (dan doen ze het wel op de andere pc).
Ze werkten beiden correct op mijn oude (sinds 1 week overleden r.ip.) systeem

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem.

Als ik mijn pc opstart krijg ik de ene keer gewoon alles funtioneel. Na enige tijd kunnen mijn toetsenbord en muis uitvallen (ook het lampje NUM LOCK valt uit)

Na een reboot kan ik pech hebben en tot wel 6 keer opnieuw moeten opstarten..

Ik heb driver proberen te downloaden, maar dat wil nog niet helemaal lukken.. wellicht verkeerde driver hoor. maar ik weet het voorlopig nog niet.

Graag iemand met verstand hiervan die me (ons) kan helpen..

• DukeBox
Nogmaals denk niet dat het je muis/keyboard is.. eerder dat je systeem hangt.
Net zoiets als dat je tv het niet meer doet maar het volgens jou aan je afstandbediening ligt.

Verwijderd

Mijn probleem is inderdaad dat de cpu vastloopt.
Ik kwam erachter nadat hij vastliep tijdens het laten van een internetsite, maar nu ik het probleem weet, moet ik nog wel een oplossing hebben, misschien dat iemand iets weet?

Groet,

• DukeBox
Check Hangen en Opstartproblemen troubleshooter, had je ook zelf kunnen vinden als je even de faq's doorkijkt.
Pagina: 1