Sinds 2003 ben ik in het bezit van de TU/e notebook NEC Versa. Design en gewicht van een stoeptegel, maar verder een betrouwbare machine. Gisteren hield deze vertrouwde kameraad er plotseling mee op. WinXP knalde er keihard uit en machine was volledig frozen. Ook rebooten werkten niet meer (alleen fan CPU ging aan). Na harde reset (accu eruit aan/uit knop 10 seconden in) kreeg in na de bios de melding dat de
Vandaag gaat alleen nog maar de fan van de CPU aan, fout message krijg ik niet meer. Valt hier nog iets aan te redden -bijvoorbeeld door de bios te vervangen- of mag ik uitkijken naar een nieuwe notebook? (an sich ook niet verkeerd, maar als ik hier nog iets kan peuren zou het leuk zijn)
(Bios) setup in en het systeem hangt weer (in de bios). Na een aantal keer proberen eindelijk in staat om de bios default settings aan te zetten....tot mijn verbazing start meneer meteen op in XP en het systeem werkt stabiel. Ik blij. Voor 10 minuten. Toen begon het gedonder opnieuw. Zelfde stappen doorlopen, maar zelfde resultaat. Overigens klopte datum en tijd in XP wel gewoon (dus batterij bios lijkt ok)Error: 0280: Previous boot incomplete - Default configuration used F1 to continue F2 setup"
Vandaag gaat alleen nog maar de fan van de CPU aan, fout message krijg ik niet meer. Valt hier nog iets aan te redden -bijvoorbeeld door de bios te vervangen- of mag ik uitkijken naar een nieuwe notebook? (an sich ook niet verkeerd, maar als ik hier nog iets kan peuren zou het leuk zijn)