• hosttech
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21-04-2025
Hoi hoi allemaal,

Ik ben Rick en medeoprichter van de site www.wikiphoto.nl.

Wij zijn nog op zoek naar foto-enthousiastelingen die lid willen worden van onze gratis nieuwe website, om daar hun foto's te plaatsen en uit te wisselen! Hier kun je al je foto's in hoge resolutie kwijt, en iedereen kan ze bekijken. In feite is het dus een gratis fotostocksite!
Al zijn er nog vele grote updates in de planning, waaronder een commercieel deel (verdien geld met je foto's, die gekocht worden door mediapartners en bureau's)

Kom dus kijken en meld je aan op www.wikiphoto.nl (en upload eventueel iets :-)) Mocht je commentaar hebben, of iets toegevoegd willen zien aan de site, laat het ons dan even weten via info@wikiphoto.nl of hieronder. Bedankt voor de aandacht!

Owja, er is geen datalimiet of beperking van aantal foto's, hiermee willen we verkomen dat de kwaliteit/doel van de site achteruit gaat / verwaterd.

Groetjes,
Rick Corstens
Richard Lit
Oprichters www.wikiphoto.nl / www.wikiphoto.be

[ Voor 7% gewijzigd door hosttech op 02-03-2008 01:45 ]

Verwijderd

Heb even op de site rondgekeken, maar vind eigenlijk dat de kwaliteit van de foto's echt veel beter moet om daar iets van te maken. Leuk dat je de foto's in volle resolutie kunt bekijken en gratis downloaden, maar de kwaliteit is echt te laag om het een volwaardige stock foto site te kunnen noemen.

Sorry 8)7

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Ik krijg geen foto te zien in Firefox. Dit komt omdat ik geen HTTP referer meestuur. (heb ik uitgezet zodat ik geen imageshack kikkers meer te zien krijg...)

[ Voor 79% gewijzigd door F4T4L_3RR0R op 02-03-2008 01:41 ]

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

1. het is zondagmorgen, of zaterdagnacht, zo je wilt.
2. dit is je reinste spammerij en daar is GoT niet voor bedoelt.
3. ik ga slapen.

• hosttech
@F4T4L: Die fout ken ik nog niet? Enige imageshack is tijdelijk foto'tje in 1 vd nieuwsberichten... rest is local gehost op onze servers (2) ?

@Jejking: Ik had graag (opbouwende) kritiek over de site ontvangen, dus is zeker niet als spam bedoeld... zelf ook fotoliefhebber idem Richard en daarom site begonnen. + heb mn begroeting maar veranderd dan maar + slaap lekker :z

@Cameracoon: Wat stel je voor dat beter kan dan? Waarmee zou het wel een betere site zijn? Hier heb ik niks aan ;-)

[ Voor 6% gewijzigd door hosttech op 02-03-2008 01:45 ]

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Ik zie het enige imageshack plaatje juist wel.

Mocht je dat plaatje bijvoorbeeld op FOK! posten, dan krijg ik een kikker te zien omdat FOK! blacklisted is bij imageshack. Met het uitschakelen van de referer heb ik daar geen last meer van. Geldt sowieso voor alle sites, nooit meer last van "hotlinking disabled" meldingen of plaatjes.

Tevens hecht ik veel waarde aan privacy. Als ik in het verleden met Google op mijn IP zocht, kwam ik allerlei statistieken tegen van welke site ik afkwam, naar welke site ik doorklikte, welke browser ik gebruik, welk OS, etc.

Vandaar dat ik geen referer meer meestuur bij het bezoeken of verlaten van een webpagina.

Op je site zal wel een beveiliging (htaccess) zitten ingebouwd tegen dat plaatjes niet worden getoond wanneer er geen referer wordt meegestuurd.

Edit:

Screenshotje: http://i30.tinypic.com/2e51m3t.png

[ Voor 13% gewijzigd door F4T4L_3RR0R op 02-03-2008 01:54 ]

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-01 16:53
Ok, 1 opmerking dan: halftransparante thumbnails maken het niet makkelijker om te kunnen zien wat er nu eigenlijk staat. Zeker niet als er het silhouet van een elfje doorheen komt.

Daarnaast zie ik niet in wat hier nu zo "wiki" aan is. Het is meer een photoblog en dan een vrij kale zonder exif of locatie (google maps) info.

_██_
(ಠ_ృ)

• hosttech
De thumbnails heb je gelijk in, deze is al gereed in de nieuwe op updata op een php5 server , waardoor automatisch het EXIF weergave probleem ook opgelost is. (Edit: thumbweergave te zien op php5 testurl www.wikiphoto.ws/index.php -exif is uitgeschakeld nog-, dit is met enkel paar foto's ter test. Maar op de startpagina zie ja l duidelijk het verschil..)

Wiki: zoek eens op WikiPedia wat 'wiki' betekend ;-) ? Verder zitten er meer dan 100 uploaders geregistreerd nu met +260 foto's geloof ik waardoor ik niet echt meer het een blog vind?

Bedankt voor de tip ivm Google maps, erg nuttig. Denk je dat dit ook valt te linken met de exif?

[ Voor 18% gewijzigd door hosttech op 02-03-2008 01:56 ]

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:30
Spam. En je design is zo brakmatig dat het lijkt alsof er een grijsfilter op m'n scherm zit.

• hosttech
Vinnienerd schreef op zondag 02 maart 2008 @ 01:57:
Spam. En je design is zo brakmatig dat het lijkt alsof er een grijsfilter op m'n scherm zit.
spam negeer ik maar, zie vorige reactie van mij hierop.
Design: wat zou het verbeteren... wat heb je eraan iemand af te kraken terwijl ik al heb aangegeven open te staan voor (opbouwende) kritiek van de foto experts/collega's hier...

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-01 21:03
Zoiets kan je beter posten op WHT (webhostingtalk.nl/com .com is beter).

Maar je concept is niet enerverend en zal (behalve bij de mensen die een gratis host zoeken voor hun plaatjes) niet aanslaan. Hiervoor zijn je 2+ concurrenten te groot en te bekend.

Daarnaast, hoe wil je zoiets gratis aanbieden? Dit gaat ontzettelijk veel dataverkeer kosten. Hoe ga je die terugverdienen?

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-01 00:54

Floor-is

5.2

Na 9 topicreports over spam denk ik dat de overweldigende meerderheid het met me eens is dat dit, het pluggen van je eigen site op deze manier, toch echt spam genoemd mag worden. (Spamming is the abuse of electronic messaging systems to indiscriminately send unsolicited (bulk) messages. En ja dat geld ook voor berichten op internetforums. :))

Dus hierbij, geheel gratis, een slotje.

Bericht hierboven

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.