Per applicatie NIC toewijzen

Pagina: 1
Acties:

• UniPer
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-03 10:38
Vraagje:

Ik heb nu 2 NIC's in mijn PC. 2 verschillende, 1 onboard en 1 realtek.

Is het nu mogelijk om voor bijvoorbeeld Internet Explorer NIC_1 te gebruiken
en voor download-clients, MSN, Games ed. de andere NIC?

Op deze manier belast ik de NIC niet zo overdreven en heb ik op een internet
filmpje gezien dat dit voor de snelheid behoorlijk uit kan maken. Klopt dit?

Zoja..kan dit in Windows geregeld worden of heb ik speciale software nodig
om dit in te stellen/aan te sturen?

Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Kweenie wat voor internet-verbinding je hebt, maar mééstal is je internet toch wel de 'bottleneck'. Dus als je bijvoorbeeld 20 Mbps ADSL of kabel hebt en je hebt een 100 Mbps NIC, dan vreet je NIC alsnog uit z'n neus als je internet 100% belast wordt.

't Wordt bijvoorbeeld een ander verhaal als je veel data-verkeer naar een interne server hebt waar je 100 Mbps van aan het kopieëren bent ofzo, maar dat zie ik je niet noemen. :)

• UniPer
Ok, dan een wat uitgebreide uitleg :)

Het is nu zo:
Als ik mijn downloadclient heb lopen die tevens aan het uploaden is dan wordt mijn Internet Explorer
ontzettend traag met het zoeken van webpagina's. Als ik iets wil downloaden via Internet Explorer loopt die download makkelijk op 600 kb/s, alleen het zoeken van pagina's duurt echt ontzettend lang.
Het lijkt dus een probleem van de Internet Explorer dat hij die echt last heeft van het feit dat ik aan
het up- en/of downloaden ben. Want alleen het zoeken van pagina's duurt lang als ik die downloadclient aan heb staan, zodra ik een download opdracht start dan gaat de snelheid gewoon zoals deze hoort te gaan :S

Dit terwijl ik de client gelimiteerd heb op een max. upload van 25 kb/s terwijl mijn verbinding 100 kb/s upload ondersteund en ik heb de download gelimiteerd op 400 kb/s terwijl mijn verbinding 800 kb/s ondersteund.

Tevens zijn alle andere computers hier in huis die op dezelfde switch/router zitten wel allemaal snel
met internet en merken 'niks' van het feit dat ik aan het downloaden ben. Dus het lijkt erop alsof er
iets op mijn PC gebeurd waardoor mijn internet moeite krijgt.

Ikzelf dacht dus gelijk aan m'n NIC die er misschien moeite mee had om het verkeer nog in goede
banen te lijden. De rest van m'n PC specs zullen er geen moeite mee hebben, daar ben ik van overtuigd :D

Dus...met andere woorden, wat kan de reden zijn van het feit dat het zoeken van internet pagina's op mijn PC zo traag wordt bij het gebruik van de downloadclient terwijl de rest van de PC's hier geen enkel last ondervind op dat vlak?

[ Voor 17% gewijzigd door UniPer op 02-03-2008 00:57 ]

Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Je capt kennelijk niet goed, of je verhoogt de latency. Een 2e nic toevoegen is echt niet een oplossing voor dit probleem.

• UniPer
Ok, wat zou dan een oplossing zijn, wat staat er in mijn PC niet goed ingesteld waardoor dit probleem wordt veroorzaakt?

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Mischien ons van iets meer informatie voorzien?

• UniPer
Welke informatie heb je dan nodig?

Aanvulling:
Zodra ik mijn downloadclient afsluit heb ik nog mijn 'normale' snelheid niet terug bij het zoeken
naar internetpagina's, daarvoor moet ik eerst de eigenschappen opvragen van mijn actieve netwerkverbinding en vervolgens naar 'ondersteuning' gaan en op 'herstellen' klikken zodat
alle 'cache' wordt leeggehaald en de DNS opnieuw geregistreerd wordt, als ik dit dan heb gedaan
dan is alles weer 'normaal' :S

[ Voor 86% gewijzigd door UniPer op 02-03-2008 01:22 ]

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

UniPer schreef op zondag 02 maart 2008 @ 00:49:

Ikzelf dacht dus gelijk aan m'n NIC die er misschien moeite mee had om het verkeer nog in goede
banen te lijden. De rest van m'n PC specs zullen er geen moeite mee hebben, daar ben ik van overtuigd :D
En je denkt dat je 100mbit (minimum) nic niet goed genoeg is om een paar packets met meer dan, zeg, 100kbit de deur uit te doen?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

UniPer schreef op zondag 02 maart 2008 @ 01:01:
Welke informatie heb je dan nodig?

Aanvulling:
Zodra ik mijn downloadclient afsluit heb ik nog mijn 'normale' snelheid niet terug bij het zoeken
naar internetpagina's, daarvoor moet ik eerst de eigenschappen opvragen van mijn actieve netwerkverbinding en vervolgens naar 'ondersteuning' gaan en op 'herstellen' klikken zodat
alle 'cache' wordt leeggehaald en de DNS opnieuw geregistreerd wordt, als ik dit dan heb gedaan
dan is alles weer 'normaal' :S
Versies? Applicatienamen?
Je OS?

• UniPer
NIC_1: NVIDIA nForce Onboard Networking Controller
NIC_2: Realtek RTL8139/810x Family Fast Ethernet NIC

Browser: Internet Explorer 7
Downloadclient: UTorrent 1.7.7

Internet Verbinding: Chello Classic

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:25
verdiep je eens in QoS.

• UniPer
verdiep je eens in QoS
QoS-packet planner bedoel je?

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

uhh ja welke QoS anders?
QoS is een principe btw, niet een specifieke implmentatie.

• UniPer
Hoe kan ik mij daar verder in verdiepen, ik bedoel, we hebben hier nog een PC is huis die dezelfde software draait als die van mij en die heeft het probleem niet. Voor de rest zijn ook al mijn netwerkinstellingen helemaal standaard. Ook staat QoS aangevinkt bij de eigenschappen.

Dus ik snap niet wat ik zou kunnen veranderen om het probleem op te lossen :S
Waar zou ik naar kunnen kijken? In welke instellingen zou het kunnen zitten?

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:25
Ik heb niet het idee dat je ook maar even de moeite hebt genomen uit te zoeken wat je met QoS kan.

• redfox314
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-03 10:17
Ik denk niet dat je dit met QOS gaat oplossen.
Er zit volgens mij een bottleneck tussen je applicatie en je netwerkkaart, niet op je netwerk zelf.
Mogelijkheden:
  • een software firewall: neem een andere: er zijn er genoeg gratis. Als je achter een router zit kan je hem tijdelijk uitzetten om te testen.
  • een crappy driver: probeer dit uit door je je drivers te updaten en/of door telkens 1 van je netwerkkaarten uit te zetten en te zien of het helpt. (Je kan natuurlijk ook 2x crappy drivers hebben)
  • Nvidia nforce AppArmor als dat op je chipset zit.Dit is een hardwarematige firewall. Valt dus eigenlijk ook onder drivers maar deze is speciaal crappy. Bovendien beschermt hij je 2e NIC toch niet. Wegdoen en een software firewall nemen.
  • Defecte hardware: uitproberen door telkens 1 van je netwerkkaarten uit te zetten en te zien of het helpt. (Je kan natuurlijk ook 2x defecte hardware hebben maar die kans is niet zo groot denk ik)
Pagina: 1