Toon posts:

enkele schijf koppelen aan een raid 0

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allen,

Ik heb een dfi lanparty met twee raid controllers. een 2 en een 4 poorts. Nu heb ik bij de 4 poorts twee maxtor in raid0 lopen met daarop de os, win vista.

nu heb ik nog een grote maxtor sata schijf die ik als losse opslagschijf wil koppelen aan mijn board.
Als ik hem bij samen met de raid op de 4poorts aansluit, krijg ik hem niet te zien. Aangezien ik nog twee dvdbranders in sata heb en daarmee de andere 2poorts controller vol zit.

Wat moet ik doen, van die losse sata een aparte array maken??

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Mocht je niet de mogelijkheid hebben om een losse disk te gebruiken, dan is een RAID 1 op 1 disk het makkelijkste om te doen.
Misschien is het handig om even te vermelden om wat voor hardware en controller dat het gaat. Een DFI lanparty zegt niet veel, gezien die er al heel wat zijn gemaakt.

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2025
Begin eens met het lezen van de handleiding van het betreffende moederbord. Het zou zo maar kunnen dat daar in uitgelegd staat wat je moet doen om de enkele schijf los aan de praat te krijgen.

Verder zou het erg handig zijn om even de specificaties duidelijk te vermelden. Maar pas nadat je zelf gezocht hebt.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Verwijderd

Topicstarter
mijn excusses, het gaat om de dfi lanparty ut 790mx-m2r
4poorts controller AMD SB600
2poorts controller Silicon Image SiI3132

2x maxtor 160gb raid0
1x maxtor 500gb opslag

in de raidbios heb ik alleen toegang tot een raid0 array voor de 500gb schijf. en ik ben bang dat ik de huidige raidopstelling verstoor.

in mijn bios heb ik de amd sata als raid en de silicon op native ide

Ik heb er niet voor gekozen om de raid op de silicon te draaien omdat beweert wordt dat
de amd sneller is.

• kalizec
Je zult toch echt in de Raid Bios wat moeten gaan doen, want in je gewone BIOS kun je niets aanpassen zodat enkele SATA poorten gewoon SATA blijven. Thans dat maak ik op uit de BIOS-handleiding.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Verwijderd

Topicstarter
kalizec schreef op zondag 02 maart 2008 @ 01:47:
Je zult toch echt in de Raid Bios wat moeten gaan doen, want in je gewone BIOS kun je niets aanpassen zodat enkele SATA poorten gewoon SATA blijven. Thans dat maak ik op uit de BIOS-handleiding.
En laat er nu juist van dat ene fastbuilt utility van amd helemaal geen handleiding zijn te vinden!!!

Ga verderzoeken, bedankt

• kalizec
Ik denk dat je met de link hieronder de betreffende handleiding te pakken hebt.

http://www.asrock.com/man...re1333-FullHD/English.pdf

Die was te vinden via Google met de volgende termen: "SB600 Manual RAID" en stond toen bovenaan.

Verder zul je met behulp van die handleiding waarschijnlijk:
- of een losse RAID1 array aan moeten maken van een enkele schijf.
- of een losse RAID0 array aan moeten maken van een enkele schijf.
- of een derde type kunnen kiezen voor die enkele schijf.

Verwijderd

Topicstarter
Die was te vinden via Google met de volgende termen: "SB600 Manual RAID" en stond toen bovenaan.

Verder zul je met behulp van die handleiding waarschijnlijk:
- of een losse RAID1 array aan moeten maken van een enkele schijf.
- of een losse RAID0 array aan moeten maken van een enkele schijf.
- of een derde type kunnen kiezen voor die enkele schijf.
schaam me! heb de site van amd helemaal uitgepluist, en niet gegoogled! 8)7 |:(

ga maar eens wat proberen!
Pagina: 1