CD-ROM's zijn niet altijd zo snel als ze zeggen...

Pagina: 1
Acties:
  • 166 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• wacko
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-07 12:12
Hiero, het eerste plaatje is van m'n 40x gewone CD-ROM en de 2e van m'n 32x lezen CD-ReWriter.

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/bkhnet/40x.gif
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/bkhnet/32x.gif

Lachen hè??

(ik heb trouwens de plaatjes ff naar 2 bit geconv. voor de modemers en KCma's)

Verwijderd

Is die writer Plextor SCSI toevallig??

Een doorsnee 50 speed IDE leest Audio op iets minder dan 8X. Dus als je een audiocd erin hebt weet je het al.. de Plextor SCSI lezer doet het op 24X ongeveer en de Kenwood 72X true X (IDE) op ongeveer 68X.. (lekker snel rippen) maar Kenwood heeft 7 lasers duzzja.. (en kost 350 piek :)

De gemiddelde 10X DVD leest audio op 15X.

Data leest Plextor SCSI ook op 24X ongeveer en een doorsnee 50X ongeveer op 16-20X (50X alleen aan buitenkant disc) De Kenwood 72X hadden ze op 72,8X getest over de hele CD >:) >:) >:)

De gemiddelde 10X DVD deed het op ongeveer 27X en de 16X DVD van Aopen/Pioneer zelfs 32X

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

De enige IDE cd-rom speler die ik ooit gekocht heb waarvan ik zeg...das nou een lekker rap ding is een TEAK 24X IDE geweest. Ideaal apparaat.. perfect om van cd naar cd (data) te writen, leest probleemloos en stabiel.

Heb een half jaartje geleden ofzo een PC voor mijn vriendin in elkaar gezet en daar kwam een creative 52x cdrom speler in. Wat een raar ding.. maakt een partij herrie alsof die PC zo gaat opstijgen en om nou te zeggen dat ie zo beresnel leest.. nou nee..

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• wacko
Ze zijn allebei IDE.

Ik vond het wonderbaarlijk hoe die cd-writer het doet t.o.v. die 40x, al wist ik al dat die 40x het slechter deed dan de writer. Maar 3x zo langzaam...

Verwijderd

De ene drive leest een bepaald merk schijffies ook makkelijker dan een andere, originele CD's van games enzo lezen de meeste CD drives natuurlijk wel op hun max speed. Dus een CD-R gebruiken om ze te vergelijken is niet zon goed idee, wel als je meerdere verschillende merken CD's gebruikt, dan kan je per merk es vergelijken hoe snel ze in beide CD drives gelezen worden.

Verwijderd

geinig... met welk proggie heb je dit gedaan. ben wel benieuwd hoe snel m'n dvd-rom echt is...

>:)

Verwijderd

SiSoft Sandra 2000

mail me maar als je het moet hebben (de sharewareversie dan he, doe niet aan illegale shit op dit forum)

Maaruh... weet namenlijk website niet meer uit mijn hoofdje

• wacko
Op http://www.download.com moet je ff "Sandra" intypen in de 1e zoekform die je tegen komt (bovenaan de pagina), dan vind je hem ook.
Ik had trouwens dezelfde cd gebruikt voor beide cd-roms.
Je moet wel een cd gebruiken met bestand(en) groter dan 64 mb.

Verwijderd

Mijn Kenwood 72X kostte me een rip uit me lijf, maar hij bevalt me wel goed. Lekker snel en heel belangrijk heeeeeeel erg stil. Soms vraag ik me wel is af of ik de cd niet vergeten ben :)

• Papillon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-08 14:18

Papillon

Spring 's in the Air...

Zal wel aan mijn plex 40 TS liggen .. Maar dat ding grabt audio net zo snel als gewoon data. Gemiddeld dus 32X... :)

Eh.. je ik heb rev. 1.10..

En ja.. het klopt die TEAC 24X heb ik inderdaad spijt van gehad dat ik die heb weggedaan tot ik bovenstaande jongen (Plextor 40TS) in huis heb gehaald !!!!

F u cn rd ths, u mght hv a gd jb n cmptr prgmmng.

Pagina: 1