Toon posts:

Hulp op afstand

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal... Een vriendin uit frankrijk kan haar msn niet instellen en spellen krijgt ze niet aan de gang. nu wil ik haar graag op afstand helpen, maar haar XP is in het frans en dat begrijp ik niet, of ik kan geen voorbeeld geven.... ik wil haar dus op afstand helpen. ik heb haar Radm!n laten installeren met pijn en moeite maar nu bleek dat ze achter een router zit. en omdat helemaal uit te zoeken kan jaren duren met iemand die er heel weinig verstand van heeft. Is er misschien een programma een server programma dat ze alleen hoeft te openen. zodat ik met clientsoftware haar kan helpen vanuit hier? dus zelfde functies als radm!n. Zonder dat ze dingen hoeft in te stellen en zonder dat het moeilijkheden met zich mee brengt!

Danku groetjes!

Verwijderd

Je kunt Remote Desktop Control proberen.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Logmein kan dat, zij stuurt een uitnodiging en jij neemt die aan.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Pieler
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-03 09:35
gambieter schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 23:22:
Logmein kan dat, zij stuurt een uitnodiging en jij neemt die aan.
Was je me net voor.
logmein is het perfecte programmatje voor dit.

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-03 19:15
Ik gebruik zelf heel vaak pchelpware. Dat is een VNC kloon die hiervoor gemaakt is.

Je maakt zelf een server.exe aan door je ip adres en instellingen op te geven. dat bestand stuur je haar op. Zij opent het, drukt op connect en de rest gaat vanzelf.

Moet je natuurlijk wel zorgen dat de poorten bij jouw zelf open staan. De server.exe maakt een uitgaande verbinding naar jouw computer, dus tenzij zij achter een extreme firewall of proxy zit is haar kant geen probleem.

• Arjen Tempel
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Probeer het eens met UltraVNC SingleClick. Dat is een speciale versie van UltraVNC waarbij alleen aan de client kant (dus jouw PC/router) evt. poorten geforward moeten worden. Aan de kant van de server (je vriendin in Frankrijk) wordt alleen uitgaande verbinding gebruikt, waardoor je geen last hebt van routers.

[ Voor 8% gewijzigd door Arjen Tempel op 01-03-2008 23:28 ]

• pezevenK-
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-12-2025

pezevenK-

#dont.hate

Genoeg opties zo te zien.
zelf gebruik ik altijd Teamviewer
perfect programmatje.. Ook geen problemen kwa routers en poorten. Gebruik het voornamelijk op het werk. En kwam met andere progs (waaronder UltraVNC) ook nooit door het netwerk heen hier.

• Righteye
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-03 13:03

Righteye

Mijn rechteroog dus.....

Bij deze ook mijn bijdrage, gebruik LogMeIn.com

- Gratis, geen time trial
- Werkt altijd, internet in browser == logmein werkt
- je kan meerdere computer accounts opnemen

Gebruik dit inmiddels een jaar en heb al een PC of 25 erin staan. Werkt altijd, ben nog geen situaties tegengekomen waarin het niet werkt.

Eerst moet jij een accountje aanmaken en daarna kan zij de installer op haar machine downloaden en uitvoeren (typical), je geeft effe je username/pass aan haar door (nodig bij installatie) evenals een zelf verzonne computer acces code , verder nog een keer kiezen voor Free Edition et voila PC wordt toegevoegd aan je account, Je kan het scherm altijd volledig overnemen, zelfs afmelden en aanmelden onder een andere account.
Alsie aan staat en Inet heeft kan je erin, inloggen hoeft ze dus niet perse !

http://www.logmein.com

Weblog van Righteye's gezinnetje - De grote grappige plaatjes website

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

DyStiC

'Atta way, baby!

pezevenK- schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 23:36:
Genoeg opties zo te zien.
zelf gebruik ik altijd Teamviewer
perfect programmatje.. Ook geen problemen kwa routers en poorten. Gebruik het voornamelijk op het werk. En kwam met andere progs (waaronder UltraVNC) ook nooit door het netwerk heen hier.
Wat zijn precies de nadelen van de gratis versie van TeamViewer? ik kan er op de site verder niets over vinden. Is het maar een bepaald aantal dagen te gebruiken of een maximum sessie tijd?

• treslem
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11-03 21:05
Voor zover ik gemerkt heb is er geen nadeel aan de gratis versie (anders dan een melding als de sessie beeindigd is dat dit de niet commerciele versie betreft).

Werkt perfect, met name bevalt me de authorisatie, zonder goedkeuring (en per sessie wisselend password) van de andere partij kan de verbinding niet opgezet worden. Indien gewenst kan het overigens ook als service geinstalleerd worden, waarbij een password vast gezet wordt.

Ik vind het een aanrader !!

La dolce vita - non farmi ridere

Verwijderd

Topicstarter
super reacties allemaal dankjewel... ik ga het met logmein.com proberen, want dat lijkt me ook een hele goede oplossing!!! bedankt allemaal!!
Pagina: 1