Toon posts:

Laptop cpu upgrade

Pagina: 1
Acties:
  • 278 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit me een beetje in te lezen in laptop cpu upgrades, zowel hier op tweakers als elders.

Ik heb nu namelijk een C2D T5450 socket P cpu, destijds wil ik die vervangen door een andere.
Op de website van de fabrikant gebruiken ze voor dit specifiek model maximaal een T8100 (zelfde bios, chipset en socket, dus ook zelfde mobo?)

Nu is mijn vraag, kan ik ook cpu's erin steken van de Merom serie / iedere socket P cpu die er is?
Ik wil namelijk een T7700 aanschaffen.
De T5450 die er nu in zit is van de Merom-2M @65nm serie, die T8100 is van de Penrynn-3M @45nm, beide socket P.

Mijn geheugen kan het volgens mij wel aan, hier meer gegevens

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2008 23:30 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het makkelijkste om hierachter te komen is of de chipset die erin zit overweg kan met de cpu's. Als die dat kan, is de kans dat het gaat werken aanwezig.

• ToeingTheLine
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-09-2025

ToeingTheLine

Mask of sanity

Als eerste: weet je of je cpu vervangbaar is, zit het niet vast aan je mobo?
Je moet nagaan welke chipset je hebt. En dan liefst niet met CPU-Z oid, maar met eigen ogen zien wat er op staat, Want die programmas lezen die chipset vaker fout uit dan goed.
Als je echt die GM965 hebt, dan kan je upgraden. (mits je cpu niet vast zit)
Het kan zijn dat je een 960GL hebt, die wordt ook uitgelezen als een GM965.
Officieel gaat die 960GL tot 533FSB, maar er zijn genoeg mensen die daar blijkbaar toch een 800FSB cpu op draaien.

Nu met die T5450 draait het op een 667 Mhz FSB. Die CPU's waar je naar wilt upgraden hebben een 800FSB. Als je ZEKER weet dat die andere laptops hetzelfde bios gebruiken, dan is het bios geen probleem.

[ Voor 22% gewijzigd door ToeingTheLine op 01-03-2008 23:35 ]

Life is what you others make it.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:44

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hoe verwacht je dat we iets zinnigs zeggen als je niet meldt welk laptop je hebt?

Te weinig info, dicht.

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.