Firewire kaart kan niet geinstaleerd worden.

Pagina: 1
Acties:

• Taarmen
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-02 11:04
Mijn sitecom firewire kaart kan onder WinXP pro niet geinstaleerd worden. Mijn systeem is up to date, alle laaste updates zijn geinstaleerd. Als ik xp opstart komt er te staan dat er nieuwe hardware gevonden is, 1394 kaart. Hierna heb ik voor zowel handmatig als automatisch instaleren gekozen. Met xp cdrom in de drive. Telkens krijg ik de meldig "The hardware was not installed because the wizard cannot find the necessary software".
XP behoort deze driver inzich te hebben. En er is geen cd mee geleverd.

Wonderbaarlijk is het probleem opgelost. Pc uit elkaar gehaald, kaart terug gestoken en dit maal ook mijn pci wifi kaart. Windows opgestart, word in een keer gedecteerd. En me camera word gelijk herkendt. Ieder geval bedankt voor de behulpzaamheid.

Kan een slotje op.

[ Voor 17% gewijzigd door Taarmen op 01-03-2008 23:16 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heb je de kaart al eens in een ander slot geprobeerd? Werkt de kaart wel in een andere pc?

• Taarmen
Terw_Dan schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 22:17:
Heb je de kaart al eens in een ander slot geprobeerd? Werkt de kaart wel in een andere pc?
Bij een ander slot geeft hij hetzelfde probleem en heb nu geen andere pc beschikbaar.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Taarmen schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 22:45:
[...]

Bij een ander slot geeft hij hetzelfde probleem en heb nu geen andere pc beschikbaar.
Probeer hem toch eens te testen op een andere pc. Zoals ik het nu zie zijn er 2 mogelijkheden.
1. kaart defect
2. kaart incompatible met mobo (of chipset incompatible met chipset).

• VisionMaster
  • Laatst online: 17-01 14:14

VisionMaster

Security!

En in de handmatige installatie heb je expliciet een Firewire adapter of 1394 adapter geselecteerd in de drivers lijst? Zo ja... dat is lekker vaag, Zo nee, probeer het eens. Mijn WinXP Pro's hebben prima support voor firewire out of the box, sinds SP1.

[ Voor 36% gewijzigd door VisionMaster op 01-03-2008 23:07 ]

I've visited the Mothership @ Cupertino

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Nu online

Ethirty

Who...me?

Heb je het al met de cd van Sitecom geprobeerd? Of gekeken of ze op de site een driver hebben staan?

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin

• Taarmen
Opgelost, zie startpost.

• VisionMaster
  • Laatst online: 17-01 14:14

VisionMaster

Security!

Windows in de war door verschillende apparaten die zich niet direct terug hebben aangemeld. Tja, bent fenomeen ;) Helaas is het zo lastig uit te leggen wat er nou echt achter steekt.

I've visited the Mothership @ Cupertino

Pagina: 1