Raid toevoegen aan ICH9R single disk config

Pagina: 1
Acties:

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:29

Ethirty

Who...me?

Topicstarter
Ik heb momenteel mijn pc draaien in dual boot opstelling (Vista Business/2003x64) vanaf een Raptor 74GB.Mijn oude IDE dataschijf is verhuisd naar een externe behuizing. Vandaag heb ik er 2 T166-500 schijven bijgehangen welke ik met Intel's Matrix raid wil gaan gebruiken. Een deel raid0 voor VM's en een deel raid1 voor data. De Raptor blijft als primaire schijf actief voor het OS.

Het is achteraf onhandig, maar uit gemak heb ik beide besturingssystemen geinstalleerd zonder eerst de ahci/raid functie in te schakelen. Nu is het zo dat als ik de sata interface op het mobo (Gigabyte P35-DS3P/ICH9r) omzet naar raid, dat windows niet wil starten (bekende blue-screen). Ik ben op zoek naar een manier waarbij ik mijn OS'en niet opnieuw hoef te installeren. Ik heb een tijdje terug iets gelezen over het handmatig installeren van de drivers in het OS, zodat je daarna de raid kan activeren, maar ik kan het nergens meer terug vinden. Normaal ben ik goed in het vinden van de meest onmogelijke info, maar ik denk dat ik op de verkeerde manier zoek. Zowel hier als met Google vind ik geen relevante info.

Heb net zelf al geprobeerd om de bootdisk-drivers van de Gigabyte-site handmatig geinstalleerd te krijgen, maar 2003 weigert dat omdat de bijbehorende hardware er niet is of mogelijk omdat deze drivers niet voor een draaiende Windows bedoeld zijn maar alleen voor de pre-installatie.

Kan iemand mij de juiste kant op wijzen? Zoals ik het nu zie, moet ik alles opnieuw installeren, maar voor 2003 betekend dat dat ik ook eerst nog een geslipstreamde cd moet gaan maken, omdat ik geen floppy station meer in mijn pc heb.

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:00

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:29

Ethirty

Who...me?

Topicstarter
Dat was inderdaad wat ik niet meer kon vinden! Super

Heb het zojuist geprobeerd, maar de software is niet te installeren omdat: 'This computer does not meet the minimum requirements for installing this software'. Zowel onder Vista als onder 2003 x64.

Ik ga slapen, morgen weer een dag.

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:00
Het zou kunnen zijn dat de software niet wil installeren omdat de RAID controller niet gevonden kan worden doordat deze in het BIOS nog niet op RAID staat.

Wat je mogelijk zou kunnen doen is de bootdisk aan de Gigabyte SATA (in IDE modus) controller hangen, de ICH9R op RAID zetten, vervolgens booten, de Intel® Matrix Storage Console installeren en daarna de bootdisk week op de ICH9R aan sluiten.