[php,html,css,javascript,meer] Printen van pagina

Pagina: 1
Acties:
  • 1.329 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:57
Hallo,

Ik wist niet waar dit te plaatsen, aangezien dit met HTML en PHP, Javascript, CSS te maken heeft, en met een stukje 'algemeen denken ;)'

Ik zit met een probleem, ik heb een webpagina waarin diverse objecten staan (http://www.wingsofadove.nl/print.html) de inhoud is dynamisch, de grootte en positie. De hele pagina is dynamisch.

Elk stukje content heeft zijn eigen div, waarvan de hoogte, breedte, positie uit de datbase wordt gehaald, en deze wordt gekoppeld aan die div. Elke div is in het systeem zelf versleepbaar, dus deze moet op position:absolute staan.

So far so good.... maar.. nu is het de bedoeling dat de pagina geprint kan worden excact zoals hij op het scherm staat.

Nu kan ik dit gewoon printen, maar dan krijg ik overal koptekstjes en urls en weet ik het wat de browser er bij een printje allemaal bijgooid. Ook is de margin veel te hoog, en mis ik dus content.

Ook moeten de 'paginabreaks' dus wanneer een nieuwe pagina begint instelbaar zijn. Aangezien er meerdere paginas kunnen worden gemaakt in het systeem. En als 1 pagina erg kort is, moet de andere er niet onder beginnen, maar moet deze op een nieuwe pagina beginnen.

---

Om het op te lossen zat ik er aan te denken om de pagina naar .PDF bestanden om te zetten, maar helaas, de omzetters die er bestaan ondersteunen ook geen position:absolute.

Als laatste zat ik er aan te denken om van de pagina via PHP eerst een image te maken, en deze dan uit te printen of naar PDF te genereren. Maar ik heb geen idee of dat wel gaat lukken.

Het genereren van het plaatje moet opzich wil lukken (denk ik?), maar als ik er dan een PDF van maak weet ik niet of ik precies 1 groot plaatje per PDF pagina in kan vullen.

Ook heb ik geprobeert om via CSS met een aparte stylesheet voor de printer (media="print") alles in te stellen, maar dit werkte ook niet.
---

Al met al, wat is de beste manier om een website uit te laten printen (Deze website, waar dus position:absolute; in voorkomt) zodat het precies overeenkomt met hoe het op het scherm staat.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sommige website's hebben ook links onder een document staan met printbare pagina.

Is dat geen idee? De dynamische content positioneer je hierin niet met absolute posites (wat eigenlijk al niet zo'n goed idee is als je aan meerdere resoluties denkt).

Ook een print stylesheet zal dan prima werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ? ?
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

? ?

naar pdf converteren
in html kun je dat niet, verschillende browsers = problemen
en zomaar browser settings aanpassen kan niet (gelukkig)
je kan activex gebruiken, of java app, maar simpelste zal wel naar pdf converteren zijn denk ik

dat je pdf converter tool geen div ondersteunt doet er niet veel toe, je zal on the fly met je pdf component de tekst en foto's erop moeten zetten op een bepaalde location (0,0) enz. nooit pdf's gemaakt, maar zo zal het wel werken vermoed ik

[ Voor 34% gewijzigd door ? ? op 02-03-2008 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

ZpAz schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 21:09:
Het genereren van het plaatje moet opzich wil lukken (denk ik?), maar als ik er dan een PDF van maak weet ik niet of ik precies 1 groot plaatje per PDF pagina in kan vullen.
Dat worden wel enorme bitmaps, dus traag. Geen enkel probleem als je het maar 1x moet genereren, maar als het honderden keren moet versturen mag je rekening houdnen met wat extra bandbreedte.

Er zijn vast meer manieren om pdf te genereren. Brainstorm:
-Native pdf library b,v, http://www.lowagie.com/iText/
-Serverside printen naar pdf printer, en het pdf bestand dat daar uit komt cachen. (veel probeerwerk)
-Die html 2 pdf libraries doorbouwen zodat ze wel absolute, onder bepaalde omstandigheden ondersteunen?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Ik heb dit nu zitten bekijken:
http://www.devarticles.co...eate-Dynamic-pdf-Files/1/

Hier kan ik wel posities instellen van waar de tekstvakken moeten komem, maar niet de hoogte en breedte van het tekstvak?

Is er niet een mogelijkheid dat wel zoiets kan? Mischien met een andere class. of...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Kickje :)

Ik ben nu druk bezig met de FPDF class, op zich werkt dit volgens mij redelijk.

http://indev.nl/krantdev/print.php <-- de gegenereerde pdf
http://www.wingsofadove.nl/print.html <-- de webpagina die om moet worden gezet naar de pdf.

(heb alleen nog maar de tekst gedaan, plaatjes en lijnen moeten nog)

Maar in de database heb ik alle waarden (font groottes, positie top, left enz) gezet nu is mijn document 72dpi, hoe bereken ik de positie nu?

En waarin moet ik het omzetten? Een PDF werkt met cm, mm?

Ik heb al wel de tekst goed, de tekst staat in mijn database ook in px qua grootte, maar de pdf generator wil graag points hebben, en ik heb opgezocht dat 1.3333333333 px 1 point is.

Alvast bedankt.

Ik heb nu al wel zitten spelen met getallen om ongeveer in de buurt van de juiste posities te komen, maar dit is toch niet helemaal precies)

code:
1
2
function dpi($val) { //pixels to cm
    return (($val / (72 / 2.54)) * 6.1); }

72 is dpi. 2.54 cm is 1 inch.. en vraag me niet waar die 6.1 vandaan komt, maar dan komt het tot nu toe het beste uit, maar nog niet helemaal goed.

[ Voor 34% gewijzigd door ZpAz op 02-03-2008 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Anders lees je de manual van fpdf even ;)
Zie functie FPDF(), kun je met 2e argument unit opgeven (points, mm,cm of inch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
TY :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een vraagje... ook ik wil een knop op mijn website toevoegen zodat de pagina geprint kan worden maar ook omgezet kan worden in een pdf-bestand, downloadbaar voor de bezoekers. En dan natuurlijk alleen de belangrijke tekst. Ala de TNT Post pdf-functie.

Hoe kan ik in HTML aangeven dat een gedeelte (zeg maar het middelste stuk en niet de navigatieranden) in een pdf-bestand gezet moeten worden. Het gaat hierbij wel om dat ik een code heb waarbij een geselecteerd gedeelte omgezet wordt (bijvoorbeeld tussen de <div> en </div>) en dat de code op elke pagina bruikbaar is.

Ben op het internet namelijk ook al bestanden tegengekomen waarbij de inhoud van de websitepagina nog eens in een code wordt herhaald om zo een pdf-bestand te krijgen. Het is namelijk niet de bedoeling dat ik alle 5000 formule 1-coureurs opnieuw in mijn html-database ga zetten.

Alvast bedankt.

Mvg Frank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Het is fijn dat je gezocht hebt maar het is op dit forum niet echt gebruikelijk om oude topics met slechts zijdelings gerelateerde vragen omhoog te schoppen; we verwachten dan van je dat je aan de hand van De Quickstart even een nieuw topic opent.

Verder: wat jij wil kan niet, je zal die bestanden eerst serverside (met PHP, ASP(.net), JSP, etc) moeten genereren en dan ter download aanbieden. Je kan niet zomaar zeggen "interpreteer dit stukje HTML maar als PDF", net zo min als je een persoon in het echte leven niet wijs kan maken dat hij een appel aan het eten is terwijl je hem een citroen hebt voorgeschoteld. ;)

Mocht je verder nog vragen hebben, dan zijn die natuurlijk welkom. Doe dat echter liever even in een nieuw topic. Dan doe ik dit topic zolang even dicht. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.