[Showcase] Kelders van voormalig internaat

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
wtf :/

[ Voor 109% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2008 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:54
Even je plaatjes max. 600px breed maken was wel zo netjes geweest.

#1: Mooi gebruik gemaakt van UWA. Ook de toning is wel speciaal. Het heeft wel wat...
#2: Die purple fringing kan echt niet in een showcase. Zo extreem ken ik het niet met mijn 10-22.
#3: Overbelichte vlekken en CA. Hier vind ik UWA niet geschikt, want de deur is helemaal uit perspectief (en dat is hier niet mooi vind ik).
#4: De compositie vind ik niet boeiend. Er is niets dat mijn aandacht trekt.
#5: Dit is echt niks. Geen onderwerp, slechte belichting en megaveel CA.
#6: Met flink wat stof in de ruimte was het een leuke foto door het licht, maar nu is er in het midden gewoon een witte vlek.
#7: Belichting beter, maar doet me weinig.
#8: De toning past niet in de serie.
#9: Belichting is moeilijk met die ramen, maar het is wel erg overbelicht. Het bad is wel mooi uitgelicht.

Foto 1 vind ik mooi, maar de rest vind ik geen showcase waardig. Gezien de 10mm ga ik er vanuit dat je met een 10-22 schiet, maar ik vind de kwaliteit dramatisch. Die CA ken ik niet van dit objectief.

[ Voor 6% gewijzigd door BugBoy op 01-03-2008 21:35 ]

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrBOB101
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-09 19:07
Mag ik vragen welke lenzen je bij je had?

1- Mooie compositie, lekker duister, misschien iets "te" linksboven.
2- Alweer een mooie compositie, flinke CA links in het raam (moet wel weg te krijgen zijn)
3- Leuke groothoek, beetje scheef naar rechts.
4- Net ff anders dan standaard, dat staat me wel aan. De overbelichtte rechterkant stoort me, en ook beetje scheef naar rechts.
5- Boeit me niet zo heel erg, wat heb je met het raam gedaan??
6- Briljant, mooi schaduw werk!
7- Ook al weer zo'n lekker duistere plaat, ook deze lijkt een beetje scheef naar rechts.
8- Heerlijke plaat...
9- Mooie compositie, weer flinke CA bij linker en middelste raam.

[ Voor 7% gewijzigd door DrBOB101 op 01-03-2008 21:45 . Reden: dubbele vraag :) ]

Diagnose onbekend, maar uiteindelijk komt alles goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C4M1
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-02-2022

C4M1

3x Denken, 1x Doen

Ik sluit me bij BugBoy aan. Eerste plaat zeer strak, bijzonder sfeervol, en doet hopen tot een schitterende serie. Helaas blijken de andere foto's een stuk minder, en niet showcase waardig. Overal geen onaardige serie, maar een testcase zou beter passen.
edit: Laat me daar aan toevoegen dat ik nr6 qua kleuren goed gelukt vind. Nr.8 past echt niet bij de rest. Als ik deze foto's los zou zien zou ik niet kunnen raden dat ze 1 serie beslaan.
Ik hoop dat je iets met de kritiek kunt, het is absoluut opbouwend bedoeld.

[ Voor 34% gewijzigd door C4M1 op 02-03-2008 13:53 ]

Orange & Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties :).

Het is idd niet echt een showcase te noemen, maar ik wist niet dat de benaming testcase ook van toepassing was. En DRBob101, het is met een Canon 10-22 USM op 400D genomen.
Uiteraard kon ik ook andere lenzen meenemen, maar dit was toevallig, en in korte tijd kon ik m'n andere lenzen helaas niet meenemen. Het kan overigens aan mij liggen, maar ik zie toch echt geen CA in plaatje 5 en 9, alleen veel overbelichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:29

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Het leunt wat sterk op de nabewerking, maar van mij mag dit best showcase heten, ik heb minder voorbij zien komen wat als showcase bestempeld werd.

Zitten geen onaardige compo's tussen en foto 1 is absoluut je topper idd, maar foto 3 en 9 mogen er zeker zijn :)

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrBOB101
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-09 19:07
Niks mis met maar 1 lens, ik hou wel van de groothoek zoals in 1.
Foto 5 ziet er idd meer uit als zware overbelichting.
Foto 9 heeft 2x zware CA, de paarse gloed valt het meest op aan de linker- en bovenkant van de ramen ; aan de rechterkant wat groen-blauwig.

Diagnose onbekend, maar uiteindelijk komt alles goed.

Pagina: 1