Alu Apple keyboard open maken

Pagina: 1
Acties:

• ViNyL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Over me mooie alu apple keyboard is cola heen gegaan. Hij doet het nog prima (getuige deze post :)) maar sommige toetsen plakken net iets te veel en wil ik even schoonmaken..

Ik wil hem graag los maken maar kan niet ontdekken hoe! Er zitten vier rubbertjes aan de onderkant, die ik eraf heb gehaald. Hier zit niets onder aan schroeven oid..

Weet iemand hoe je hem los maakt? Met verborgen schroefjes onder de toetsen oid?

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-02 18:31

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Waarom? Omdat het kan!!

• ViNyL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
ja maar blijkbaar met de verkeerde termen he... Thanks!

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-01 08:07

Korakal

Up up up!

Okay, dat hij niet open kan is duidelijk, maar ben wel benieuwd of het je op een andere manier is gelukt om 'm schoon te maken. Ik lees diverse oplossingen, maar de vraag is of ze ook langdurig werken (bijv in heet water leggen en dagenlang laten drogen).

Over mijn alu keyboard is ook drinken (cranberry juice) heengegaan, en nu plakken een aantal van de cijfer- en pijltjestoetsen. Als het fatsoenlijk op te lossen is wil ik 't ook nog wel een keer proberen, maar ben bang dat met sommige oplossingen ook de rest van het keyboard eraan gaat...

Verwijderd

Tja, ik zou dan toch echt een fles 98% alcohol er doorheen laten lopen (grote fless 500ml fzo, kost een eurotje of 3 bij je apotheek) en mischien is het verstandig om dit aan te lengen met gedeminiraliseerd water maar ik weet niet of je dat zo mag mengen (though zou niet kunnen bedenken waarom niet)

(maar ik weet voor 85% zeker dat je tobo weer helemaal schoon / goed word als je dit doet.. )

zorg wel dat je tobo super goed droogt, alcohol vervliegt snel dat is dan wel een voordeel

maar plastic delen kunnen ook oplossen in alcohol als ik het niet mis heb!
(chips op pcb's / en pcb's zelf hebben voor zover ik nooit problemen met alcohol!)

http://benfrantzdale.livejournal.com/238768.html .. je kan ze niet uit elkaar halen en weer in elkaar zetten.. bij veel apple producten kan dat niet.. achterlijk maar waar)

disclaimer: wat je doet geschied uiteraard op eigen risico.. (duh :X )

Na 'behandeling' minstens 2 dagen laten drogen tussentijds een keer omdraaien / op z'n kant neerzetten)

-edit23: als het mijn tobo was geweest had ik een tijltje genomen, daar een paar flessen gedminiraliseerd in gegooit - met een flinke scheut alcohol! (als je dat mag mengen :+ ) en vervolgens ff 'gesopt'.. ... en dan dus goed laten drogen

dit is iets anders dan wat ik in m'n bericht hier boven schrijf, de reden is dat je dan (zo goed als) zeker weet dat het plastic van je tobo niet op lost (lauw warm demi water zou helemaal het beste zijn denk ik :) )

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2008 12:41 ]

• Raween
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-08-2025
Verwijderd schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 12:29:
maar plastic delen kunnen ook oplossen in alcohol als ik het niet mis heb!
(chips op pcb's / en pcb's zelf hebben voor zover ik nooit problemen met alcohol!)
Plastic lost nergens in op in (vrij) verkrijgbare middelen (denkt aan alcohol, hexaan, methanol).

Ik zou je aanraden om je TOBO gewoon te spoelen met wat zeepwater. De ethanol zou alleen zorgen voor ontsmetting. Maar ik ga er niet vanuit dat je een wilt groei krijgt van bacteriën, aangezien een ALU-TOBO niet echt een rijke voedingsbodem is voor bacteriën :-P

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Raween schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 15:07:
[...]
Plastic lost nergens in op in (vrij) verkrijgbare middelen (denkt aan alcohol, hexaan, methanol).
offtopic:
Plastic lost prima op in aceton (nagellak remover) :)

[ Voor 3% gewijzigd door Daedalus op 04-03-2008 15:11 ]

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Verwijderd

Raween schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 15:07:
[...]

Ik zou je aanraden om je TOBO gewoon te spoelen met wat zeepwater. De ethanol zou alleen zorgen voor ontsmetting. Maar ik ga er niet vanuit dat je een wilt groei krijgt van bacteriën, aangezien een ALU-TOBO niet echt een rijke voedingsbodem is voor bacteriën :-P
Zeepwater? :/ dan kan je er vanuit gaan dat 1 maand later het hele PCB onder de oxidatie zit..

Om PCB's schoon te maken gebruik ik altijd alcohol.. het weekt snel dingen af.. en alles word blinkend schoon.

En aangezien bij TS cola (99% suiker? :9 ) over z'n tobo is gegaan en bij korakal cranberry juice
(80% suiker :9 ) denk ik toch echt dat je het beste lauw-warm demi water kan neemen, met een scheut alcohol er in...... > daarna moet je tobo echt weer als nieuw zijn, als ie niet stuk is :*)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2008 15:55 ]

• Raween
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-08-2025
Verwijderd schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 15:53:
[...]
En aangezien bij TS cola (99% suiker? :9 ) over z'n tobo is gegaan en bij korakal cranberry juice
(80% suiker :9 ) denk ik toch echt dat je het beste lauw-warm demi water kan neemen, met een scheut alcohol er in...... > daarna moet je tobo echt weer als nieuw zijn, als ie niet stuk is :*)
offtopic:
Aha, aan suiker in cola had ik niet gedacht ja (suiker = een voedingsstof voor diverse micro-organismen)! Goeie!

Dus wel ethanol gebruiken :)

Btw, Daedalus, bedankt voor de correctie :)
Pagina: 1