[Win2k]Invoer productcode niet mogelijk

Pagina: 1
Acties:

• arievh
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06-01 17:36
Ik wil op mijn (oude) laptop windows 2000 installeren (is legaal, win2k laptop met licentie).
Maar ik zit met een heel vreemd probleem.

Als ik de productcode moet invoeren werkt mijn toetsenbord niet meer, of er komen allerlei vreemde tekens. Het zelfde gebeurd als ik een externe USB toetsenbord aansluit, dus geen toetsenbord probleem.
Als ik overigens opstart in dos dan doen de toetsen het prima en zijn de letters en nummers normaal.
Ik dacht dat het misschien aan win2k lag, dus ook ff geprobeerd met windowsXP en hier precies het zelfde probleem...
Wat zou er kunnen zijn?

[ Voor 44% gewijzigd door arievh op 01-03-2008 20:55 ]

• DeliciousBrown®
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-12-2025
Weet je zeker dat de toetsenbord indeling / invoertaaltaal die je tijdens de installatie selecteert wel de juiste is voor jouw laptop? Als je de lokale instellingen aangeeft komt er meestal nog een extra, bijvoorbeeld Nederlands, invoertaal bij. Probeer die (invoer)taal eens te verwijderen tijdens de installatie onder "geavanceerd" en of kijk eens of je wel de juiste toetsenbord indeling voor je laptop hebt als standaard us-intl niet werkt.

Dit probleem heb ik ook wel eens gehad en het bleek dus aan de onjuiste toetsenbord indeling te liggen en daar kwam ik achter met een (knoppix) linux livecd. Er bleek een Nederlandse toetsenbord indeling nodig te zijn in plaats van de standaard us-intl 104/105 indeling.