[Laptop] Touchpad en knoppen ervan werken niet meer

Pagina: 1
Acties:

• Blue_Fear
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-09-2024
Beste mensen,

Ik heb vandaag mijn laptop gedemonteerd om er een nieuwe dvd brander in te zetten en dat is gelukt. Toen ik echter opstartte, werkte mijn touchpad en de drie knoppen die er onder zitten niet meer...

Nu heb ik die ribbon/kabel van de touchpad en de bijbehorende connector uit het moederbord gehaald. Toen ik de connector eruit haalde, kwam de ribbon ook uit de connector. Nu kan ik die ribbon er zo weer insteken en de connector dichtklikken alleen de touchpad werkt dus niet meer :S. Is die nu kapot ofzo, of ligt dat aan die connector....??

Acer Aspire 1520

Verwijderd

touchpad staat wel aan? > fn+f8 oid... staat een icoontje bij... ;)

die flatcables zitten trouwens wel 'super precies' in die stekkers......je moet echt heel goed opletten dat je het allemaal weer precies terug doet.. anders werkt het niet is mijn ervaring (met laptop tobo's/printers)

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2008 20:06 ]

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Check even in de BIOS.

Bij mijn IBM ThinkPad kon ik daar ook het touchpad aan en uit zetten.

Heb je de kabel er trouwens weer ingestoken toen de laptop draaide?

Probeer anders ook even om de accu eruit te halen, en de netstroom los te halen, en druk dan een paar keer op de aan/uit knop, zodat alle stroom is weggevloeit.

[ Voor 56% gewijzigd door ThinkPad op 01-03-2008 20:07 ]

• Blue_Fear
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-09-2024
Bedankt voor de reacties,

FN+F7 geprobeerd, reageert hij niet op.
In de BIOS kan ik het niet vinden, onder welk menu zou het dan staan??

Terwijl de computer aan staat, doe ik niets... Heb in het verleden van die statische electr. gevalletjes gehad... Ik start de computer dus elke keer opnieuw op als ik iets wijzig.

Ik merk overigens dat de connector een soort klik systeempje heeft. Steek je de ribbon er in en klik je dan kun je hem er zo uit trekken. Als de connector echter al in het mobo zit, de ribbon er dan in gaat en je vervolgens klikt zit hij wel heel goed vast. Dus daar kan het niet meer aan liggen.

UPDATE: Hij moest vervolgens ook nog omgedraait worden! Hert werkt weer!

Topic kan gesloten worden, bedankt voor de reacties.

[ Voor 8% gewijzigd door Blue_Fear op 01-03-2008 20:28 ]