Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Themba
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-09 11:11
Beste Tweakers,

Ik heb sinds enkele dagen een probleem. Het zit zo: Ik had norton anti-virus geinstalleerd om te checken of een bestand wel veilig was. Norton zag er geen gevaar in. Ik open het en direct verdwijnt het .exe bestand. Dus ik snel die hele map verwijderen en de prullenbak(tegen een goed virus natuurlijk zinloos). Daarna norton een grondige scan laten doen van de hele pc. Beginnend in de map waar het bestand stond. Weer gaf norton geen virussen. Een dag later startte ik mn pc op, maar bijna niks deed het meer. Verkenner, Games map(map op bureaublad met snelkoppelingen naar games), configuratie scherm. Niks. Alleen de snelkoppelingen op mn bureaublad deden het nog. Daarom kan ik nog wel firefoxen. Maar ook firefox start langzaam op. Dus ik ging Antivir installeren en deze gaf meteen elke 5 seconden een foutmelding van: C:/windows/system32/xxxxxx.dll is het trojan horse Vgen/vundo. De xxxxx veranderde elke keer. Ondertussen begint de wanhoop enigszins toe te slaan. Ik kan natuurlijk windows op mn andere schijf installeren, belangrijkste bestanden kopieren en dan de C-schijf formateren, maar als er een Tweakers oplossing is, is die naar mijn mening beter.

Bij voorbaat dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je kan mis de cd image "i have the password" downloaden. dit is een cd waar je van kan booten en hier staan erg veel tools op om bv. virussen eraf te halen. dit gebeurt allemaal voordat windows is gestart dus dat moet wel goed werken.

edit:
evt. kan je later als de virussen eraf zijn maar verkenner het nog niet doet een windows reparatie instalatie doen. dan moet je gewoon de windows xp cd erin stoppen en zeggen dat je het wil instaleren. dan ziet hij de oude instalatie en kan je zeggen dat je deze wilt herstellen. hierdoor overschrijft hij alleen de windows bestanden opnieuw en er gaan dus zo geen bestanden verloren

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2008 19:54 ]