| | | · | | · | | · | | · | | | : | | |·| |·| |·| |·|
Ik vind #1 en #2 de beste, omdat je daar mooi de druppels ziet, en het soort van actie shots zijn, maar de rest vind ik niet al te bijzonder
[ Voor 20% gewijzigd door deugtniet op 01-03-2008 20:17 . Reden: te snel op de verstuur knop gedrukt ]
2 & 3: Te weinig horizon, wellicht beter vanuit een lager standpunt
4: Timing had als 5 mogen zijn, ik mis wat aan de linkerkant, en eventueel wat horizon
5: Te krappe compositie
6: Mooi contrast! Jammer dat de horizon in 't midden ligt, ik had h'm denk ik 1/3 om 2/3 gepakt
Conclusie: de compositie kan beter, timing over het algemeen goed, de scherpte vindt ik prima!
[ Voor 3% gewijzigd door DrBOB101 op 01-03-2008 20:22 . Reden: ik zie al nummertjes ]
Diagnose onbekend, maar uiteindelijk komt alles goed.
Die laatste was inderdaad nogal door het midden. Tweede poging (dit keer in 3x2 afmetingen, de S50 schiet in 4x3):

Gelukkig was het helder; dus genoeg licht om ook al heen-en-weer schuddend scherpe foto's te maken!
Diagnose onbekend, maar uiteindelijk komt alles goed.
Ik sluit me hier wel bij aan. Vind de serie wat mat. Daarnaast vind ik een aantal platen wat krap geschoten. Volgende keer toch maar je 400 aan het werk zetten? Zet je er een goedkope filter voor, hoef je ook niet bang te zijn voor het zandstralenZoefff schreef op zondag 02 maart 2008 @ 15:35:
De foto's zijn allemaal wat flets? Ik kan op geen enkele foto een echt stukje zwart ontdekken, daardoor lijkt het allemaal wat contrastloos. Daardoor krijg je als kijker niet het gevoel dat het ook echt stormt. Juist bij dit soort ruig weer is het gaaf om de foto's, al dan niet door middel van post-processing, in het extreme te trekken. Als voorbeeld wat ik bedoel een foto uit eigen hand van de "vorige" storm in Nederland
Orange & Red
|>
1

2

3

4

5

6

|>
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Verwijderd
Ik ben het met de rest eens dat je eerste serie erg flets is, maar je tweede serie is weer te donker naar mijn smaak, daar lijkt het net alsof er bij sommige foto's een donkere waas overheen hangt i.p.v die fletse uit het begin.
Probeer het eens met de levels?
Contrast in een foto is wel lekker, maar je tweede set vind ik persoonlijk te donker.
Vooral 2 en 3. 1 is wel goed zo.
Ik zou meer een compromis zoeken tussen de twee.
Hoe dan ook, het sterkere contrast maakt vooral de golven in de achtergrond veel duidelijker. Dat komt met name in de grote versies veel beter uit, daar achterin wil je echt niet zwemmen
Nr 2 lijkt vreemd maar dat komt ook door de zon die achter feller schijnt dan voor. Beetje geduld was beter geweest

Nr 6 vind ik ook iets te donker. De versie ervoor was misschien beter.