Beste tweakers.
Na aankoop van een 8800gt besefte ik dat ik niet het beste uit me kaart haalde met mijn huidige cpu.
Hier eerst maar even mijn setup:
AMD X2 4600+
Asus A8n-sli deluxe
Corsair pc3200 DDR (2x 1gb)
XFX 8800GT 512 mb
Antec Sonate lifestyle II + coolermaster real power 520 watt
Na vele howto's en forums gelezen te hebben dacht ik genoeg te weten om mijn cpu overteklokken.
Eerst heb ik mijn stock koeler vervangen door een Artic freezer 64 pro, waardoor me cpu iddle 33 C is.
Zo gezegt zo gedaan heb ik in de bios het volgende ingesteld:

waardoor ik uiteindelijk het volgende heb in CPU-z

Dit loopt allemaal wel aardig stabiel, moet nog even wat langer ortos draaien oid maar 3dmark06 heeft die wel al gedaan zonder fouten, heb als result 8552 3dmarks wat ik zelf nogal laag vind in vergelijking met anderen die ook een 8800gt hebben.
Maar nu kom ik met mijn vraag:
Ik heb nu sterk het idee dat mijn geheugen nu heel langzaam gaat. Door het overklokken veranderde de geheugen timings etc ook. Nu heb ik alleen geen idee hoe dat werkt met geheugen overklokken, daarvoor heb ik jullie hulp nodig
Heb zelf wel verschillende howto's gelezen alleen werd ik niet erg veel wijzer van omdat ze verschillende termen riepen die ik niet in mijn bios zag.
Hier nog plaatje van instellingen in bios, en wat er dus veranderd kan worden:

vraag 1: Wat moet ik veranderen om mijn geheugen ook sneller te laten lopen ?
vraag 2: Zou ik nog meer uit mijn cpu kunnen halen ?
Na aankoop van een 8800gt besefte ik dat ik niet het beste uit me kaart haalde met mijn huidige cpu.
Hier eerst maar even mijn setup:
AMD X2 4600+
Asus A8n-sli deluxe
Corsair pc3200 DDR (2x 1gb)
XFX 8800GT 512 mb
Antec Sonate lifestyle II + coolermaster real power 520 watt
Na vele howto's en forums gelezen te hebben dacht ik genoeg te weten om mijn cpu overteklokken.
Eerst heb ik mijn stock koeler vervangen door een Artic freezer 64 pro, waardoor me cpu iddle 33 C is.
Zo gezegt zo gedaan heb ik in de bios het volgende ingesteld:

waardoor ik uiteindelijk het volgende heb in CPU-z

Dit loopt allemaal wel aardig stabiel, moet nog even wat langer ortos draaien oid maar 3dmark06 heeft die wel al gedaan zonder fouten, heb als result 8552 3dmarks wat ik zelf nogal laag vind in vergelijking met anderen die ook een 8800gt hebben.
Maar nu kom ik met mijn vraag:
Ik heb nu sterk het idee dat mijn geheugen nu heel langzaam gaat. Door het overklokken veranderde de geheugen timings etc ook. Nu heb ik alleen geen idee hoe dat werkt met geheugen overklokken, daarvoor heb ik jullie hulp nodig
Hier nog plaatje van instellingen in bios, en wat er dus veranderd kan worden:

vraag 1: Wat moet ik veranderen om mijn geheugen ook sneller te laten lopen ?
vraag 2: Zou ik nog meer uit mijn cpu kunnen halen ?