BenQ TFT valt na 5 seconden uit

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandaX
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:43

SandaX

Nicht Ärgern nur wundern

Topicstarter
Ik zit hier met een BenQ T705 die als hij wordt aangezet na 5 seconden uitvalt, het lampje op de aan-/uitknop blijft echter wel aangeven dat de monitor aanstaat. Als ik de monitor dan uitzet en opnieuw aandruk geeft hij weer voor 5 seconden beeld om dan weer in een klap zwart te worden. De monitor spring nog wel in slaapstand (lampje aan-/uitknop word oranje) als het systeem dan weer word wakkergeschud gaat het scherm weer even aan om weer uit te vallen.

Ik heb het op meerdere computers geprobeerd (ook als secundaire monitor op een notebook) meerdere stroomkabels geprobeerd en ook de videokabel (analoog) al gewisseld. Het lijkt me dus puur in de monitor te zitten. De monitor heb ik gisteren, toen hij het als secundaire monitor nog wel even deed, nog gereset naar fabrieksinstellingen en hij leek het toen ook te doen bij de pc waar hij bijhoort, maar vandaag weer hetzelfde probleem. Met het verschil dat het euvel nu ook optreed als secundaire monitor.

Iemand nog een suggestie wat er met het scherm aan de hand kan zijn of soortgelijke problemen ervaren?

ps. ik herhaal mezelf waarschijnlijk een paar keer in voorgaande stuk, excuses hiervoor, maar nu is het iig duidelijk dat ik al veel geprobeerd heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre_Code
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-07 13:56
Is niet op te lossen zonder het scherm intern te repareren (hij is dus gewoon defect kun je wel zeggen). Ik heb exact hetzelfde schermpje gehad en hem samen met een maat van me opengeschoeft en we zijn er niet achter kunnen komen waar het nou mis ging. Waarschijnlijk gewoon een defecte transistor. Je zult wel geen garantie meer hebben maar gelukkig kunnen bedrijven ook aardig zijn (in mijn geval kreeg ik buiten de garantie tegen 18,20 euro verzendkosten een nieuwe toegestuurd :) .