Ik heb een nieuw systeem staan opgebouwd rondom een p35 platinum van MSI en er zijn een paar dingen rondom dit systeem die in mijn ogen (bouw wel vaker) erg vreemd zijn.
a. systeem boot meestal gewoon niet, gaat dan uit met de 4 leds op rood (cpu is niet in orde of zit er niet goed in).
b. Hij heeft het echter al een paar keer (kort) gedaan
c. Als hij het wel doet doet hij A maar start daarna zichzelf opnieuw op, dus:
ik druk power knop in
machine start, 2 seconden aan en gaat uit
machine staat 4 seconden (ong) uit
machine start zichzelf en boot
Het vreemde is dat op de support forums van msi dit wordt bestempeld als normaal gedrag :x.
Probleem blijft dus dat ik hem maar zeer lastig aan het starten krijg, enkel als hij lang van de stroom is geweest wil hij (in 2x dus) booten.
Bios versie is de allernieuwste, ga zo proberen om een oudere versie erop te krijgen omdat dit volgens de msi forums het probleem kan verhelpen
Setup:
Q6600
4x 1GB Kingston 800mhz geheugen (staat in de 'QVL')
P35 Platinum rev 1.1 met bios 1.8
Seagate Barracuda 500 gb
DVD speler
DVD brander
8600GT
NSK4440B, met de standaard 380 watt voeding
anyone?
a. systeem boot meestal gewoon niet, gaat dan uit met de 4 leds op rood (cpu is niet in orde of zit er niet goed in).
b. Hij heeft het echter al een paar keer (kort) gedaan
c. Als hij het wel doet doet hij A maar start daarna zichzelf opnieuw op, dus:
ik druk power knop in
machine start, 2 seconden aan en gaat uit
machine staat 4 seconden (ong) uit
machine start zichzelf en boot
Het vreemde is dat op de support forums van msi dit wordt bestempeld als normaal gedrag :x.
Probleem blijft dus dat ik hem maar zeer lastig aan het starten krijg, enkel als hij lang van de stroom is geweest wil hij (in 2x dus) booten.
Bios versie is de allernieuwste, ga zo proberen om een oudere versie erop te krijgen omdat dit volgens de msi forums het probleem kan verhelpen
Setup:
Q6600
4x 1GB Kingston 800mhz geheugen (staat in de 'QVL')
P35 Platinum rev 1.1 met bios 1.8
Seagate Barracuda 500 gb
DVD speler
DVD brander
8600GT
NSK4440B, met de standaard 380 watt voeding
anyone?