Toon posts:

MSI P35 Platinum wil niet cold booten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nieuw systeem staan opgebouwd rondom een p35 platinum van MSI en er zijn een paar dingen rondom dit systeem die in mijn ogen (bouw wel vaker) erg vreemd zijn.

a. systeem boot meestal gewoon niet, gaat dan uit met de 4 leds op rood (cpu is niet in orde of zit er niet goed in).
b. Hij heeft het echter al een paar keer (kort) gedaan
c. Als hij het wel doet doet hij A maar start daarna zichzelf opnieuw op, dus:
ik druk power knop in
machine start, 2 seconden aan en gaat uit
machine staat 4 seconden (ong) uit
machine start zichzelf en boot

Het vreemde is dat op de support forums van msi dit wordt bestempeld als normaal gedrag :x.

Probleem blijft dus dat ik hem maar zeer lastig aan het starten krijg, enkel als hij lang van de stroom is geweest wil hij (in 2x dus) booten.

Bios versie is de allernieuwste, ga zo proberen om een oudere versie erop te krijgen omdat dit volgens de msi forums het probleem kan verhelpen 8)7

Setup:
Q6600
4x 1GB Kingston 800mhz geheugen (staat in de 'QVL')
P35 Platinum rev 1.1 met bios 1.8
Seagate Barracuda 500 gb
DVD speler
DVD brander
8600GT
NSK4440B, met de standaard 380 watt voeding

anyone?

Verwijderd

Topicstarter
Aanvulling
Bios versies 1.1 en 1.4 vertonen hetzelfde probleem, ik denk dat ik het bord maar ga RMA'en.

Is er uberhaupt iemand die dit:
ik druk power knop in

weleens eerder heeft gezien?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 02 maart 2008 @ 15:27:
Aanvulling
Bios versies 1.1 en 1.4 vertonen hetzelfde probleem, ik denk dat ik het bord maar ga RMA'en.

Is er uberhaupt iemand die dit:
ik druk power knop in

weleens eerder heeft gezien?
Dat doet mijn moederbord P35 DS3 alleen als ik hem te ver overklok en die terug gaat naar BIOS default. :)

• Stijnd
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-05 22:49
Staat je bios-clear jumper goed? Probeer anders eens wat andere onderdelen; ik denk aan een voeding en geheugen.

• micheltenhove
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 26-03 22:08
ik heb het ook. exact het zelfde probleem met dezelfde chipset. Heb bij een ander hetzelfde mobo met een e6600 hetzelfde probleem.

valt 2 keer uit en daarna start hij door. vind het wel vervelend maar t schijnt idd normaal te zijn.

ik heb trouwens een MSI P35 NEO-F

[ Voor 7% gewijzigd door micheltenhove op 02-03-2008 20:37 ]

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-02 22:56
Normaal gedrag ?
Ik zou mijn geld proberen terug te krijgen, blijkbaar is dit een fabrikage fout van MSI, als het zo vaak voor komt...

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06-2025
Mijn GA-P35-DS4 geeft hetzelfde symptoon als ik de stroom eraf haal en er daarna opzet en direct boot.
Normaal doet die dit nooit, en als ik de stroom erop zet, 30sec wacht en aanzet, dan start deze wel normaal op.
Die P35 mobo's van tegenwoordig, is het zo moeilijk om dit te fixen door die fabrikanten?

http://specs.tweak.to/15535

• Leech_NL
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:56
Ih dit met mijn P35-DS4 ook, totdat ik mijn oude Antec Truepower 480 omruilde voor een Zalman HP600. Nu nooit meer problemen :9 _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm ik heb hem voor RMA teruggestuurd, het werkt simpelweg gewoon niet. Ik heb echt geen zin om zoiets jarenlang te gaan hebben.

Vreemde manier van werken als je het mij vraagt.
Asus P5K besteld (al wel goede ervaringen mee).

toevoeging: bios reset jumper bestaat niet, is een switch op dit bord ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2008 08:21 ]

• Bene
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-05 21:20

Bene

list incomprehension

Mijn MSI bordjes (een p965 en een p35) doen dat ook hoor. Stroom eraf, stroom erop, aanzetten. Fans en mobo lichten op, gaan weer uit en pas daarna post het moederbord.

Verwijderd

Topicstarter
Dat maakt me op zich ook niet uit, als hij het daarna maar altijd doet en dat was bij mij verre van altijd het geval...

Verwijderd

Topicstarter
ter info, RMA aanvaard, krijg mijn geld terug (heb al ander bord besteld)
Pagina: 1