Een tijdje geleden heb ik een IN9 32x Max moederbord gekocht. Nu heb ik onlangs voor dit moederbord 2 Gainward 8800GTS (G92) kaarten gekocht. Daarvoor had ik een Asus 7300GT in mijn computer zitten.
Het probleem is dat ik op geen enkele manier beeld krijg met mijn 8800GTS kaarten. Niet met één kaart in het master PCI-e slot, niet met de twee kaarten (met SLI burg). Met geen beeld bedoel ik effectief niets. zelf het POST-scherm krijg ik niet te zien. Het lijkt erop dat de monitor gewoon geen "power-on " signaal krijgt. (Het scherm blijft dus gewoon in stand-by). De POST slaagt altijd (display op het moederbord toont FF, wat boot attempt wil zeggen. Windows start ook gewoon op (dat denk ik toch, er is namelijk HD activiteit voor een minutje, daarna is het terug stil. Als ik éénmaal kort op de power-knop druk lijkt het erop dat Windows afsluit (HD activiteit, na een tijdje valt de computer uit.)
Als ik de 7300GT terug plaats werkt alles terug perfect.
Wat ik al geprobeerd heb:
specs van het nieuw systeem (alles op standaard snelheden)
Abit IN9 32x-max
Inel E6850
Samsung Spinpoint T166 400 GB
Crucial ballistix PC6400 CL4 DDR2
Seasonic S12-650 EPS 650 Watt
Nec dvd-drive
Nec floppy-drive
Seasonic S12 650watt (beschik over de nodige kracht en 6-pin stekkers om de 8800GTS te voeden)
specs van het oude, test systeem
Gigabyte GA 8I195-PM
Pentium 4 (3Ghz)
DDR PC3200 CL3 memory
Seagate barracuda 7200.8
8800GTS (G92)
ik heb dezelfde voeding gebruikt als in mijn nieuw systeem, aangezien de originele voeding van dit systeem niet krachtig genoeg is om de 8800GTS te voeden.
ik heb echt alles meerder keren geprobeerd, het lijkt me dus onwaarschijnlijk dat de kaart er niet goed ingedrukt zit.
In begin echt in de richting van het moerderbord te denken, aangezien geen van bovenstaande dingen geholpen heeft en de kaarten het wel doen in een ander systeem. Het is alleen vreemd dat de 7300GT dan wel perfect werkt. (daarom post ik het ook hier en niet onder complete sytemen)
Iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn?
Het probleem is dat ik op geen enkele manier beeld krijg met mijn 8800GTS kaarten. Niet met één kaart in het master PCI-e slot, niet met de twee kaarten (met SLI burg). Met geen beeld bedoel ik effectief niets. zelf het POST-scherm krijg ik niet te zien. Het lijkt erop dat de monitor gewoon geen "power-on " signaal krijgt. (Het scherm blijft dus gewoon in stand-by). De POST slaagt altijd (display op het moederbord toont FF, wat boot attempt wil zeggen. Windows start ook gewoon op (dat denk ik toch, er is namelijk HD activiteit voor een minutje, daarna is het terug stil. Als ik éénmaal kort op de power-knop druk lijkt het erop dat Windows afsluit (HD activiteit, na een tijdje valt de computer uit.)
Als ik de 7300GT terug plaats werkt alles terug perfect.
Wat ik al geprobeerd heb:
- CMOS reset >> probleem blijft
- BIOS update (versie 1.4) >> probleem leek opgelost, als ik Windows echter reboote werkte het echter niet meer (terug totaal geen beeld meer dus)
- De kaarten in alle mogelijke volgorden: kaart 1 in PCI-E slot 1, kaart 2 in slot 2, en omgekeerd; enkel kaart 1 in slot 1, en omgekeerd.>>probleem blijft
- Geprobeerd met 1 geheugenbankje >> probleem blijft
- ik heb de 8800GTS kaarten geprobeerd in een andere, oudere computer (één voor één; slechts één pci-e slot) >> bijde kaarten werkten direct zonder enig probleem (specs van dit systeem onderaan de post.
- De BIOS instellingen op "fail safe" gezet >> probleem blijft.
- Alle tips die ze me gegeven hebben op het Abit forum (hebben voorlopig nog niet geholpen)
specs van het nieuw systeem (alles op standaard snelheden)
Abit IN9 32x-max
Inel E6850
Samsung Spinpoint T166 400 GB
Crucial ballistix PC6400 CL4 DDR2
Seasonic S12-650 EPS 650 Watt
Nec dvd-drive
Nec floppy-drive
Seasonic S12 650watt (beschik over de nodige kracht en 6-pin stekkers om de 8800GTS te voeden)
specs van het oude, test systeem
Gigabyte GA 8I195-PM
Pentium 4 (3Ghz)
DDR PC3200 CL3 memory
Seagate barracuda 7200.8
8800GTS (G92)
ik heb dezelfde voeding gebruikt als in mijn nieuw systeem, aangezien de originele voeding van dit systeem niet krachtig genoeg is om de 8800GTS te voeden.
ik heb echt alles meerder keren geprobeerd, het lijkt me dus onwaarschijnlijk dat de kaart er niet goed ingedrukt zit.
In begin echt in de richting van het moerderbord te denken, aangezien geen van bovenstaande dingen geholpen heeft en de kaarten het wel doen in een ander systeem. Het is alleen vreemd dat de 7300GT dan wel perfect werkt. (daarom post ik het ook hier en niet onder complete sytemen)
Iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn?