Externe HD scannen met Seatools ?

Pagina: 1
Acties:

• PaPa
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-01 20:16

PaPa

le roi est mort, vive le roi!

Topicstarter
M'n externe backup HD geeft problemen want kan aantal folders niet meer openen in XP. Ik wil die schijf checken met Seatools maar deze herkent/ziet de schijf niet :?
Het gaat om een Maxtor 200GB ata schijf in usb behuizing.

Vervolgens schijf in PC gehangen; na opstart gaat CHKDSK scannen, geeft berg foutmeldingen, en loopt dan vast. Het lukt niet om CHKDSK te skippen of af te breken :X

Iemand suggesties hoe ik die schijf kan aanspreken om te scannen met Seatools of een andere diagnostics tool?

Verwijderd

Misschien de diskcheck utility in Explorer eens proberen? Verder zijn die fouten die je bij het opstarten krijgt al meer dan genoeg reden om snel een andere schijf te kopen en deze te RMA-en. :)

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:12

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Als je die schijf al in je PC hebt gehangen kan je toch ook gewoon Seatools draaien? Of gaat juist seatools een chkdsk uitvoeren? Tenminste, seatools is toch gewoon zo'n tool die je vanaf bootfloppie/-cd draait?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Hiren's boot-cd gebruik ik altijd voor dit soort ongein, werkt prima :)

• PaPa
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-01 20:16

PaPa

le roi est mort, vive le roi!

Topicstarter
Er is idd ook een Seatools bootable versie zie ik nu, dat maar eerst proberen :)