Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-05 22:11
De prijs van digitale fotolijsten wordt deze dagen steeds goedkoper voor de consument en daarom ben ik zelf geinteresseerd in een digitale fotolijst. Persoonlijk let ik op de resolutie & de afmetingen van het beeldscherm, maar er zijn ook weer consumenten die persé een digitale fotolijst met WiFi willen hebben of met intern geheugen.

Omdat het aanbod steeds groter wordt en de bomen minder goed door het bos worden gezien heb ik dit topic geopend. Het doel van dit topic is het bespreken & vergelijken van digitale fotolijsten. Tips zijn meer dan welkom. :)

Algemene info:

Sommige digitale fotolijsten kunnen alleen JPG foto's vertonen, maar sommige kunnen ook digitale camereclips, MPEG/Divx video en MP3's afspelen.

De meeste digitale fotolijsten vertonen foto's in een slideshow met meestal een aanpasbare tijd. Ze kunnen ook foto's naar de printer sturen.

De hele luxe digitale fotolijsten kunnen foto's van het internet plukken van RSS feeds/emails/foto sites(flickr, etc.). Vaak met een wireless 802.11 verbinding.

Een aantal digitale fotolijsten waar ik te spreken over ben:Reviews:

Kan iemand mij nog vertellen waar ik op moet letten bij de aanschaf van een digitale fotolijst?
(Heb zelf 2 eisen: hoge resolutie & groter dan 12" beeldscherm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 185882

Jij zoekt een 12" lijst.., ik heb zelf alleen ervaring met 5 en 7 - 8" lijstjes
en heb gemerkt en gezien dat de goedkope lijstjes < 50euro vaak heel weinig contrast hebben en je dus bij normaal daglicht bijna niets ziet. Ook hebben de goedkopere lijstjes vaak geen 'transitie' overgang-effecten, op zich geen probleem.. maar het ziet er wel leuk uit.

Daarom hebben wij besloten een Philips 7FFIM4 te kopen (met een halfwaarde-tijd van ongeveer 20.000 uur, dit scherm blijft dus als het goed is heel wat jaartjes contrast-rijk en helder)
heeft 2 kaartlezers, en ook wat dingetjes om je foto nog aan te passen. En daar zijn we tot nu toe echt zeer te spreken over / en tevreden mee. Kost wat, maar dan heb je ook wat.

review van de 7FFIM4:
http://gizmodo.com/gadget...ing-and-review-211781.php

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 185882 op 01-03-2008 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-05 22:11
Ziet er leuk uit, helemaal met die verwisselbare frontjes. Helaas is deze maar 7"

In ieder geval bedankt voor de tip d:)b

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-07 19:36
Even topic schoppen.
Ik twijfel een beetje tussen de Philips 5010 en de 7010.
De 5010 heeft een helderheid van 200 cd/m² en een contrastverhouding (normaal) van 300:1
De 7010 heeft een helderheid van 250 cd/m² en een contrastverhouding (normaal) 500:1 en als extra dat je het ding via bluetooth en usb vol kan zetten. Kijkhoeken zijn verder hetzelfde. Nou zal dat usb en bluetooth me verder een zorg zijn, maar de beeldkwaliteit vind ik wel belangrijk. Ik heb beide apparaten in het echt mogen aanschouwen en bij allebei zie je wel een mooi plaatje, maar ze staan niet in dezelfde winkel dus vergelijken wordt erg moeilijk. Wat vinden jullie van deze waarden? Heeft er iemand ervaring met de 5010 en valt deze in de praktijk mee of tegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-07 19:36
Nou ik ben nog even aan het vergelijken geweest bij verschillende fotozaken en MediaMarkten. De twee Philipsen die ik hierboven al noemde kun je naast elkaar houden maar qua beeld zie je geen enkel verschil. Voordeel van de 7010 boven de 5010 is de Bluetooth en het geheugen van 1GB ipv 512 MB. De beeldkwaliteit van de demoplaatjes varieert nogal. Sommige plaatjes zijn gewoon niet mooi. De resolutie is ook nog eens maar 800x600 dus echt superscherp wordt het niet bij 10". Op zich niet erg als je van een afstand kijkt, maar deze serie van Philips heeft er geen afstandbediening bijzitten en dat wil je nou juist wel als je op een afstand moet kijken. Heb er nog niet een eigen stick met foto's ingehangen. De 7010 en de 5010 zijn helaas alleen in het zwart leverbaar, wat normaal gesproken geen probleem hoeft te zijn, maar de bediening zit in de rechterkant en rechtsonder in de zwarte frame aan de voorkant van het scherm. Vingerafdrukken zijn na een paar keer gebruiken dan vrij makkelijk zichtbaar. Ik heb ook nog even gekeken naar twee witte 8" schermen van Philips, de 4208 en de 5208. 4208 heeft de bediening achterop en een dun zwart randje om de witte rand, en de 5208 heeft de bediening weer in de rand aan de zijkant, wat bij een wit scherm weer niet zo erg is. Laatstgenoemde heeft weer een zilver randje om de witte rand. Ik kan helaas niet zeggen wat ik nou mooier vind. De demofoto's zien er hier iets beter op uit, maar er zitten gewoon een paar korrelige foto's tussen, niet zo slim... Ik was wel bereid voor de 5208 te gaan, maar die was helaas overal uitverkocht, op 1 exemplaar na dat in een zwaargehavende doos zit.
Agfa heeft ook hele mooie, wit met lichtgrijze lijstjes, (5077MS,5087MS en 5107MS - de vette getallen zijn de inches - en alleen de MS-serie speelt video af, de PS-serie niet) met afstandsbediening en, net als de Philips, de mogelijkheid om filmpjes af te spelen (op sommige modellen), maar de overgangseffecten van deze lijsten liepen niet altijd even soepel, foto's die even verspringen aan het begin of einde van een effect, en zeker niet bij het 10" model. Je zou zeggen dat het niet mag uitmaken omdat het dezelfde resolutie betreft. Qua beeldweergave lijken de Agfalijsten, met hun eigen demofoto's, een wat lichter beeld te geven dan de bekeken Philipsen. Bij de grotere Agfa zag je wel duidelijk dat het scherm zelf niet helemaal vlak was als je vanaf de zijkant kijkt, iets wat bij de grote Philips minder hinderlijk zichtbaar was. Ik heb nog met een schuin oog naar wat Sony-lijsten gekeken, maar de meeste daarvan waren in breedbeeldformaat en de andere modellen van Sony vond ik qua design niet zo mooi. Wordt vervolgd.
Pagina: 1