Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

LCD connecter op mobo laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Laptop: ASUS L3800

Probleem: scherm gaat niet aan, als je de computer uit doet wel flits in scherm. (net als bij een tv ziet)

Inmiddels scherm getest op andere L3800, daar doet hij het wel: geen schermdefect dus (backlight, inverter, lcdcable)

Het probleem ligt dus bij de connector op het mobo, (niet bij de videokaart want externe monitoren werken gewoon) is hier iets aan te doen?

Alvast bedankt

• donzz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-11 11:51
uhmm.. misschien

[hint]
geef iets meer informatie.. fotootje, zelf gevonden sites, zie je iets wat stuk is, etc
[/hint]

alles kan kapot; beter dat ik het nu test dan dat er straks iemand komt klagen

Verwijderd

Topicstarter
nee, ik zie niks wat stuk is,
.

Connector ziet er als volgt uit: bruine connector bovenaan plaatje (links van 5 zwarte knoppen, rechts van witte connector(inverterconnector) op volgende site:

http://gathering.tweakers.../pictures/DSC00005_sm.jpg

Het scherm doet het dus gewoon, en de videokaart ook. Aan de connector is niks raars te zien.

Op internet zelf heb ik al gevonden:
- bios update/flas doen
- kapotte schakelaar, waarmee je beeldscherm uit gaan als je klep dicht doet{ik heb schakelaar verwijderd en nog deed hij het niet}

zelf zie ik nu geen oplossing behalve bios flash doen, alleen voordat ik dat doe zou ik eerst van jullie ook willen horen dat dat het beste is.

• donzz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-11 11:51
Hmm daar zie ik inderdaad ook niets aan..
Als je dat stuk plastic wat eromheen zit, en onder het geheugenreepje, eraf haalt of opzij duwt, zou je moeten kunnen zien of er pinnetjes van die connector los zitten of haarscheurtjes vertonen. Eventueel kan je ook daarvan een (scherpe, macro) foto posten, dan kunnen we meekijken.
Heeft die andere laptop waarmee je getest hebt dezelfde bios versie? Dan ligt het m.i. niet daaraan, verschilt die, dan kan je proberen dezelfde bios op de "kapotte" laptop te krijgen

[ Voor 3% gewijzigd door donzz op 01-03-2008 17:02 . Reden: onlogische zin ]

alles kan kapot; beter dat ik het nu test dan dat er straks iemand komt klagen

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.fotosop.nl/files/thumb_big_200803211706541968027798.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.fotosop.nl/files/thumb_big_200803211706041952301454.jpg

Ik hoop dat jullie hier wat meer mee kunnen.

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2008 17:10 ]

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

paar keer op FN-F5 drukken?

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Kan toch aan de grafische kaart liggen, niet elke component van de grafische kaart is voor beide aansluitingen.

Wat je kan doen is eens wat rammelen met de connector kijken of die soms wel beeld geeft. Heb je trouwens al eens een scherm van een andere laptop aan deze getest? Of heb je al eens een bios reset gedaan? Dus niet een nieuwe bios maar gewoon fabrieks instellingen of zo?
Pagina: 1